Екип от учени са установили, че хората, които доброволно се подлагат на периодично гладуване, са по-предразположени към смърт. Според тях по този начин се увеличава рискът от сърдечно-съдови заболявания.
При хората, които се хранят само в рамките на 8 часа през деня, следвайки график за хранене с ограничено време, вероятността да умрат от сърдечносъдово заболяване е с 91% по-голяма, отколкото при тези, които следват нормален график, сочат предварителните резултати от изследването, представени на Научните сесии по епидемиология и превенция на начина на живот и кардиометаболизма на Американската сърдечна асоциация 2024 в Чикаго.
Откритието е неочаквано на фона на предишни проучвания, тъй като до сега се твърдеше, че периодичното гладуване подобрява холестерола, нивата на кръвната захар и кръвното налагане.
Периодичното гладуване е начин на хранене, при който се преминава през периоди на гладуване и хранене.
Ограничаването на дневното време за хранене до кратък период от време, например 8 часа на ден, придоби популярност през последните години като начин за отслабване и подобряване на здравето на сърцето.
Според авторът на изследването Виктор Уензе Чжун, професор по епидемиология и биостатистика в Медицинския факултет на Шанхайския университет "Дзяо Тонг" в Шанхай, Китай, продължителното гладуване има дългосрочни последици за здравето, включително и риск от смърт.
Установено е, че при хората със съществуващи сърдечносъдови заболявания храненето между 8 и 10 часа на ден води до 66% по-висок риск от смърт от сърдечно заболяване или инсулт, а ограниченото във времето хранене не намалява общия риск от смърт по каквато и да е причина.
Изследователите установиха също така, че хората със сърдечно заболяване или рак са имали по-висок риск от смърт от сърдечносъдово заболяване.

Най-изненадващата история за икономически успех в света е...Северна Корея
По един показател SpaceX бледнее пред някои от най-горещите IPO-та в Китай
Кадър на деня за 13 юни
Луксозните европейски брандове търсят подкрепа от новите американски богаташи
Погребението на иранския аятолах Али Хаменей ще се състои през юли
Ще оцелее ли проектът за съвместния френско-германски боен танк?
Полезни навици за поддържане на мозъка в добро здраве
Пиле с джинджифил и бяло вино по азиатска рецепта
Моторист и шофьор загинаха при катастрофи в Русенско и Благоевградско
Съвпадът на Слънцето и Меркурий носи големи промени за 4 зодии на 15 юни 2026
Везенков и "Олимпиакос" са отново на върха в Гърция
Валентин Радев: Кандев вероятно гони политическа кариера, трябваше да го обяви
Секси съпруга следи изкъсо бразилски национал + СНИМКИ
Поляк разби Медведев за първи финал в АТР 250
НА ЖИВО: Катар – Швейцария 0:1
Кадър на Левски се завърна в Първа лига
Фриц ще спори за титлата в Щутгарт
Везенков ликува с титлата след драма в 5-ия мач
Пухкави испански бухтички Бунюелос (Buñuelos)
Таро карта за 14 юни, неделя
Новолуние в Близнаци на 15 юни: Търсим радостта, но показваме и талантите си
Любовен хороскоп за 15 – 21 юни
Хитри методи за топене на мазнини
Дневен хороскоп за 14 юни, неделя
Клозе очаква головият му рекорд да падне на Мондиал 2026
Българин постави рекорд на Гинес по излитания и кацания
Тежка катастрофа със загинал и двама ранени
Везенков стана шампион на Гърция
Премахват сухо дърво на ската в близост до заведение на крайбрежната алея
Седмичен хороскоп 15 юни - 21 юни 2026
„Хъбъл“ засне рояк от галактики
Мъж, изпаднал в клинична смърт, разказва за срещата си с Бог в рая
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята
Астрономи са напът да разрешат мистерията на „малките червени точки“