IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Божидар Димитров: Не съм обиден на премиера


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

57
КараИбрахим
преди 14 години
Харесвам 3 Не харесвам 8
Не е необходимо да се изброяват ценните исторически приноси на Божидар Димитров, но за още един от тях е необходимо да се спомене. Търсейки някакъв мит около образа на Васил Левски, Димитров засяга отдавна изоставения въпрос, дали апостолът е светец или е само най-успешен български политик. Всеки здравомислещ човек може да отговори на това риторично запитване, че Апостолът на свободата е светец, но не е такъв в смисъла на християнската мисловност, а заедно с това е образ на политик-демократ... Димитров с ненадмината безцеремонност заявява: Често ме питат, какво щеше да стане с България, ако Левски беше доживял Освобождението. Стефан Стамболовна квадрат щеше да стане Левскии щеше да действа в полза на българската кауза с не по-малка решителност и безпощадност към всички врагове на България. Ще пощадя засегнатото преклонение на читателя към делото и жертвата на Левски, мерна единица за когото се явява Стамболов. Но няма да пропусна да кажа, че в дадения случай няма никакъв мит и не е допустимо историк да разсъждава какво би станало, ако...
отговор Сигнализирай
56
ДСДСДСДС
преди 14 години
Харесвам 3 Не харесвам 2
Че то и ченгетата ако тръгнете да се обиждате!?!? Нали ти намериха подходящ платен пост. За какво да ревеш? Наглеци!!!
отговор Сигнализирай
55
до47
преди 14 години
Харесвам 5 Не харесвам 1
Ти как мислиш сигурно са турците?Ти просто си поредния позитановски плювач наметнал мантията на турския национализъм .За да изглеждат манипулациите ти по убедителни .
отговор Сигнализирай
54
?
преди 14 години
Харесвам 9 Не харесвам 1
Ще помоля лицата именуващи се Караибрахим, а сега към него се присъединява и Спартак да не задръстват форума с простотиите си!
отговор Сигнализирай
53
КараИбрахим
преди 14 години
Харесвам 5 Не харесвам 8
Няма област, в която Божидар Димитров да не проявява изненадваща компетентност. Той може да се произнесе с еднаква увереност и за расовия тип на българите, и за това, че прабългарите са християни още по времето на хан Кубрат и неговите наследници. Защо ли е трябвало княз Борис да ги покръства. Компетентен е и за създателя на стенописите на Боянската църква и за още много подобни въпроси, изяснявани или неизяснявани от други български историци.
отговор Сигнализирай
52
Nobody
преди 14 години
Харесвам 10 Не харесвам 2
"Божидар Димитров: Не съм обиден на премиера"Аз пък съм му обиден.
отговор Сигнализирай
51
фрезата
преди 14 години
Харесвам 9 Не харесвам 2
Караибрахиме,ти май си по-орязан отгоре/в мозъка/,отколкото отдолу.
отговор Сигнализирай
50
@
преди 14 години
Харесвам 9 Не харесвам 7
Лицето Божидар Димитров е пример за безпринципен кариеризъм!Сменя с лекота партийната си принадлежност и непрекъснато демонстрира своята верноподанност към силните на деня!Ето и сега - "не бил обиден". А утре, когато ГЕРБ няма да е на власт, ще бъде първият репресиран!Подобни персони трябва да се оттекат в канализацията на обществения живот!
отговор Сигнализирай
49
Спартак
преди 14 години
Харесвам 6 Не харесвам 1
Във връзка с твърдението, че арменци са извършили атентата в Разлог, някои турски расисти се разшетаха из Интернет. Почнаха оправдания за арменския геноцид. Почнаха оправдания за всичките турски зверства. Принуден съм да припомня на турските расисти, че и срещу нас, Българите също бе извършен геноцид. Този геноцид, макар с икономически средства продължава до днес. Искам да припомня на българите какво е било, за да не допуснат то отново да се случи. И когато говорим за толерантност, нека погледнем тяхната толерантност към нас и едва тогава да решим каква да бъде нашата толерантност към тях. Ако пък ви кажат, че клането в Батак е минало, което няма никога вече да се повтори, погледнете действията на масовия убиец Ахмед Демир Доган и помислете дали не ви залъгват. Помнете Батак и нека се отнасяме към поробителите така, както те се отнасяха и продължават да се отнасят към нас. Справедливост и всекиму своето, нали така?На 1 май неприятелят се вмъкнал в селото из долния край. Наместо съпротивление, той, неприятелят, бил поканен даже от самите българи-чорбаджии, със съобщение, че селото ще си предаде оръжието. Няколко души, наистина, си предали оръжието на неприятеля; но намеренията на тоя подъл неприятел били зверски, коварни, мръсни и ужасни. Щом се свършило предаването, главорезите башибозуци, запретнали ръкави. Те нападнали на обезоръжените жертви, на които отсекли главите с брадви, като ги водели един по един до едно сложено на земята дърво и тук ги секли като дърва. Плач, писъци и молби излизали от устата на всички, но, наместо милост, това е възбуждало по-люто отмъщение и някакво си зверско тържество в средата на тези човешки касапи. Тая варварска постъпка на башибозуците турили цялото село в ужас и трепет. Жени, деца и гологлави мъже бягали из селото към горния край. Моят свекър отиде да посрещне башибозуците, когато селото беше заобиколено, и се срещна с Ахмед ага, който каза, че иска да се събере оръжието от селяните. Трендафил отиде и го събра. След като то беше предадено, стреляха по него с пищов и куршумът му одраска окото. Тогава чух Ахмед ага да заповядва със собствените си уста Трендафил да бъде набит на кол и опечен. Думите, които използва, бяха Shishak aor, което на турски означава да се набие на шиш като парчетата месо, наречени кебап. След това взеха от него всичките му пари, съблякоха му дрехите, извадиха му очите и зъбите и го набиха на кола бавно, докато той излезе през устата му. След това те го опекоха на огъня още жив. Той живя половин час в продължение на ужасната сцена. По това време бях съвсем близо до Ахмед ага. Освен мене тук се намираха няколко български жени. Ние бяхме обкръжени от башибозуци, които ни ограждаха от всички страни, и бяхме принудени да гледаме какво става с Трендафил.Налегнала тъмна, ужасна нощ, прорязвана феерично от прехвърчащи куршуми и от искрящи се в бездънното тъмно небе пламъци на разбеснелите внезапно страховити пожарища. Ревът на повилнели нападатели и писъкът на изгубени майки и деца, на ранени валящи се по разни кътове и на затрупани и задушени по пламналите къщя нещастни, допълнят картината. От този час вече по-нататък съдбата на Батак е само агония.Башибозуците влезли вътре без никакво препятствие и клането се захванало още от вратата. Мнозина имало скрити вътре в долапите, които така също били измушени и накастрени; в числото на последните били: свещеник Нейчо Паунов и учителят Тонджоров, родом от Самоков. На първия от тях кръвопийците извадили най-напред очите, дупчили го като решето по цялото тяло, докато издъхне тоя християнски мъченик в ръцете им. Близо до него предал душа и учителят Тонджоров, който така също бил насечен по всичкото тяло. Бедният мъченик на просвещението! Той загинал в същото онова здание, дето преди няколко дена проповядвал от скромния учителски стол словото на светлината. В долния кат на училището имало до 200 души скрити, мъже, жени и деца, които кръвниците, от много бързина, се вижда работата, не могли да намерят. Но да не помислите, че простият случай ги е запазил от смъртта? Не, читателю! Те се отървали от ятагана, били лишени от лекото действие на куршума, но изгорели живи, като червеи в гнило дърво, в долния кат на училището, защото башибозуците на тръгване запалили от четирите страни това здание. Техните писъци и вопли от ужасна мъка били чути след малко от зверовете, които разбрали, че направили една грешка, по невнимание, не в отношение към участта на двесте жертви, но че не могли да ги оберат от по-напред, което обстоятелство съставявало истинската загуба на тези Биконсфилдови братя. Язък! Отидоха напусто толкова дрехи, а може би и пари казали те с турско хладнокръвие и тръгнали към вратата на черквата, без да удостоят даже с присъствието си жертвеника на двестете мъченици. Полуубитото население не че повярвало на неприятелските обещания, които опитало вече няколко пъти, но като нямало друго спасение като виждало, че и в черквата ще бъде избито, отворило вратата. Втори път то имало злочестината да си въобрази, че и чалмата има човешко сърце, че и хищният башибозук може да състрадава, да се умилостивява, като види с очите си положението на затворените, удушените и стъпкани пред вратата дечица, другите изпоплашени, които заедно с нещастните си майки и сестри плачели и късали сърцата на присъствуващите. Картина, както виждате, една от най-ужасните и сърцераздирателните, но картина, повтаряме ние, за човек с душа и сърце, а не за башибозук. Щом се подали тези последните на вратата, с голи ятагани в ръцете, всичките затворени паднали на молба, жените показвали децата си, и за да умилостивят някак кръвниците, искали да им целуват дръжките на окървавените ятагани, наричали ги синове, братя и бащи. Всичко напусто! Башибозуците погледнали хладнокръвно на всичко това; те прекрачили налягалите пред вратата трупове като дърва и отново започнали да въртят ятаганите. И така, в черковната ограда клането се е продължавало няколко часа. От най-напред жертвите са били обирани и измъчвани да изкажат своето богатство, а после са били заколвани, т. е. техният живот бил пощаден за няколко минути, докато удовлетворят грабителската жажда на плячкаджиите, мнозина мъже спасили своя живот, като легнали между изкланите и се престорили на умрели....Изведнъж дръпнахме юздите с възклицание на ужас, точно пред нас се издигаше грамада от черепи, смесени с кости от всички части на човешкото тяло, скелети почти цели, дрехи, човешка коса и изгнило месо, заразяваща миризма се разнасяше наоколо. Всички скелети бяха облечени само с женски ризи, Те всички бяха жени и момичета. Преброих над сто черепа, без да включвам скритите под другите кости на страхотната грамада. Всички черепи бяха отделени от скелетите, всички скелети бяха без глави. Тези жени до една са били обезглавени. Процедурата била следната: турците хващали жената, съблича ли я внимателно по риза, оставяли на страна ония дрехи, които били ценни и всички украшения и скъпоценности, след което много от тях поемали грижата да я изнасилят, а последният я обезглавявал. После ни разказаха, че това са костите на 200 млади момичета, отначало пленени и специално запазени за съдба по-лоша от смъртта...Градчето лежеше на разстояние стотина ярда от нас, не беше оцелял нито един покрив, нито една стена (...)От другата страна на пътя имаше скелети на деца с ужасяващи удари на сабя по техните малки черепи, Броят на децата убити в тези кланета е повече от огромен. Очевидци ни разказаха как видели малки бебета набучени на байонети и разнасяни по улиците на Батак и Панагюрище... ''Приближихме към черквата и училището. Земята тук е покрива със скелети, по които висят парцали и парчета изгнило месо. Ако се съди по останалите стърчащи стени, училището е била обширна хубава сграда, годна за приемане на 200 или 300 деца. Сега по камъните и ***, които покриват пода на училището на височина от няколко фута, лежат костите на 200 жени и деца, живи изгорели между тези четири стени... Черквата не беше много широка, заобиколена от ниска каменна стена, затваряща малък черковен двор. Отначало ние не забелязахме нищо особено. Зловонието беше толкова голямо, че едва можехме да погледнем около нас. Това което ни се стори маса от камъни и *** под нас, бе в действителност грамада от човешки трупове, покрити отгоре с тънка наслойка от камъни и пръст, целият църковен двор е покрит с тях на височина от три до четири фута и ужасна миризма идваше от там. От тази чудовищна гробница можеха да се видят подаващи се глави, китки, крака, стъпала и ръце. Малки къдрави главички се показваха там, малко краче, дълго колкото пръст, малки бебешки ръчички, протегнати, сякаш молеха за помощ - бебета, които са умирали, учедени от яркият блясък на сабята, деца, които са умирали сред писъци на уплаха и ужас...''...Видях костите им, някои още с парчета месо по тях, натрупани в една низина откъм хълмовете, където ги глождеха кучетата. Нито една къща не е останала цяла в тази прекрасна долина. Дъскорезниците - градът е въртял значителна търговия с дървен материал и дъски, които се намирали покрай реката, са всичките изгорени и от осемтях хиляди жители няма и 2000 да са останали. Тук са погинали над 5000 души, голяма част от тях жени и деца и костите им, които са под развалините, и разлагащото се месо отравят въздуха. разпилени човешки кости, черепи, ребра, дори цели човешки скелети, глави на момичета, все още украсени с плитки от дълги коси, кости на деца, скелети, още покрити с дрехи. Тук видях къща, подът на която беше побелял от пепел и овъглени кости на 30 души, изгорени живи. Тук беше мястото, където селският първенец Трандафил е бил нанизан на копие и опечен и където сега е заровен; видях един трап, препълнен с разлагащи се трупове; един воденичен бент, изпълнен с подути тела; тук беше едно училище, в което двеста жени и деца, потърсили убежище вътре, били изгорени живи; тук видях и църквата и църковния двор, където още можеха да се видят около хиляда полуизстнили тела, които запълваха запълваха заградения двор и образувах куп, висок няколко фута, където между камъните, които напразно са били нахвърляни отгоре за да ги прикрият, се виждаха ръце, крака и глави, които тровеха въздуха със своята смрад. След посещението ми по заповед на мютесарифа каймакаминът на Пазарджик бил изпратен в Батак с малко вар, за да улесни разлагането на телата и да предотврати избухването на епидемии. Ахмед ага, който е командвал клането, е бил декориран и повишен в чин юзбашия.Ние ще учудим европейските правителства, напомняйки им едно нещо, а именно, че престъпленията са си престъпления. Именно това не е по-позволено за едно правителство отколкото един индивид да бъде жертва, именно Европа е солидарна; именно всичко това, което се прави в Европа е направено от Европа, именно ако съществува едно глупаво и свирепо правителство, то трябва да бъде третирано като диво животно; именно сега всичко това е до нас, там под очите ни избиват, опожаряват, разграбват, изтребват, обезглавяват бащите и майките, продават малките момиченца и момченца: именно децата, които са прекалено малки, за да бъдат продадени, ги разкъсват с два удара на сабята; така изгарят семействата в къщите им, именно този град, Батак, например е намален за няколко часа от 9 хиляди жители на 300; именно гробищата са затрупани от повече трупове, отколкото могат да бъдат погребани; по такъв начин, че на живите убийци мъртвите им отвърнаха с чума, което е справедливо; ние показваме на европейското правителство това тук; именно тук отварят бременните жени за да убият децата в утробите им; именно тук публичните места са затрупани с купчини женски скелети, следа от случилото се; именно тук кучетата гризят по улиците черепите на млади изнасилени момичета, именно тук всичко е ужасно, именно тук е достатъчен един жест на европейските правителства за да го прекратят; и диваците, които извършват тези договори са ужасни, и цивилизованите, които са ги оставили да го направят са ужасяващи.Дошъл е моментът да издигнем глас. Всеобщото възмущение се навдига. Има часове, в които човешкото съзнание взима думата и дава на правителството заповед да слуша.
отговор Сигнализирай
48
КараИбрахим
преди 14 години
Харесвам 2 Не харесвам 3
Любимото занимание на нашия автор е разобличаването на всякакъв вид митове в българската история. Според него тези митове са наслоени в съзнанието на българите, благодарение на некъдърността на нашите историци в миналото (да беше пожалил поне патриарха на българската историческа наука Васил Златарски). Очевидно е, че Божидар Димитров не е наясно със същността на историческата митология и я обърква с историческите хипотези. Защото като всяка научна дисциплина и историята е изпълнена с различни, често пъти противоречащи си твърдения - в борбата за тяхната защита или отрицание се е раждала и се ражда истината. Именно затова тези хипотези не са митове, което важи и за произхода на българите, и за равнището на тяхната култура, и за датата на създаването на българската държава, и за ролята на покръстването на българите от княз Борис-Михаил, наричан от Димитров цар. С особено настървение се отстоява отдавна изоставеното гледище, че българският народ не се е съпротивлявал на османското нашествие и сред него няма никакви юначни личности. Дали ще го чуе от гроба си севаст Огнян, който се сражава за вярата на цар Иван Шишман, наричан от Димитров негодник?
отговор Сигнализирай
Новини