Поддържането на здравословни нива на кръвната захар и инсулина е важно за всички ни. Редовната спортна активност, здравословният начин на хранене, балансът на стреса, определено могат да помогнат за това. Храните и напитките, които консумираме всеки ден, оказват отрицателно или положително влияние върху глюкозата в кръвта.
Не само сладките, но и солените и мазни храни имат отношение към нейните стойности. Ето защо е важно да следим за хранителния си план. Балансираните нива на кръвната захар и инсулина ни помагат да сме по-енергични, в добра физическа форма, да намалим риска от покачване на телесното тегло, сърдечни проблеми и други.
Обичате ли чай? Ако чаят е сред предпочитаните от вас напитки, вижте няколко, за които е доказано, че спомагат за контрола на кръвната захар. През летните месеци може да ги консумирате изстудени.
Внимание! Преди употреба се допитайте до лекар!
Зелен чай
Според редица западни изследвания, ежедневното пиене на зелен чай може да намали възпалението и увреждането на клетките в тялото, поради наличието на антиоксиданти и може също така да помогне в контрола на нивата на инсулин. Според проучвания, наличието на биоактивни съединения в зеления чай, известни като епигалокатехин галат (EGCG), може да доведе до усвояване на глюкоза в мускулните клетки, което допълнително помага за намаляване на нивата на захар в тялото.
Освен това, пиенето на зелен чай два пъти на ден също може да помогне за управление на теглото и значително да намали нивата на кръвната захар на гладно, смятат учени.
Сенча и матча са сред едни от най-полезните зелени чайове.
Чай от хибискус
Той има приятен вкус и е полезен не само за здравето на сърцето, но и допринася за това да поддържаме стабилни нива на кръвната захар. Известно е, че хибискусът е богат на полифеноли, антиоксиданти като органични киселини и антоцианини, които помагат за намаляване на възпалението, подобряват инсулиновата резистентност, управляват кръвната захар и понижават кръвното налягане.
Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Стартът на търговията със SpaceX даде тласък на Wall Street в последния ден от седмицата
Кадър на деня за 12 юни
Rolex вдига глобалните цени на златните си часовници
Рекордни премии на Мондиал 2026: Световният шампион ще спечели 50 млн. долара
Френският стартъп Mistral AI води преговори за набиране на около 3 млрд. евро
„Стара планина холд“ разпределя дивидент в размер на 3,34 млн. евро
Причини защо се будим в 3 ч. сутринта
Предупредителни знаци за загуба на слуха, които повечето хора игнорират
Среднощна вкуснотия за Мондиал 2026: Рецепта за сандвич с кашкавал
Венера в квадрат с Хирон носи промяна за 3 зодии от 13 юни 2026
Рецепта за тесто за диетична пица
Историческо! Канада спечели първа точка на Световно първенство
Канада – Босна и Херцеговина 1:1
Ще има ли бомбастичен трансфер? Янев реши за Десподов
ЦСКА с исторически ход
Пропада огромен трансфер на Левски в последния момент
Левски с важна новина
Мексиканска салца
Новолуние в Близнаци на 15 юни: Търсим радостта, но показваме и талантите си
Таро карта за 13 юни, събота
Дневен хороскоп за 13 юни, събота
30 цитата на Уейн Дайър, които ще направят деня ви по-добър
Класика за вечеря: Пилешко с гриловани зеленчуци
Глобите за телефон зад волана не работят
Глобиха няколко фирми за бързи кредити
Евростат: Eдва 41% от родните фирми залагат на онлайн присъствие
Европейска държава въвежда режим на тока заради електромобилите
ЕЦБ: Дръжте кеш у дома за кризи
Китай: Чужди разузнавания шпионират с костенурки и риби
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята
Астрономи са напът да разрешат мистерията на „малките червени точки“
Рядка акула-гоблин бе заснета на изумителна дълбочина в океана
Рекордна жега може да повтори катастрофата от 1877 г. и да погуби 4% от населението на Земята