Експерт: Нивото на гръцките железници е по-слабо от това на българските

До момента 44 са жертвите от челния сблъсък
2 мар 2023 09:41, Нели Христова
31
Експерт: Нивото на гръцките железници е по-слабо от това на българските
Снимка: БГНЕС

Нивото на гръцките железници е по-слабо от това на българските. Причините са в лошата инфраструктура, което включва линията, контактната мрежа, сигнализацията, лошата кадрова обезпеченост. Това каза по bTV проф. Симеон Ананиев, жп експерт.

Според него в Гърция е построена скъпа и модерна система, а я управляват ръчно. Имат техника, която дава възможност за спиране на влаковете, но това не е работило. Единият влак се е движил със 160, другият - със 120 км/ч. По неофициална информация пътническият е направил опит да спре, но товарният - не, допълни проф. Ананиев.

Той цитира гръцкият министър на транспорта Костас Караманлис: "Преди 3 г. направихме модерна линия, но работим като преди 30 години." Проф. Ананиев заяви, че в Гърция трябва да се направи независим одит на жп транспорта им. А България да направи много сериозни изводи за състоянието на сектора у нас.

До момента 44 са жертвите от челния сблъсък между товарен и пътнически влак между Солун и Лариса в Гърция. На мястото на инцидента има разпънати военни палатки за работещите денонощно военни, пожарникари и доброволци по акцията в търсене на живи хора или жертви, стана ясно от репортаж по bTV.

Властите разследват като основна причина човешка грешка, тъй като в този участък железният път се управлява ръчно. Арестуван е началникът на гарата за смърт по непредпазливост. Машинистите и на двете композиции са загинали - открити са телата им, издирват се двама от екипажа на товарния влак.

Стотици хора търсят близките си на мястото на катастрофата и болниците, много от загиналите са студенти, прибирали се у дома след дълъг уикенд. На място работят 30 спасители и доброволци. Според тях около 20 човека са още в неизвестност.

В сряда - часове след катастрофата, много студенти в различни градове в Гърция излязоха на протести. Оставки подадоха министърът на транспорта Костас Караманлис и шефа на жп транспорта. Студентите обаче излязоха на протест и гражданско неподчинение - хвърлят камъни по полицията и обекти на жп транспорта, на места има мирни шествия и бдения. Ще се разследва кога е била ремонтирана линията, защо ръчно се управлява.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
1
 
0
 
! Отговори
емо преди 1 година
Не е така. Преди 3 години влак Слънчев Бряг се движеше между Септември и Пловдив с 150 км.ч. но заради тази система за безопасност го намалиха и всички сега се движат с максимум 130 км.ч. https://youtube/watch?v=2w-h5xLpshs
25
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нашите експерти да не говорят много за нивото на БДЖ , понеже на 29 февруари преди години изгоряха хора във влака от София за Добрич! Или имат къса памет. Да не говорим за товарните влакове, инцидента на гара Хитрино. Че и онзи ден имаше дерайрирали вагони до с. Баня, за щастие без жертви
24
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 24 Май само между Пловдив и Пазарджик :D - 25-20km отсечка.
23
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тука сме много напред, София - Кюстендил, 80км по въздух, 4-5 часа. Направо сме супер.
22
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Пълни глупости, къде в България има влакове да се движат със 160км/ч. Тука се движат с макс 80 и като видят влак отсреща имат време да спрат. Ние сме яко изостанали във всичко.
21
2
 
6
 
! Отговори
I like trains преди 1 година
Че то в България няма много влакове. Кво да се сблъска?
20
0
 
18
 
! Отговори
1212 преди 1 година
Пак гледате на другите канчето. Гледайте себе си какви сте уръфани, със стари локомотиви, вагони и цялата мизерия във влаковете. Идете на запад да видите за какво стъава дума.
19
1
 
8
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 1 година
При всички подобни...катастрофи, разследващите на...първо място поставят...версията за саботаж,но това не се обявява...публично. Не е обявено,дали е заловен...стрелочник и не се съобщава за вероятна информация в тази посока. Най...вероятно няма да го...намерят,защото своевремено е хванал поредния...ферибот с друг паспорт.
18
1
 
14
 
! Отговори
Иванов преди 1 година
Аман от "експерти" по тази територия...! Точно от такива разбирачи сме тотална щета, за каквото и да е!
17
4
 
4
 
! Отговори
Гошо преди 1 година
До Анонимен 17 Скоростта зависи от терена и необходимостта, а ти пък да се обадиш като видиш швейцарски влак да развие 160
16
1
 
18
 
! Отговори
Алекс преди 1 година
В БДЖ скоростта на влаковете е 50-60 км/ч и затова са по-безопасни.
15
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Мхм, когато български влак развие скорост от 160 км в час тоя "експерт" да ми се обади.
14
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нашите влакове са бавни, вагоните ни са стари, а и линиите не позволяват да се вдигат такива скорости (160 км/ч).
13
0
 
19
 
! Отговори
Обективно преди 1 година
Добре, че наште влакове са бавни, иначе щеше да е погром с тези избухнали машини, вече не знам колко пъти!!!
12
0
 
19
 
! Отговори
БДЖ, преди 1 година
НЕ ДЪРПАЙТЕ ДЯВОЛА ЗА ОПАШКАТА! ДОБРЕ ЗНАЕМ ВСИЧКО.
11
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Прави сметка що за експерт се е изказал! Този експерт някога возил ли се е във влак извън България?
10
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
подлите ги мързи да работят, системата ще отнеме работни места, важното е да има шеф на шефа
9
0
 
12
 
! Отговори
До 6 преди 1 година
Само че не е бомба, а някой е въвел погрешно посоката на стрелките още на гарата в Лариса. Ако не е стрелочника - не виждам кой друг ще е?! Началникът не го прави това, но няма ли начин да го провери?
8
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Спрете ги каните тия "експерти". Смешни сте
7
1
 
10
 
! Отговори
VladTepes преди 1 година
Все още имат участъци с проблемна инфраструктура, сигнализацията не е по-добре от нашата, трудовата дисциплина е дори на по-ниско ниво.