Експерт: Нивото на гръцките железници е по-слабо от това на българските

До момента 44 са жертвите от челния сблъсък
2 мар 2023 09:41, Нели Христова
31
Експерт: Нивото на гръцките железници е по-слабо от това на българските
Снимка: БГНЕС

Нивото на гръцките железници е по-слабо от това на българските. Причините са в лошата инфраструктура, което включва линията, контактната мрежа, сигнализацията, лошата кадрова обезпеченост. Това каза по bTV проф. Симеон Ананиев, жп експерт.

Според него в Гърция е построена скъпа и модерна система, а я управляват ръчно. Имат техника, която дава възможност за спиране на влаковете, но това не е работило. Единият влак се е движил със 160, другият - със 120 км/ч. По неофициална информация пътническият е направил опит да спре, но товарният - не, допълни проф. Ананиев.

Той цитира гръцкият министър на транспорта Костас Караманлис: "Преди 3 г. направихме модерна линия, но работим като преди 30 години." Проф. Ананиев заяви, че в Гърция трябва да се направи независим одит на жп транспорта им. А България да направи много сериозни изводи за състоянието на сектора у нас.

До момента 44 са жертвите от челния сблъсък между товарен и пътнически влак между Солун и Лариса в Гърция. На мястото на инцидента има разпънати военни палатки за работещите денонощно военни, пожарникари и доброволци по акцията в търсене на живи хора или жертви, стана ясно от репортаж по bTV.

Властите разследват като основна причина човешка грешка, тъй като в този участък железният път се управлява ръчно. Арестуван е началникът на гарата за смърт по непредпазливост. Машинистите и на двете композиции са загинали - открити са телата им, издирват се двама от екипажа на товарния влак.

Стотици хора търсят близките си на мястото на катастрофата и болниците, много от загиналите са студенти, прибирали се у дома след дълъг уикенд. На място работят 30 спасители и доброволци. Според тях около 20 човека са още в неизвестност.

В сряда - часове след катастрофата, много студенти в различни градове в Гърция излязоха на протести. Оставки подадоха министърът на транспорта Костас Караманлис и шефа на жп транспорта. Студентите обаче излязоха на протест и гражданско неподчинение - хвърлят камъни по полицията и обекти на жп транспорта, на места има мирни шествия и бдения. Ще се разследва кога е била ремонтирана линията, защо ръчно се управлява.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
2
 
8
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 1 година
Нач. гарата на Лариса,не превключва...сам стрелките. Според мен,това намирисва на добре организиран...саботаж. Да си спомним за атентата до гара Буново у нас,където се взриви адска машина и по случайност гръмва малко,след като влака излиза от тунела. Тук,влаковете се сблъскват,малко преди тунел. Тази работа силно...намирисва на...атентат в който умело са използвани слабостите на гръцката ЖП система.
5
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Точно по времето на комунизма никога не сме били малката Швейцария, защото при тази немотия, дефицид, липса на възможност за пътуване на Запад, липса на политическа свобода, концлагери, политически затворници, тоталитарен режим, няма как някой да ни е сравнявал точно с Швейцария, а и не ни сравняваха. Преди 1944 г. може, след това не.
4
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Гръцката втора класа е по-добра от нашата първа класа купе. В техните купета втора класа има Wi-Fi интернет, контакти да си включиш за зареждане смартфона или лаптопа, имат си перденца на вратата и определено е по-чисто и по-ново. Въобще нищо общо с България. За возенето да не говорим. Ако имат проблеми гърците то явно не са в релсите, влаковете и вагоните. Ние в това отношение сме много назад от тях.
3
4
 
16
 
! Отговори
МЕД. СЕСТРА преди 1 година
СТАНАХМЕ КРИТЕРИЙ ЗА НАЙ НИСКО НИВО ЗА ВСИЧКО -ЖП,ОБРАЗОВАНИЕ,ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ,ИКОНОМИКА,СЕЛСКО СТОПАНСТВО,М-У 70 И 80 ГОДИНА НИ НАЗОВАВАХА МАЛКАТА ШВЕЙЦАРИЯ ...ЗА 3О ГОДИНИ ДЕМОКРАЦИЯ СТИГНАХМЕ ВСИЧКИ ДЪНА....ОБРЪЩАТ СЕ В ГРОБА ОНИЯ КОИТО УМРЯХА ЗА БЪЛГАРИЯ...
2
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не знам какви са тези глупости, но забележете скоростта с която се е движел пътническият влак - 160 км/ч, и това не е някакъв бърз влак. Просто линиите в Гърция са добре поддържани и нови, и влаковете и вагоните са нови. Удоволствие е да се вози човек в гръцки влак. Това не са нашите миришещи, стари, амортизирани вагони, които се клатушкат и те е страх, че на някой завой можеш да излетиш от релсите. А и тук имаше катастрофа и се оказа, че релсите са от османско време. Кое ни е добре на БДЖ?
1
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
160 км се движел влака, че за нашите това, е мечта бе