Обичате ли лук? С лук винаги е по-вкусно! Този невероятен зеленчук консумираме през всеки сезон. Богатството му от видове ни позволява да направим своите рецепти наистина неустоими. Лукът е неизменна част от менюто ни, когато страдаме от настинка. Ползите от лука за здравето са многобройни. Зеленчукът ни осигурява витамини В6 и С, фолат, желязо и калий. Помага ни да облекчим болното гърло, кашлицата, дори хремата.
Вижте още 10 добри причини да го консумирате по-често.
1. Намалява риска от рак – Според проучване, проведено от University of Guelph, червеният лук е най-ефективен при унищожаването на раковите клетки на гърдата и дебелото черво, сочат изследвания. Този лук има високи нива на кверцетин и антоцианин – две съединения, които допринасят за тази характеристика.
2. За здраво сърце – Флавоноидите в червения лук могат да допринесат за здравето на сърцето, смятат учени. Лукът е богат също и на съединения, които могат да помогнат за намаляване на риска от сърдечни заболявания. Също така, лукът съдържа тиосулфинати, които действат като естествени разредители на кръвта и намаляват риска от инфаркт и инсулт.
3. По-ниски нива на кръвната захар – Според западни изследвания, редовната консумация на лук, може да помогне за баланса на кръвната захар, разбира се ако се следва здравословен режим на хранене. Едно от серните съединения в лука (S-метилцистеин) и кверцетин може да има благоприятен ефект върху кръвната захар, смятат учените.
4. Насърчава здравословното храносмилане – Лукът е богат на фибри и инулин. Доказано е, че инулинът действа като източник на храна за полезните бактерии в червата. Фибрите в зеленчука също помагат на тялото ни да поддържа добри нива на здравословните бактерии. Разбира се, ако имате някакви храносмилателни проблеми е добре да се допитате до лекар, който да ви насочи кои храни да избягвате.
5. Полезен за здравето на костите – Още една причина да хапваме редовно лук е, че някои западни изследвания стигат до извода, че лукът може да намали риска от свързаната с възрастта остеопороза. Според швейцарски изследователи съединение в белия лук може да намали загубата на костна маса.
Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
AI излиза от софтуера и започва да решава реални проблеми
Седемгодишните облигации на "Старком Холдинг" ще се търгуват на EuroBridge от 17 август
Тръмп защити балната си зала, представяйки я за част от военен комплекс
Европа е много по-силна в изкуствения интелект, отколкото повечето хора си мислят
Обещаните от британския премиер социални жилища може да подкрепят имотния пазар
Симеон Белорешки: Батериите подготвиха България, но идва тестът с АЕЦ „Козлодуй“
Доходите на политиците: Радев е декларирал сериозна сума и "Шкода"-та
Верижна катастрофа затвори пътя Пазарджик - Пловдив
Григор Димитров отпадна в Синсинати още в първия кръг
"Справедлива стойност", но за кого? Производители предупреждават за тежка криза
Чиро Имобиле окачи бутонките на пирона (ВИДЕО)
Жалко! Гришо се срина в края срещу аржентинец и изхвърча от любим турнир
Стилияна Николова е втора след първите 3 ротации на Световното
Фратрия тресна Берое и се изравни с лидера Етър ВТ
Наш национал отпадна на крачка от финал в Мутенц
Преди битката с Ман Сити: Артета засипа със суперлативи играчите на Арсенал
3 зодии привличат финансов успех в седмицата от 17 до 23 август 2026
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
Дневен хороскоп за 15 август, събота
5 поверия за Голяма Богородица
Високопротеинова пилешка зеленчукова супа
5 важни традиции за Голяма Богородица
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Басейнова дирекция: Българското крайбрежие е чисто, без замърсяване от нефтопродукти
Черноморец привлече футболист от Фратрия
200 пияни и дрогирани водачи спипа КАТ за седмица
Варна ще бъде домакин на международен турнир по билярд
НСИ: Над 600 хил. души в активна трудова възраст мързелуват
За Празника на Варна: Концерт на площад „Независимост“ с класическа музика