Откритие! Намериха масов динозавърски гроб в Аржентина

Палеонтолозите попаднаха на кости отпреди 220 милиона години
18 апр 2019 21:50, Павел Гълъбов
Откритие! Намериха масов динозавърски гроб в Аржентина
Снимка: Reuters

Палеонтолози са открили останки от десетина древни създания в динозавърско гробище в западната част на Аржентина, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Учените са попаднали на струпването на кости, датиращи отпреди 220 милиона години, в провинция Сан Хуан на около 1100 километра от столицата Буенос Айрес. Останките са от слабо позната на учените епоха.

Впечатляващото според палеонтолога Рикардо Мартинес от Природонаучния институт и музей на университета на Сан Хуан е, че костите са от различни индивиди.

"Откритието има двойно значение, тъй като на мястото има останки от поне седем или осем дицинодонта - предшественици на бозайниците с размерите на вол, и на архозаври - вид влечуги, за които се знае малко и се предполага, че може да са прародители на крокодилите", казва Мартинес.

"Костницата" е с диаметър и дълбочина между един и два метра.

За да обясняват струпването на кости, учените предлагат хипотезата, че в древността на мястото на гробището е имало източник на вода. По време на голяма суша древни създания масово са се трупали около него, но тъй като водата се е изпарявала, животните са губили сили и са умирали на място.

SAURIAN преди 1 месец
До 11:

Описанието в библията е на слон или хипопотам. А може и да е на измислено митично създание, вдъхновено от тези две съвременни животни. Няма нищо в него, което да намеква за динозавър, поради простата причина, че ни делят цели 65 милиона години.

Ристу преди 1 месец
До 11: С радиоизотопно датиране.

Как пък ги изчислиха тези 220 милиона? Почти всички динозаври са се удавили от Ноевия потоп. Вярата в Бога и съществуването на динозаври не са взаимноизключващи се. Диплодокът е описан в Библията. Йов 40:15-24

SS преди 1 месец
Хипотетично:Ако тогава имаше хора и някой беше организирал динозавърски боеве със залагания на бас, че щяха да се появят *** дето да говорят,че не е хуманно и да защитават правата на птеродактилите!

Климатик. преди 1 месец
Жалко че по това време не имало затоплисти или застудисти . Те знаят как да променят климата на Земята в необходимата посока. Така щяха да спасят динозаврите. Дори онова малко момиченче от швеция можеше да свърши работата. Дали Сорос е бил вече роден тогава, за да ги финансира, не е сигурно обаче.

GG преди 1 месец
До Жо

Това напоследък доста често го чувам от разни хора. Не можеш да си представиш 120 хил светлинни ходини, не можеш да си представиш 10 хил години. Някаква такава статия ли е имало?

Жо преди 1 месец
ЧОВЕШКИЯТ МОЗЪК не е в състояние да си представи реално колко дълъг период са 220 000 000 години. Трудно е да си представим дори период от 10 000 години.

Днешна Аржентина .тогава е била Македония.и тогава са се казвали динозавърски.

Били са се събрали в местния хоремаг, когато е ударил метеорит и са се "спиртосали" за веки-веков.

При македонците не намериха кости, което означава, че македонците са закусвали с динозавърско печено, а кокалите се ги хвърляли на кучетата

До Анонимен

Какви толтеки, македонци са били

Това не е вярно по това време са живеели толтеките обаче динозаврите постоянно са им ядали реколтата и са били принудени да създадат мощни оръжия с който да убиват динозаврите и са ги зарявали в масови гробове.

х преди 1 месец