30 минути ще отнема пътуването от "Овча купел" до летището. Прекосяването на София под земята за толкова кратко време, и то с прекачване от едно влакче на друго, ще стане възможно след 5 г., когато трябва да е готова третата линия на метрото, обави пред "24 часа" шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев.
Както Dnes.bg съобщи, третият лъч ще свързва околовръстният път с бул. "Ботевградско шосе", а изграждането му ще струва 680 млн. евро, като от тях 140 млн. евро са за 30 нови влакчета, които ще я обслужват. Линията е дълга 16 км и ще има 19 метростанции.
"Ако проектът бъде одобрен за финансиране по оперативна програма "Транспорт" догодина, строителството може да започне още в края на 2014 г. и третата линия да бъде завършена през 2018 г.", увери Братоев.
Третата линия ще се движи по трасето бул. "Вл. Вазов" - бул. "Христо и Евлоги Георгиеви" - Орлов мост - НДК - "Красно село" - "Овча купел". Девет от спирките по него ще са открити, а дължината на надземния участък ще е 7,6 км. Останалите 10 станции ще са подземни.
В двата края на линията са предвидени открити паркинги с по 650 места всеки.
С метрото ще могат да пътуват и идващите с влак от Перник. За целта се предвижда до една от станциите в "Овча купел" да се направи и малка жп гара.
Така с изграждането на третия лъч метрото ще обхване 65% от столицата и ще превозва по 550 000 души всеки ден.
Тогава метромрежата ще е дълга 57 км и ще има 54 станции, а метрото ще има 50% дял в системата на столичния градски транспорт.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.