От първо лице: Докато автобусът вървеше, се удари от дясно...

Оцелелите на АМ "Струма" разказаха за минутите между живота и смъртта
24 ное 2021 17:30, Анисия Иванова
118

Докато автобусът вървеше, се удари в тротоара от дясната страна, гумите на автобуса се спукаха и започна да избухва пожар. След това автобусът се премести 20 метра вляво и спря сам. Така започва разказът на 26-годишия Лулзим, който е сред малцината оцелели в огнения ад. До него във фаталния автобус спи годеницата му Медина, когато започва кошмарът.

Оцелелите при трагичния инцидент на АМ "Струма" разказаха от болничната стая за минутите между живота и смъртта.

"Спях и изведнъж чух пътниците да плачат и викат. Черният дим беше като взрив на бомба. Всички спяхме, беше около два през нощта. Чух деца да плачат, имаше много деца", сподели Медина Лютфи.

"Хората започнаха да кашлят да повръщат, да крещят като във филми на ужасите. Успях да счупя страничното стъкло на автобуса и скочих. След това издърпах годеницата си, която не можеше да ходи, защото кракът ѝ беше счупен още преди инцидента", разказа още Лулзим пред Bulgaria ON AIR.

Освен себе си и годеницата си, Лулзим успява да спаси и останалите петима, които оцеляват след катастрофата. Техни близки прекараха нощта пред болницата в очакване на информация за състоянието им.

"Ние сме от вчера сутринта тук. Дойдохме да донесем храна и вода на оцелелите, но не можем да ги видим. Имаме четирима близки от седмицата преживели инцидента. Но изживяваме и трагедия, защото други наши близки починаха в катастрофата", споделиха роднините, които бяха пред "Пирогов".

Властите са започнали процес по разпознаване на жертвите чрез ДНК. Не е ясно обаче колко време ще отнеме, а дотогава официален списък от имена с починалите няма да има.

"И аз имам бегъл контакт, знаейки, че голяма част от семействата са мои приятели на мои познати, защото са от Скопие - от общината, откъдето аз идвам. Не можем да им потвърдим, защото все пак трябва идентификация. Затова обявихме оцелелите, за да стане ясно, че ако не са сред тях, значи са загинали", каза министърът на външните работи на РСМ Буяр Османи.

Оцелелите ще останат за допълнително наблюдение още поне няколко дни. 16-годишното момиче, което е най-младият пациент, спасен в огнения ад, ще бъде оперирана заради травма на дясното коляно.

Властите в Скопие са изпратили молба до българската прокуратура в разпознаването на жертвите да се включат македонски експерти.

Вижте повече в репортажа на Христиана Стефанова.


118
Още от Балкани
Учители и съученици скърбят по загиналите деца на АМ "Струма"
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
109
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
В такава ситуация е важно да имаш с какво да счупиш стъклото на прозореца, чук или нещо друго тежко.
108
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Тази отсечка е строена по времето на Станишев от македонска фирма.
107
0
 
14
 
! Отговори
ОтМенТолкова преди 1 седмица
Драги Мисирки-драскачи!Автобусът не може да върви,а се движи.Вие може да вървите да метете автогари,гари и летища.
106
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
В Daily mail пише, че е възможно да са пренасяни 30 000 фойерверки. Тридесет хиляди! Имаш информация за взрив, 4 автобуса се движат заедно в пакет. Как никой не се сети да спре другите 3 автобуса колкото се може по-бързо да се провери, какво пренасят! Вече трябваше да се знае и какво са пазарували тези около 200 човека, проверени ли са автобусите на българо-турската граница?
105
13
 
23
 
! Отговори
Кочината BG преди 1 седмица
Кога Асфалт паша и Каскет ага ще ги видим да трошат камъни на магистралата в раирани костюми и топузи на краката?
104
9
 
30
 
! Отговори
до 103 преди 1 седмица
Абсолютно съм съгласен. Това на практика не е магистрала, скоростта трябва да е до 90км, мантинела не трябва да има при това подобие на отбивка, също така знаците и маркировката са трагични. Но така става, когато некадърници и фирми без никакъв опит взимат големи инфраструктурни поръчки (или им се дават). Краде се от материали и заплати, дават се пари под масата или се обажда вожда, за да се приеме обекта. Трябва ревизия на всички държавни поръчки за последните 5 -10 години поне.
103
11
 
4
 
! Отговори
SHEFA преди 1 седмица
ЗАЩО НЕ СА СЧУПИЛИ ПРОЗОРЦИТЕ???????????-ТЕ ТОВА НЕ МИ Е ЯСНО.
102
2
 
15
 
! Отговори
Да преди 1 седмица
До 103 .... точно Македонска фирма е построила този участък и от 15 години се знае че не е в ред
101
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Беса Транс и е отнет лиценза вече поради липса на лиценз за гасене на пожар и нелицензиран автобус
100
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
На мантинелата не и е там мястото. Въпрос на време е било някой да я отнесе. 45 човека платиха с живота си. Виновни, освен шофьора, няма да има. Ще сложат някъде другаде пак такава мантинела и о, чудо, трагедията ще се повтори.
99
4
 
6
 
! Отговори
Хм преди 1 седмица
Точно за празника на албанската азбука
98
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
А за 30-те хиляди пиратки в автобуса кой ще спомене, или това не е важно
97
11
 
6
 
! Отговори
Хм преди 1 седмица
Точно 20 години след като албанци са се гаврили с македонци
96
3
 
20
 
! Отговори
Ужас преди 1 седмица
Най големия парадокс е че Македонската фирма "Маврово" е строила този участък през 2002г. А още по големия парадокс е че албанци отвличат 7 души от фирмата и издълбават имената си на гърбовете им
95
4
 
18
 
! Отговори
Мнение преди 1 седмица
В Турция и Албания и !Албаномакедония има един единствен знак DURСтой!Който познава този знак и му дават книжка!Останалата регулировка на движението се осъществява чрез неистово натискане на бибитката!Който е ходил в ориента знае че е така
94
8
 
11
 
! Отговори
Бай Гроздан преди 1 седмица
Де да е било само в тротоара,цялата мантинела върху тротоара липсва на 20 м.Било е като преминаване през стена.Българска работа е да направиш отбивка веднага след кръстовище и то на скоростен път с предимство и лошо обозначение,че да се чуди водача кой е главният път.Отбивка за почивка е нормално да има поне километър след кръстовище.
93
5
 
15
 
! Отговори
Коментар преди 1 седмица
Митничари...Храстажии..Дайжии и разни подобни рекетьорски елементи имат интерес по пътищата на тиквария да се движат неиндефицирани летящи обекти(рейсове без лицензи и куп документи) це да ги дерат за рекет и ето логичният резултат!
92
12
 
31
 
! Отговори
Възмутен преди 1 седмица
Неграмотният Турчин е изтървал завоя и се е качил на мантинелата която е разпрала дъното на рейса и контрабандните туби и за това е пожара и взрива!ТУрчин шофьор и евреин миньор няма!
91
7
 
22
 
! Отговори
Алекс преди 1 седмица
Причина за катастрофата е високата скорост,с която се движел автобуса.А причина за последвалата трагедия е бензина в туби.
90
4
 
7
 
! Отговори
Хасан мехмеди преди 1 седмица
Само Киро брейка може да разнищи тая история