С полет днес ще се направи опит за рестарт на въздушната връзка София - Скопие

Транспортната инфраструктура между България и РС Македония е в окаяно състояние
11 фев 2022 07:46, Нели Христова
53
С полет днес ще се направи опит за рестарт на въздушната връзка София - Скопие
Снимка: БГНЕС

На 11 февруари ще се състои полет между София и Скопие, с който ще се направи опит да се рестартират въздушните съобщения между двете страни, които съществуваха преди години, но бяха прекратени зарази липсата на икономическа ефективност, предаде специалният пратеник на БГНЕС Георги Пашкулев.

Транспортната инфраструктура между България и РС Македония е в окаяно състояние. Това са единствените две съседни държави в Европа, а може би и в света, които нямат никаква нормална транспортна връзка помежду си – нито високоскоростен път, нито жп линия. Така разстоянието между София и Скопие, което е около 200 км, се взима за 4-5 часа.

По границата има и три КПП – Гюешево-Деве Баир, Логодаж-Делчево и Златарево-Ново Село, но нито един от тях не е модерен и повечето се нуждаят от ремонт. Има и парадоксален случай – напълно изграден от македонска страна преди 20 години КПП Клепало, който буренясва, защото от българска страна няма построена отсечка.

Коридор №8, който трябва да свързва България с РСМ и Албания, също не съществува и е на практика Коридор №0. Всички правителства до момента са твърдели, че изграждането на транспортната инфраструктура между двете страни е техен приоритет, но до ден-днешен така и нищо не е построено, въпреки подписаните безброй меморандуми.

Полетът София-Скопие се предвижда да кацне около 10.45 часа българско време на летището в главния град на РС Македония. С него ще летят министрите на транспорта на двете страни Николай Събев и Благой Бочваровски. Заедно с тях в самолета ще бъдат представители на транспортните ведомства и на туроператорските фирми.

В Скопие се очаква да има нов кръг от преговори, на който да се обсъдят възможностите за създаване на редовна линия. Тя, най-вероятно, може да заработи през март.

Идеята за възстановяване на въздушните връзки между двете страни бе предложена от българския премиер Кирил Петков по време на посещението му в РСМ на 18 януари. Той я предложи с мотива, че не е редно между двете столици да няма полети и да се налага да се лети през трети страни.

Специалният пратеник на БГНЕС припомня, че въздушната линия София-Скопие е съществувала за кратко и е била закрита през 2010 г. Оттогава всички правителства повтарят, че има предпоставки за такава линия, но повече от десетилетие тя така и не беше възстановена.

През 2014 г. Асоциацията на българските авиокомпании подготви доклад относно възможностите и перспективите за разширяване на сътрудничеството по линия на въздушния транспорт между България и РС Македония, в който се констатира, че има „период на затишие“ в областта на гражданските въздушни превози. Отчита се, че в България вече е налице необходимата инфраструктура като летища, система за обслужване на въздушното движение, конкурентоспособни авиопревозвачи, организации за техническо обслужване, учебни центрове и т.н., което е добра предпоставка за възобновяване на пряката въздушна линия. Но въпреки тези параметри полети между София и Скопие няма. Основната причина това да не се случи е, че въздушната линия е финансова нерентабилна.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
0
 
0
 
! Отговори
Финална дестинација преди 2 години
Авиолиниата Софиа-Скопие е чиста глупост.
43
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Абе,какво сте се затюхкали и бръщолевите празни приказки.Никой не дотира тези полети.Това са частни авиокомпании и ако имат изгода,ще летят,ако не,ще спрат.".............. Никой не дотира тези полети?!... ха ха... голяма смешка. ТИ ги дотираш, мой човек. Ако си плащаш данъците, де.
42
1
 
1
 
! Отговори
Следваща дестинация преди 2 години
Най-вероятно следващата директна връзка ще бъде между София и... Луната. Все пак Луно, Луно, земьо Македонска!
41
0
 
1
 
! Отговори
Joro преди 2 години
Чакаме Айтос София :)
40
0
 
1
 
! Отговори
Един дедо преди 2 години
До мдаа Най-после и ние да се повозим като в бизнес класа. Няма все в опашката на самолета я.
39
0
 
2
 
! Отговори
Абе, преди 2 години
тия не кацнаха ли веКе?
38
0
 
4
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Значи днешният полет е ПР акция платена от бюджета.Решение за редовна линия няма.
37
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
С Гърция при 500км.граница 6 КППта.Със Северна Македония при 165км.граница 4 КППта.В РСМ море ли има или през нея пътуваме към страните от ЕС?Излишни разходи, а уж Кире щеше да намалява държавните разходи.
36
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Поредната глупотевина балканска! По-рентабилно щеше да е да си опнете една метровръзка между Перник и Скопие! Пустата мегаломания ще ви изяде главите прости!
35
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И от какъв зор ще пускаме, самолетна линия, която преди години е спряна, защото е на загуба?И от какъв зор ще се открива 4то КПП, като и трите действащи са предостатачни!
34
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Дано античкитепримати не замерят самолета с копия, чукове и камъни.
33
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Абе,какво сте се затюхкали и бръщолевите празни приказки.Никой не дотира тези полети.Това са частни авиокомпании и ако имат изгода,ще летят,ако не,ще спрат.
32
0
 
4
 
! Отговори
До 20 преди 2 години
Толкова си бил и ти в Скопие. Пограничните райони къде мислиш, че ходим през уийкенда - в Македония или Сърбия. Така както други ходят в Одрин или Серес например. Тези глупости, които казваш се пробутват от политиците. Иначе няма такова нещо и не е имало никога. Въобще да не говорим, че в самата Македония е пълно с македонци каращи коли с бг регистрация. Най-вече кюстендилска, защото само там има 10 000 регистрирани македонци.
31
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Най-голямата полза ще е да си приберем всички българи,които са дискриминирани,за да видят макетата,които не искат и да чуят за нас,кой ще им остане на територията.А ако имат късмета някога да влязат и в ЕС,съвсем ще се затрият.
30
2
 
7
 
! Отговори
Аз промяната преди 2 години
Киро кокорчо празнодумци различават парите на България Подмяната Оставка
29
2
 
6
 
! Отговори
перко преди 2 години
ПРОБА - ГРЕШКА !
28
2
 
13
 
! Отговори
daa преди 2 години
Изчислено е, че полета във въздуха ще трае 12 мин....Ще отидеш на летището час преди полета,ще минаваш всички постове,защото те не са в ЕС,после слизаш,пак проверки,чакаш багаж и докато излезеш от летището общо ще си "навъртял" два часа и кусур.Къде е елемнтарнат логика да има толкова желаещи за полет във въздуха за 12 мин,а цялото време до РСМ повече от 2 часа?!?
27
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До аа1830Всяка 5 кола в Македония е българска. Хората за това взимаха паспорти, отваряха фирми. Разходите за регистрация са доста по-малки, както и цената на автомобилите.
26
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Е, па ово ке биде велико и незаборавно мегю двете истории на двете земи!!! Голем историски напредок!
25
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
няма нужда от връзка, не благодаря.