IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Колко струваше нова кола по времето на социализма?


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

49
Сата НАТО
преди 3 години
Харесвам 5 Не харесвам 5
1987-89 г имах договор със завод Сигнал и ми плащаха стипендия 60 лв на месец и беше колкото пенсията на дядо ми, а той се пенсионира като фабричен работник. Бабите от ТКЗС взимаха по 40 лв пенсия. На бригада в ТКЗС съм взимал 40 лв заплата, след удръжките за квартира и храна, значи заплатата на текезесар е била към 70 лв. Майка ми в началото на 70-те е работила продавачка в ЦУМ за 80 лв на месец, а преди това калибровчик в завода за кантари на Гара Искър - "Сашо Кофарджиев", за близо 100 .
отговор Сигнализирай
48
Анонимен
преди 3 години
Харесвам 7 Не харесвам 12
Пак лъжете, през соца най-скъпата кола беше Лада-та и струваше около 6 000 лева през 80-те години, ако искаш точно определен цвят - чакаш известно време, ако нямаш претенции към цвета - купуваш веднага!
отговор Сигнализирай
47
Анонимен
преди 3 години
Харесвам 5 Не харесвам 2
ЗАЗ = Завод за Автомобили Зверове!Вноска 1500 лв при записване за коя да е кола, по-скоро производител (ВАЗ, М-ч). Схема: Вкарали примерно повече ВАЗ този месец и записаните за М-ч виждат, че аха-аха редът им ще дойде даже и за ВАЗ и правят "ПРЕЗАПИСВАНЕ", демек не си губят реда, а само сменят предпочитанието. Оттогава е известен изразът "Номерата за ВАЗ пак се върнаха назад". За най-нетърпеливите - ЗАЗ, Трабант, и донякъде Шкода, като последните навлязоха по-късно.
отговор Сигнализирай
46
Анонимен
преди 3 години
Харесвам 4 Не харесвам 2
Докато торикатите чакаха по 10 години за лада и жигула аз смених 5 коли. Първата ми беше ЗАЗ от онези дето им викаха сапунерки. После минах на москвич 12-так. След него се качих на волга онази с еленчето на предният капак. След нея на жигула и накрая на лада 1500. Така беше едно време баламите карахме а тарикатите чакаха да им излезне номера.
отговор Сигнализирай
45
До 57 Хемус
преди 3 години
Харесвам 6 Не харесвам 1
Имах съсед, който за 12 години си купи 5 Запорожеца за два за себе си, за жена си и за двамата си сина и бяха много доволни от ЗАЗ-а.
отговор Сигнализирай
44
До 54
преди 3 години
Харесвам 5 Не харесвам 5
Ако това, което е написал номер 13 беше вярно, то първите Лади щяха да бъдат купени през 1988 или 1989 година година, а не през 70-те и 80-те както беше. Моите познати си купиха Жигула/Лада след най-много 4 години чакане и това беше вече в края на 80-те. Преди това се чакаше много по-малко
отговор Сигнализирай
43
Хемус
преди 3 години
Харесвам 5 Не харесвам 4
Запорожецът съм го казвал винаги,че е извращение в света на автомобилостроенето!Пеша ще ходя,но никога няма да си взема такова чудовище
отговор Сигнализирай
42
Анонимен
преди 3 години
Харесвам 7 Не харесвам 7
Всичките ми колеги преди 1989 си направиха вноски за коли и след не повече от година си ги купиха. Само един изчака две години за Жигула. През 1988 средната заплата в България беше 252,08 лева при билет за градски транспорт от 6 стотинки. С 16-20 заплати си купуваш кола. През 1999 след деноминацията средна заплата около 202 лева. През 2015 е 878 лева. През 2020 беше 1387 лева. Това са брутни заплати, а не нетни. Преди 1989 имаше само нисък данък върху дохода, с сега има и осигуровки.
отговор Сигнализирай
41
Сата НАТО
преди 3 години
Харесвам 6 Не харесвам 2
Зазки караха само най-отчаяните антиавтомобилисти. Москвичи караха коравите селяци. Всички по-аристократични и тарикати, караха жигули. Волги - частни почти нямаше, някои лакоми ентусиасти си купуваха на старо бракувани държавни М21 или Варшава. Волгата харчи колко две жигули - няма изхранване. Трабантите бяха любими на дисиденти и зевзеци. Вартбурзите - за практичните хора. Една жигула струваше към 40 средни заплати от 150 лв + няколко години чакане. Все едно сега 40 хил лв.
отговор Сигнализирай
40
diamobg
преди 3 години
Харесвам 4 Не харесвам 0
Данни от НСИ1979 Средно месечна заплата 164, 921980 - 182,50. 1981 - 191,58. 1982 - 196,92 и т. н. Всеки може да ги провери.
отговор Сигнализирай
Новини