Индивиди, които притежават специфична генна вариация, показаха по-голямо предпочитание към храни с голямо съдържание на мазнини и по-малко предпочитание към хранителни продукти, които съдържат много захар, заявиха учени от Кембриджкия университет, цитирани от ЮПИ и БТА.
Те нарекоха изследването си един от първите опити да се установи наличие на директна връзка между предпочитания към храни и генна вариация у хората. Събраните данни сочат, че биологията играе първостепенна роля, за да се определи как вкусът, външният вид, ароматът и текстурата на храната привличат някои хора.
Участниците в изследването имали достъп до неограничено количество пилешко с къри. Външният вид и вкусът на ястията били променени, за да станат едни и същи, докато съдържанието на мазнини в някои от тях било 20-процентно, в други - 40-процентно, а в трети - 60-процентно. Участниците включвали хора със слаба фигура, затлъстели хора и затлъстели хора с дефект на гена MC4R. Учените не открили разлики в количеството консумирана храна, макар че участниците с дефект на гена MC4R имали по-голямо предпочитание към храни, съдържащи повече мазнини.
След това на участниците бил поднесен десерт - смес от ягоди, разбита сметана и натрошени целувки. Този път затлъстелите хора показали предпочитание към храни, които съдържат много захар, докато индивидите с дефект на гена MC4R консумирали по-малко количество от трите съставки на десерта.
"Изследването ни разкрива, че дори ако контролирате външния вид и вкуса на храната, мозъкът Ви може да открие съдържанието й - заяви ръководителят на екипа Садаф Фаруки от университета. - Често консумираме храни, които съдържат голямо количество мазнини и захар. Тествайки поотделно тези съставки и относително рядко срещаната група хора с дефект на гена MC4R, констатирахме, че специфична пътечка в мозъка може да промени хранителните навици".
Резултатите от изследването са публикувани в Nature Communications.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Dow се срина с над 900 пункта, разпродажбите в сектора на чиповете се засилиха
САЩ тайно са помогнали за износа на над 100 млн. барела петрол през Ормузкия проток
OpenAI се присъединява към IPO манията за изкуствен интелект за 3,6 трлн. долара
Porsche няма да произвежда изцяло електрическа версия на 911
Експерт: До 2030 г. AI и центровете за данни може да консумират ток колкото цяла Япония
Правителството осигури над 25 млн. евро по бюджета на Фонд „Земеделие“
Забрани, вярвания и традиции за църковния празник на 11 юни
Времето в четвъртък, 11 юни: Слънчево утро, опасни гръмотевични бури следобед
Хороскоп за 11 юни: Неочаквани възможности и силни емоции за всички зодии
AI намалява стреса и риска от медицински грешки в болниците
Плодовете, които мощно подобряват сърдечното здраве при преддиабет
Странни пътни знаци в Европа, които шофьорите трябва да познават
Спортът по телевизията днес, 11 юни
Мачовете по телевизията днес, 11 юни
Хамилтън е сигурен: Първата ми победа с Ферари е близо
Тайсън Фюри избесня
ЦСКА ще играе първите си мачове в Лига Европа на стадион "Васил Левски"
Дунав Русе пусна абонаментни карти по 120 и 160 евро
Нумерологична прогноза за 11 юни
Испанска рецепта за хрупкави чушлета Падрон (pimientos de Padrón)
Дневен хороскоп за 11 юни, четвъртък
6 зодии с много късмет до края на юни
Експлозия от десени за лято 2026 (+Снимки)
Погрижете се за домашния уют с шест ТОП сезонни оферти от HomeMax
Ново европейско проучване: Българите са против приемането на Украйна в ЕС
До 2035 г. България ще увеличи разходите за отбрана на до 5% от БВП
"Коперник": Преживяхме вторият най-топъл май в историята
Как реагира светът на новината, че спираме да пращаме оръжия на Украйна
Фен събра бири от всички страни на Световното първенство и предизвика сензация
Забраниха да се вдигат цените без ясна обосновка
Ледникът на Страшния съд се топи все по-бързо
Откриха ген, устойчив на антибиотици, в Средиземно море
В Слънчевата система може да е имало още две планети гиганти
Започнаха първите изпитания на „еликсир на младостта“ върху човек
Край Шанхай заработи първият подводен център за данни, захранван от вятър
Планетата е заплашена от екстремни горещини и хаос