Нищо не може да се сравни с пътуване в едно от известните черни таксита на Лондон. Транспортът в голямата лимузина с нормална тарифа отличаваше дълго време придвижването в британската столица от това в големите градове като Париж или Токио, където пътниците трябва да се примиряват с тесни коли като Peugeot и Toyota.
Но за нещастие дори статутът на икона и придържането към интелигентен ретродизайн не могат да се изправят срещу големите на пазара. И това сега болезнено бе установено от компанията Manganese Bronze Holdings, пише Wall Street Journal.
Единственият голям производител на класическoто превозно средство е обявен в несъстоятелност и назначава синдик, след като преговорите за реорганизация на дълга с кредиторите се провалиха.
Британската Manganese Bronze Holdings, собственик на автомобилостроителя The London taxi Company, преговаряше за капиталова инжекция с китайската компания Geely, която вече притежава 20-процентен дял в нея.
"Дискусиите с различните страни за осигуряване на финансиране при приемливи условия се оказаха успешни", заявиха от компанията в понеделник. Говорител заяви, че вероятно одиторът Price Waterhouse Coopers през следващите няколко дни ще започне да се разпорежда в компанията.
Компанията, която произвежда почти три четвърти от всички лондонски таксита, пострада от изтегляне от пазара на своя нов модел TX4. 400 черни таксита през октомври трябваше да бъдат изтеглени, а продажбите на колите бяха прекратени, след като бе открит дефект в кормилния механизъм.
От 2009 г. насам Manganese Bronze залагаше на компоненти, които са произведени в джойнт венчър с китайския автомобилен производител Geely. Китайците твърдят, че дефектните части са били произведени от други китайски доставчици.
За вече отслабената от малките продажби и намаляващите маржове компания ударът бе твъде силен. Репутацията на мениджмънта вече бе опетнена, след като преди месеци в баланса бе установена дупка от 4,3 милиона лири и дружеството беше принудено да признае, че е представило развитието през последните две години с разкрасени краски. През първата половина на 2012 г. Manganese отчете загуба преди данъци от 3,6 милиона паунда при спад на продажбите от 11%.
Компанията спира от търговия и акциите си след 12 катастрофални месеца. Те поевтиняха до 10 пенса за брой и така пазарната оценка на компанията се срина до едва 3 млн. паунда. За една година поевтиняването достигна 70%, като преди пет години цената на акциите беше 8 лири.
Производителят е „малка риба“ в бранша. През първите шест месеца са били продадени едва 1 081 коли. Доскоро компанията обаче бе единственият производител, който отговаряше на строгите изисквания за лондонските таксита. Те включват например правилото, че диаметърът при завой не трябва да надвишава 7,50 m, така че колата да може да направи обратен завой дори и по улиците на Ситито, които са създадени в дните на файтоните.
През 2008 г., когато световната финансова криза удари осезаемо и икономиката на Великобритания обаче на сцената се появи нов конкурент - Daimler, който получи лиценз за своя Mercedes-Benz Vito и бързо завладя една четвърт от пазара. Японският производител на автомобили Nissan също работи върху своя версия на черно такси.
Бъдещето на Manganese зависи от TX4, чиито извивки са подобни на първия модел от 1958 година. "Това е класическа форма", казва Том Ръдланд, таксиметров шофьор, който кара TX4 в продължение на една година. "Пътниците винаги искат да се снимат с колата".
Дъг Ричардсън кара черното си такси в продължение на 13 години и не иска да премине към модела на Daimler. "Mercedes може и да е по-удобен и да предлага повече пространство, но той разрушава образа на Лондон", казва той. "Английските таксита са най-добрите в света", казва развълнуваният американски турист Бърк Куня, който тъкмо слиза от черно такси пред катедралата "Св. Павел". "Всичко това е част от традицията."
Но дали само традицията е достатъчна за оцеляване?
Още любопитни бизнес новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Wall Street приключи със спадове първата сесия за декември
Кадър на деня за 1 декември
Проучване: Двама от трима германци са стресирани от мисълта за война
Канада ще се присъедини към отбранителния фонд на ЕС
Глобалните наводнения застрашават някои от най-големите мегаполиси
Може ли робот да влияе на емоциите на домашните любимци
Терзиев: Най-многолюдният протест - маскираните не са лицето на недоволството
Вандализъм на протеста в София: Арести, погром и напрежение с полицията (СНИМКИ)
Протестиращи потрошиха офис на ГЕРБ в район "Оборище"
Пеевски: Радев е организатор на погромите, това ли искате - беззаконие и анархия?
Тежка катастрофа в София - кола влетя с бясна скорост в бус с хора (+ВИДЕО)
Кирил Петков за протеста в София: Показахме, че сме много и че гласът ни е силен
Красавица дари тенис ас с второ + СНИМКИ
Веласкес взе още един изпит по никое време
България се класира за четвъртфиналите на Европейското отборно първенство по бадминтон
Мистерия с Араухо? Звездата на Барса с личен проблем
Драма, екшън и скандали в дербито на Турция! Фенербахче се измъкна срещу Галатасарай
Добра и лоша вест за Милан
Дневен хороскоп за 2 декември, вторник
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от „Нощна смяна във „Фреди“ 2“
Вълшебни карти разкриват какво да очакват зодиите през 2026
Какво означава, ако сънувате, че намирате монети?
Biocell: Красива отвътре и отвън
Приказка в Брюксел – Магията на коледните базари
Радев: Насилието трябва да спре. Българите казаха "не" на тази власт
Напрежението ескалира пред централата на ДПС-Ново начало в София (СНИМКИ)
Оксфорд: Rage bait е дума на годината
Няма арестувани по време на протеста в столицата
Глобиха Черно море и Спартак
Хванаха за ден 36-ма шофьори с алкохол или наркотици
Китайски спътници се разкачиха след експеримент, продължил няколко месеца
Европа губи водни запаси: Къде е най-критично това?
Изгубен шедьовър на Рубенс, открит след 4 века, е продаден на търг за 2,3 млн. евро
Астероидът Бену: Възможно ли е животът да е дошъл на Земята от Космоса
Какво ни разкриват седем десетилетия търсене на извънземен живот
На Луната: Космонавт посочи къде хората трябва да строят своите селища