Изслушването на главния изпълнителен директор на американското поделение на германския концерн Volkswagen - Volkswagen Group of America, Михаел Хорн пред американския Конгрес може да утежни още повече кризата във VW. Защото пред разследващата комисия бяха разкрити две нови проблемни области за групата, на които досега бе обръщано малко внимание, пише германският икономически всекидневник Handelsblatt.
Според американския мениджър в допълнение към вече добре познатия софтуер, който манипулира емисиите на превозното средство, има и допълнителна втора програма.
В речта си Хорн спомена за „спомагателно устройство за контрол на емисиите", или „Auxiliary Emissions Control Device“ (AECD). Нито Volkswagen, нито Агенцията за защита на околната среда на САЩ са пояснили дали AECD също може да се използва за измама.
Но то е толкова проблематично, че „ние оттеглихме заявленията за издаване на сертификати за емисии в САЩ, засягащи моделите Jetta, Passat, Golf и Beetle от моделната 2016 г. с дизелови двигатели“, поясни той.
AECD принципно е програма, която възприема данни за температурата, скоростта, оборотите или предавката, за да може при определени параметри напълно или частично да изключи системата за контрол на емисиите. Това е често срещан метод и позволява на автомобила да излъчва повече емисии, например в студено време или при стръмен наклон. „В момента разследваме свойствата и целта на наскоро идентифицираното устройство", каза говорител на Агенцията за защита на околната среда на САЩ.
Всичко това повдига нови подозрения и би могло да създаде нови проблеми за Volkswagen. Председателят на комисията по енергетика и търговия в Камарата на представителите на САЩ Фред Ъптън направо попита: „Ако сте били готови дори веднъж да измамите, как да сме сигурни, че не сте го правили пак?“.
Сериозно недоволство буди и планът на Volkswagen за отстраняване на проблема за съществуващите превозни средства. Според Хорн при поне 90% от превозните средства отстраняването на проблема с емисиите в САЩ ще отнеме най-малко една година. Той подчерта, че американската агенция за околната среда е обозначила засегнатите коли на VW като „безопасни и законни" коли, така че американците можело да продължат да ги шофират.
Това изказване обаче също разгневи част от конгресмените. Ян Шаковски например размаха писмо, което VW е изпращала до клиентите си. В него групата повтаря точно аргумента, който демократът от Илинойс Шаковски нарича „омаловажаване“. „В крайна сметка всеки Passat или Jetta бълва в атмосферата до 40 пъти над допустимите норми на азотен окис. Това е шокиращо", каза демократът по отношение на периода на изчакване от една година. „Не е достатъчно да молите клиентите за търпението им“.
Шаковски настоява VW да замени всички засегнати коли или да предостави на клиентите си адекватен автомобил за ползване, докато трае сервизната акция. Хорн обаче се противопоставя остро: „Планът ни е да поправим засегнатите автомобили“. Отказът му не е учудващ. Замяната на около 500 000 автомобила с нови по каталожни цени би струвала на концерна над 10 млрд. долара.
Проблеми за концерна от Волфсбург може да се зададат и от Калифорния. Ръководителят на Борда за атмосферните ресурси на Калифорния (CARB) Мари Никълс твърди, че на VW е поставен срок до 20-и ноември, за да представи план за поправяне на всички засегнати дизелови коли. „Ако няма техническо решение, то има опасност от спиране на всички коли и допълнителни съдебни неприятности с клиентите“, казва тя пред Redaktionsnetzwerk Deutschland (RND). Освен това тя обяви, че предстоят тестове и на автомобили на други производители.
Икономически новини четете в Investor.bg

Украйна призна за технически проблеми при производството на ракетите "Фламинго"
Как няколко технологични отчета тази седмица ще повлияят на целия фондов пазар до края на годината?
Wall Street попи от глобалния оптимизъм около търговските преговори между САЩ и Китай
Кадър на деня за 27 октомври
Бизнесът настоява депозитната система да се управлява с частен оператор
Nvidia и Deutsche Telekom ще изграждат център за данни в Германия за 1 млрд. евро
Над 40 вторични труса в Турция след земетресението с магнитуд 6,1 по Рихтер
Депутатите с извънредно заседание заради заплатите на младите лекари
Григор Димитров: Дадох всичко от себе си при завръщането на корта
Гърция празнува националния си празник с военен парад
Ново разкритие за Светльо Вуцов: Не знаел къде е фитнеса
Христо Янев залага на "пейки" в ЦСКА
Хулио Веласкес с важно решение за бъдещето на Левски
Шамар за Левски: Поискаха от Наско Сираков 5 млн. лева
Аталанта - Милан
Левски вече мечтае за титлата: Това ли е краят на Лудогорец?
Дневен хороскоп за 28 октомври, вторник
Кекс с райски ябълки, орехи и аромат на канела
Нумерологична прогноза за 28 октомври
Нумерологична прогноза за месец ноември
Sabaton, Savatage, Epica и Sevi влизат в Be4 HILLS
13 маникюра, идеални за Хелоуин (+Снимки)
Трус от 6,1 в Турция стресна нашенци
Във Варна ще се проведе информационна среща за приеване на еврото
Всяко второ дете в България е жертва на кибертормоз
Орбан ще обсъди с Тръмп санкциите срещу "Лукойл"
Адвокат Михаил Екимджиев: Промяната на обвинението на Коцев е процедурен трик
Галъп: За 41,2% от българите липсата на внимание у дома е виновно за агресията в училище
Екзотична физика: Каква трябва да бъде неутронната звезда, за да се превърне в черна дупка
Сияеща метеорна следа „фотобомбардира“ кометата Lemmon в невероятни кадри от телескоп
Astrobotic отложи изстрелването на лунната сонда Griffin-1 за средата на 2026 г.
Светът е на крачка от откриването на ваксина срещу рака
Исторически момент: Ще „хванем“ парче от комета
Експеримент показа поведението на хората няколко дни преди края на света