Все повече търговци разпръскват аромати в магазините си, така че клиентите им да се чувстват по-добре и да имат по-силно желание за пазаруване, пише германският в. "Франкфуртер алгемайне".
Пример за тази тенденция е американската верига Abercombie & Fitch, чийто магазин в Дюселдорф може да бъде намерен и със затворени очи.
Компанията за продажба на облекло не само ароматизира магазините си, но и стоките, които предлага - с аромат, който е разработен специално за нея. По този начин чрез торбичките за пазаруване миризмата по-късно се пренася из цялата търговска част на града, без значение дали става дума за Дюселдорф, Лондон, Милано или Ню Йорк.
Като част от цялостната маркетингова стратегия се продават и флакончета с аромата, който толкова силно ентусиазира най-вече младежите, че става обект на оживени дискусии във форумите.
Очевидно миризмата успява да събуди асоциации с плоските коремни мускули на красавците, чиито плакати са изложени в магазините.
Поне откакто Патрик Зюскинд публикува романа си "Парфюмът", се знае каква съблазнителна мощ могат да имат миризмите. Когато човек преживява интензивно някоя ситуация, миризмите, които възприема, получават силна емоционална натовареност. "Когато по-късно бъде усетена същата миризма, тя може да предизвика положително настроение", посочва експерт.
Като цяло има база от субстанции, които будят положително въздействие, като например ванилията. Търговците на дребно усърдно се възползват от този факт, опитвайки се да ангажират с продукта всичките пет сетива на клиента.
В магазини за обувки например се разпръсква миризма на кожа, за да се повиши вероятността клиентите да купят някоя стока.
"Тъй като тогава мислим, че всички продукти се изработват от висококачествена кожа, дори когато са от изкуствени материали“, отбелязва психологът Клеменс Щьорткул.
Определени миризми могат също така да засилят чувството на задоволство на клиентите, а по този начин да удължат времето, през което се задържат пред рафтовете.
"По този начин в някои случаи се увеличава броят на спонтанните покупки", посочва Патрик Хен, който консултира компании за избора на най-подходящия аромат.
Друг рекламен трик е т. нар. аромат за добре дошли - търговецът може да разпръсне около входното пространство приятен аромат, който да създаде около клиентите спокойна, отпусната атмосфера.
Подобни "ароматични концепции" се прилагат от специализирани компании и често специалистите говорят за "корпоративна миризма" или "въздушен дизайн", пише БТА.
Понякога обаче дори специалистите се изненадват от въздействието на някоя миризма и невинаги може да се предвиди точното въздействие на аромата върху поведението. Причината е структурата на обонятелната система.
"Миризмите въздействат на подсъзнанието, тъй като химичните сигнали се трансформират от обонятелните клетки и се предават директно в мозъка", допълва Щьорткул. Трябва и да се обмисли обаче дали подобна манипулация по принцип е етична.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Търговията на дребно у нас е нараснала с 0,8% през септември
Robinhood отчете близо трикратен ръст на нетната печалба
Най-голямата листната корабна компания в света повиши очакванията за печалбата си
Държавата планира още 300 млн. лева дълг
Норвежката централна банка запази лихвите без промяна и не очаква скорошно намаление
По-висок акциз вдига цените на цигарите у нас с 15 евроцента от Нова година
Патриарх Даниил почете паметта на патриарх Максим
Разбиха престъпна група за трафик на нелегални мигранти (ВИДЕО)
България има потенциал да се превърне в медицинска дестинация на световно ниво
Зодиите и за какъв тип човек се женим според слънчевия знак
Гонзо подкрепя законопроект за футболното хулиганство
И Маями е в краката на Меси
Респект! Звезда на Интер посвети гол на лидер на ПСЖ
Националът на България мачка в Бахрейн
Нейтън Бендон влиза в битка за респект и слава на SENSHI 29
Левски трепери: ЦСКА се намира в най-добрата си форма
Задължителни ястия за Архангеловден
От хип-хоп клубовете в Харлем до подиумите на Висшата мода – историята на streetwear стила
Гледайте Made in EU с участието на Герасим Георгиев – Геро и Иван Бърнев от 21 ноември в кината
Изберете магическо кълбо и вижте какво ви очаква
Пълнени чушки със сирене и леща
5 сутрешни навика, които променят фигурата (и настроението) ви
Какво ще бъде времето в петък?
Общественият съвет за Национална детска болница подава оставка
Кола се запали по пътя за Каменар (ВИДЕО)
Наградиха лауреатите в Х Международен флейтов конкурс
Лоши са условията за туризъм в планините
Пътят за "Виница" вече е отворен след ремонта
На Земята започнаха силни магнитни бури
Две мощни светкавици удариха повърхността на Луната
Гигантска ударна вълна се разпространява през Млечния път
Опасна ли е за Земята черната дупка Gaia BH1
Как да пробудим съзнанието си
В САЩ откриха, че човешкото сърце е способно на самовъзстановяване