IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Нямало провал в антикризисната политика на ГЕРБ


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

22
до аватар
преди 14 години
Харесвам 8 Не харесвам 0
Истината е,че се слага тире след всяко "най", ама откъде да знаеш! Това е така,защото сте прочели две книги, едната от която е Правилника за движение по пътищата.
отговор Сигнализирай
21
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 23 Не харесвам 2
ПЪЛЕН ПРОВАЛ ОТВЯСЪКЕДЕ.
отговор Сигнализирай
20
Бай Колю
преди 14 години
Харесвам 4 Не харесвам 2
Ето ги всичките 59 мерки на Дянков, с които щеше да бори кризата. Мерките са прието миналия март, т.е. преди година и три месеца! Нека всеки прецени, колко от тях са изпълнени и колко не са....Правителството, работодателските организации и синдикатите са приели и са подписали пакета от 59 мерки за подкрепа на бюджета, бизнеса, заетостта и домакинствата.Общият ефект от антикризисните мерки е 1.6 млрд. лв., като в него засега не влиза увеличаването на ДДС.Мерки за подкрепа на фиска1. Набавяне на допълнителен вътрешен и външен финансов ресурс с цел укрепване на фискалния резерв.2. Ускорена продажба на ПЕЕ (предписани емисионни единици) до 50 млн. тона чрез националната система за зелени инвестиции. Ефект 500 млн. лева. 3. Приватизация на миноритарни остатъчни дялове чрез Българска фондова борса,приходите от която постъпват в полза на републиканския бюджет. Ефект 250 млн. лева. 4. Либерализация на инвестиционния режим на "сребърния фонд" и частните пенсионни фондове за инвестиции в ниско рискови български финансови инструменти.5. Временна отмяна на преференциите, които се дават на бюджетни учреждения за внос, освободен от ДДС и митнически сборове.6. Изграждане на публични регистри за:- държавно и общинско имущество, отдадено под наем- земеделски земи от държавния и общински поземлени фондове и сключените арендни договори.7. Разработване на промени в нормативната уредба с цел увеличаване срока на арендните договори. Предлагане на 900 хил. дка за авансово платена дългосрочна аренда и продажба на 100 хил. дка чрез публичен търг. Ефект 164 млн. лева.8. Въвеждане на окончателен данък върху доходите от парични и предметни печалби, получени от участие в хазартни игри по смисъла на Закона за хазарта, както и от други игри, при които печалбата се определя на случаен принцип.Да се делегират права на Министерството на финансите, сред обстоен анализ и становище на Комисията по хазарта и Асоциацията на операторите в хазартни игри, да предложи решение на правителството.9. Промяна на начина на облагане на застрахователните премии, в съответствие с чл. 157 от Директива /2009/138/ ЕС, след провеждане на консултации между Министерството на финансите, Комисия за финансов надзор и Асоциацията на българските застрахователи.10. Възстановяване на коефициента за изчисляване на авансовите вноски по ЗКПО за 2010 г., определен със ЗДБ на РБ от 1 на 1.1. Ефект 50 млн. лева.11. Увеличаване на дивидента за държавата от държавните търговски дружества от 50 на 80 на сто с промяна в Постановлението за изпълнение на държавния бюджет за 2010 г. Ефект 26 млн. лева.12. Отчисляване на 50% от приходите от наеми на предприятия с преобладаващо държавно и общинско участие в приход на държавния, респективно на общинския бюджет, по реда, който се прилагаше до 2006 г. Ефект 25 млн. лева.13. Удвоява се данъкът върху жилища с данъчна оценка над 300 хил. лева и данъкът върху автомобили със застрахователна стойност над 70 хил. лева, утроява се данъкът върху персонални яхти и самолети. Ефект 35 млн. лева.14. Намаляване на срока по Кодекса за социално осигуряване от 75 дни на 30 дни за изплащане на парични обезщетения за временна неработоспособност, в случаите на освобождаване от работа.Мерки за ограничаване на публичните разходи15. Приемане на график за ускорено изграждане на електронно правителство в пълен обхват.16. Възлагане на държавни услуги към частни изпълнители.17. В рамките на 2010 г. учредяване на концесии върху подземни богатства и пътна инфраструктура. Ефект 15 млн. лева.18. Правителството да предложи на парламента ограничаване на субсидиите на партиите с 15%.19. Ограничаване с 10% на текущите разходи на разпоредителите с бюджетни кредити, с изключение на НАП, Агенция Митници, АЗ, ГИТ, РИОКОЗ, ДВСК, РИОСВ, АГ и на делигираните отдържавата дейности, включително прилагащи единни разходни стандарти в областта на образованието и социалните грижи.20. Намаляване на бюджетите на държавните и общинските институции със стойността на представителното облекло за 2010 г.21. Допълнителна субсидия за бюджета на МТСП за дейностите по социално подпомагане от държавния бюджет. Ефект минус 142 млн. лева.Мерки за възстановяване на финансовата дисциплина в държавата22. Изготвяне на график за изплащане в пълен размер до края на първото полугодие на 2010 г. от държавата и държавните предприятия на дължимите суми по изпълнени общественипоръчки, съгласно договорените условия, нормативната уредба и директивите на ЕС.23. Възстановяване в законовия срок на ДДС и акцизи към фирмите.24. Ускорено издължаване към бенефициентите на дължими суми от европейските фондове, ускоряване на действащите и стартиране на нови схеми по оперативните програми и националните планове, с цел максимално усвояване на европейските фондове.Увеличаване на авансовите разплащания до 40%.25. Създаване на публични регистри за дължимите средства по обществени поръчки, ДДС, акцизи и европейски проекти.26. Създаване задължения за фирмите чрез подписване на анекси към договорите им със съответния възложител, след разплащане от страна на държавата, незабавно да изплатят забавените работни заплати и осигуровки, съгласно изискванията на КТ и КТД, както и задълженията към подизпълнителите и доставчиците.27. Незабавни законови промени, които да гарантират, че периодът на издължаване от страна на държавата към фирмите, ще бъде обявен за "ваканционен период", т.е. без наказателни лихви по дължими данъци и осигурителни плащания и с право на достъп до европроекти и обществени поръчки.28. Да се опростят процедурите и да се съкратят сроковете на производството по несъстоятелност.29. Министерство на финансите да публикува:- всеки месец подробни данни за изпълнението на приходната и разходната част на бюджета и анализ към тях, в това число и салдото по ДДС и всеки месец подробни данни за движението по външния дълг на страната и икономически анализ към него.- всеки месец подробни данни за състоянието на фискалния резерв и разбивката му по наличности деноминация по валути и текуща доходност.- Министерство на финансите да събира и публикува на всеки три месеца информация за финансовите резултати на всички дружества с преобладаващо държавно участие - баланс и отчет за приходите и разходите им.30. Да се увеличи с 10 щатни бройки състава на АДФИ. Същата да започне в най-кратки срокове инспекции в Булгаргаз, НДК, НЕК и БДЖ. Ефект минус 0.250 млн. лева.Мерки за осигуряване на допълнителен финансов ресурс за реалния сектор31. Увеличаване на привлечения капитал на Българската банка за развитие (ББР), като не по-малко от 60% от привлечените финансови ресурси се насочат към малките и средни предприятия. Да се направи анализ на възможността част от клоновата мрежа на Български пощи ЕАД да се използва от ББР.32. Утвърждаване и активизиране на системата за търговия на квоти с въглероден диоксид от фирмите. Регламентиране на счетоводното отчитане и данъчното третиране на сделки с емисионни квоти в европейската търговия.33. Приемане на изменения и допълнения в Правилника за прилагане на Закона за насърчаване на инвестициите, чрез които да се: намалят значително досегашните прагове за издаване на сертификат за клас А и клас Б за високотехнологичните дейности, определени от Евростат и за инвестиции в общините с безработица равна или по висока от средната в страната; въвеждане на най-нисък праг за инвестиции в научни изследвания, образование, здравеопазване, информационни технологии и артистично творческа дейност в областта на културата; регламентиране на конкретни условия за издаване на сертификат и насърчаване с пакет от мерки на приоритетни инвестиционни проекти, във всички сектори на икономиката, съгласно изискванията на Регламент 800/ 2008 г. на Европейската комисия за държавните помощи.34. Чрез промени в Закона за местните данъци и такси, в рамките на процедурата по бюджет 2011 г. да се укрепи финансовата самостоятелност на общините и да се въведе като единствена база за определяне на таксата за битови отпадъци количеството генерирани отпадъци.35. Облекчаване на визовия режим за гражданите на Русия и Украйна съобразно най-либералните европейски практики. Ефект минус 8 млн. лв.Мерки за подкрепа на доходите на домакинствата36. Създаване на механизъм за увеличаване на минималната работна заплата от 1 юли 2010 г., който да включва, както икономически, така и социални параметри. Ефект минус 10 млн. лева.37. Премахване тавана на обезщетенията за безработица от 1 юли 2010 г. и определяне нивото на обезщетение като 60% от осигурителния доход преди загубата на работа.Въвеждане задължението на безработните лица да се регистрират в 7-дневен срок в Бюрото по труда . Ефект минус 45 млн. лева.38. Оптимизиране на разпределението между операторите на ваучерите за храна чрез премахване на квотния принцип. В 45-дневен срок да се направи анализ за ефектите от увеличаване броя, размера и разширяването на обхвата на ваучерите за храна като механизъм за подкрепа на реалните доходи на работниците и служителите.В рамките на анализа да се покаже и ефекта от въвеждането на система, при която за всяко новоразкрито работно място от страна на работодателите се дава ваучер.39. Да се положат усилия за временно ограничаване нарастването на държавно регулираните цени на стоки и услуги от обществен интерес.40. Създаване на механизъм за гарантиране на средствата на осигурените лица в пенсионните фондове за допълнително пенсионно осигуряване, вложени в депозити в български търговски банки след съгласуване с БНБ и КФН.41. Одобрява допълнителни бюджетни средства по бюджета на МТСП за финансиране на разкритите обществени трапезарии по реда на чл. 27 т. З от ЗСП за периода от 01.04. до 30.04.2010 г. Ефект минус 0.450 млн. лева.Пазар на труда42. Комплекс от мерки, прилагани до края на 2010 г., финансирани от ОП "Развитие на човешките ресурси" и републиканския бюджет, за запазване на заетост в предприятия със затруднения в производството и реализацията на продукцията чрез:- въвеждане на гъвкава организация на работното време;- специфичен отпуск по икономически причини;- гарантиране правата на освободените работници след прилагане на мерките за гъвкавост и адаптивност на работното време да получат обезщетенията, дължими по КТ, на база брутното възнаграждение по трудов договор към месеца, предхождащ месеца на прилагането на мерките за гъвкавост. Ефект минус 14 млн. лева.43. Предоставяне на допълнителни средства за субсидирана заетост към Националния план за заетостта . Ефект минус 10 млн. лева.44. Повишаване мобилността на работната сила чрез създаване от държавата и социалните партньори на система за наблюдение и разпределение на квалифицирани работници и служители на секторно или териториално ниво.45. В случаи, при които работодателят възлага временно извършването на друга работа в същото или друго предприятие, временно, до края на 2011 г. да се увеличи срокът от 45 дни на 90 дни в рамките на една календарна година. За периода след 45-ия ден е необходимо съгласие на работника.46. Ограничаване на достъпа до пазара на труда на работници от трети страни, с изключение на високо квалифицираните.47. Създаване на механизми за намиране на първа заетост на младежи, завършващи образование чрез ОП "Развитие на човешките ресурси".48. Въвеждане на законова регулация, гарантираща лоялна конкуренция и недопускане изкривяване на пазара чрез оказване на монополен натиск върху доставчиците на стоки и услуги, по примера на страни членки на ЕС.49. Обстоен преглед на предприятията, застрашени от затваряне, поради несъответствие с екологични изисквания" на ЕС и разработване на мерки за допустима държавна подкрепа.50. Събиране от НАП на отчетна информация за неизплатените трудови възнаграждения и предоставяне на обобщени тримесечни данни по икономически дейности, региони и на национално ниво.51. Използване правото на министъра на труда и социалната политика да разпростира действието на браншовите колективни трудови договори на базата на предварително постигнат консенсус в рамките на отрасловите съвети за тристранно сътрудничество.Паралелно с това да се изработят критерии за представителност на браншовите и отраслови работодателски организации.Социално-осигурителни системи52. Временно, до края на 2011 г. преустановяване на намаленията на осигурителните вноски.53. Формиране на общи принципи за по-нататъшно развитие на пенсионната реформа за постигане на финансова стабилност и автономност на системата при обвързване на осигурителните обезщетения с осигурителния принос, с дългосрочни цели 75% заместващ доход. До 31.05.2010 г. да се внесе за разглеждане в НСТС изготвената концепция за пенсионнатареформа.54. Поетапно утвърждаване на принципа, че установеното равнище на МРЗ гарантира правото на минимална пенсия за осигурителен стаж и възраст, при изпълнение на изискванията за това.55. Увеличаване сумите, изплащани по реда на ЗГВРСНР, за 2010 г. от 720 лв. на 1000 лв. Ефект минус 5 млн. лв.56. Отказ от увеличение на здравно-осигурителната вноска. Въвеждане на електронна пациентска здравна карта до края на 2010 г. Предприемане на драстични мерки за контрол и повишаване събираемостта на средствата в бюджета на НЗОК.57. Лицата, които не са здравноосигурени на друго основание, заплащат осигурителни вноски върху доходите от капитал и от собственост.58. Въвеждане на трипартитно управление на НЗОК. Съвместно определяне на конкретните стъпки и етапи на здравната реформа с цел гарантиране на достъпа до качествена здравна грижа. До 31.05.2010 г. да се предложи за обсъждане в НСТС на концепция за здравната реформа.59. Отлагане увеличаването на добавките към пенсиите на възрастните пенсионери над 75-годишна възраст и на преживелия съпруг с промяна в Закона за Държавния бюджет за 2010 г. и Кодекса за социално осигуряване. Ефект 142 млн. лв.
отговор Сигнализирай
19
Ресторантъор
преди 14 години
Харесвам 21 Не харесвам 3
Геноцид има ужасен и над всички нас от тези крадци от ГРОБ..Никога не сме били в подобен колапс. Ние от асоцацията на ресторантъорите също искаме оставката на Борисов- най - некомпетентния и нагъл крадец- премиер в историята на страната..Хиляди наши служители също са в готовност да излязат пред министерски съвет и за часове да пометем тези нагли крадци и мутри.....Ето.....Празните салони на ресторантите са все по-често срещано явление напоследък. След време логично ще се превърнат в нещо напълно естествено. Поне докато има ресторанти, защото след като фалират няма да има нужда дори да се коментира този проблем. След новогодишните празници за повечето хора е изненада, когато отидат на някое любимо място, което до вчера е било пълно, да го заварят пусто и празно, но за сметка на това проветрено и с достатъчно места. За собствениците новият закон, който изпразни кръчмите, също е изненада. Шефът на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин коментира ситуацията така: Само това ни трябваше. Колегите са в шок, всеки ден променят наредби и закони. Вече имаме чувството, че искат да ни фалират насила, да освободят пазар за някого.Пред 24 часа той каза, че фалитът на повечето заведения е сигурен, тъй като поне 50 000 лева са инвестициите за нова система за циркулация на въздуха в залите за пушачи.
отговор Сигнализирай
18
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 10 Не харесвам 0
Аватар, кво си пил?
отговор Сигнализирай
17
Иван
преди 14 години
Харесвам 31 Не харесвам 5
България в ценови шок,икономическа стагнация и финансов колапс. И това откакто Борисов дойде на власт. Ето някои сравнения на цените преди тиквата крадлива и сега....Бензин преди 1 год. и 4 месеца 1.74 лв. сега 2.46 лв. Хранителните продукти за 1 год. 80 процента увеличение. Цигарите с 40 процента,услугите между 50 и 60 процента. Ток,газ,горива драстично нагоре. Това е просто - кошмара е пълен. ОСТАВКА БОКО ТИКВА - ОСТАВКА И СЪД !
отговор Сигнализирай
16
Илия
преди 14 години
Харесвам 3 Не харесвам 3
15
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 6 Не харесвам 29
ЕДИНСТВЕНО С ГЕРБ НАПРЕД ,ТОВА И ИСТИНАТА И ПЪТЯ И ЖИВОТА
отговор Сигнализирай
14
Уникални лъжци и кра
преди 14 години
Харесвам 32 Не харесвам 7
България изпадна в първата си рецесия от 12 години насамПрез 2010 г. средномесечният брой на безработните, регистрирани в бюрата по труда в страната, е близо 351 хил. души, тоест със 70 хил. безработни повече спрямо 20092011 Ниво на безработицата.7 000 000 Българи2 200 000 пенсионери1 200 000 до 18 години3 600 000 в трудоспособна възраст.1 900 000 здравно неосигорени лица по данни на здравната каса.600 000 без достъп до личен лекар100 000 по други причини не се осигуряват.Реално 1 200 000 безработни в България или една трета от работещите.Да ни е честит Борисов и новия му морал.
отговор Сигнализирай
13
аватар
преди 14 години
Харесвам 13 Не харесвам 35
Истината е,че това правителство е най работещо,най честно,най некорумпирано и най силно от всичките до сега лапачи,бездушни мародери и унищожители на българския народ.САМО ГЕРБ !
отговор Сигнализирай
Новини