IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Започват масови проверки на автобусните превози

Акцията е насочена срещу сивия сектор в бранша

Данаил Папазов. Снимка: архив, БулФото

Данаил Папазов. Снимка: архив, БулФото

Mасови проверки с цел намаляване на дела на сивия сектор при автобусните превози започва Изпълнителната агенция “Автомобилна администрация” съвместно с КАТ.

Транспортното министерство провежда координирана с автобусните превозвачи акция, с която да се извадят “на светло” всички фирми в бранша, които возят нерегламентирано. Това стана ясно днес на пресконференция във ведомството, на която министър Данаил Папазов отчете дейността на министерството през миналата година и очерта приоритетите за настоящата 2014 г.

Папазов допълни, че следващата седмица заедно с представители на Министерството на финансите и МВР ще продължат разговорите с превозвачите, които преди дни стартираха национален протест.

Припомняме, че в понеделник от Националното сдружение на автобусните превозвачи (НСАПБ) заявиха, че ако исканията им не бъдат изпълнени, от 1-и февруари ще блокират автобусните превози в цялата страна.

Едно от важните искания на бранша бе именно помощ от страна на ресорните институции и най-вече на транспортното министерство във връзка с намаляване на сивия сектор.

Друго искане на бранша е свързано с превозите, които се извършват с намаления - за учащи, военни, пенсионери и т.н. По данни на фирмите от сектора държавата дължи около 500 млн. лева на година като компенсации за превозвачите за това, че са извършвали тези услуги с отстъпка.

Според Папазов в бюджета на министерството има 37,5 млн. лева, които могат да бъдат предоставени за компенсация на превозвачите. Той не уточни обаче дали ще бъдат намерени пари за конкретната искана от бранша сума от 500 млн. лева.

Обмисля се преструктуриране на част от дейностите на БДЖ, като някои от звената на холдинга могат да бъдат закрити, а дейността им да бъде отдадена на външни фирми. Пример за това е цялата ремонтна дейност на БДЖ, която е разпръсната на повече от 12-13 звена, каза за Investor.bg министърът на транспорта.

Папазов не конкретизира дали оптимизирането на дейностите или тяхното извеждане извън дейността на компанията ще доведе до съкращения на персонал в холдинга.

Днес министърът отчете, че дълговете на БДЖ са били редуцирани до 624 млн. лв. към края на 2013 г., след като в края на май миналата година бяха в размер на 704 млн. лева.

Още за транспортния сектор през 2013 г. и за приоритетите през 2014 г. четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Политика
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата