Василий, тръгвам ли? Последният разговор на машиниста с гарата в Лариса преди трагедията

Разследването за причините за катастрофата продължава.
2 мар 2023 17:30, Нели Христова
35
Василий, тръгвам ли? Последният разговор на машиниста с гарата в Лариса преди трагедията
Снимка: БГНЕС

Гръцката медия „Прототема“ разпространи аудиозапис на последните секунди от разговора между машиниста на катастрофиралия влак и началника на гарата.

Машинистът: Лариса, чувате ли?

Началник гара: С номер 47 минавате покрай червения изходен светофар до новия входен светофар на Парос.

Машинистът: Василий, тръгвам ли?

Началник гара: Тръгваш, тръгваш. Готово, на добър час! Хайде, на добър час!

Локомотивът на пътническия влак беше вдигнат с кранове около обяд на 2-ри март. На място продължават да работят около 200 души – пожарникари, военни и доброволци.

Моментът на удара в няколко фатални секунди. Запис от камера за видеонаблюдение показва как пътническият влак се удря челно в товарния. Двете композиции са се движили с 120 км/ч и 160 км/ч, казват разследващите.

Ударът е без спирачен път и толкова силен, че избухва огромен пожар, който изпепелява първите 4 вагона от композициите, разказват пред bTV доброволци, които вече 30 часа търсят оцелели.

"Около 20 души са все още в неизвестност, но не знаем дали има и още хора под ламарините. Днес все още не сме намерили тела, защото сутринта възстановихме търсенето. Вчера късно намерихме едно тяло. Мислим, че е на единия машинист", казва спасител от доброволния отряд към район Магнисия.

Пожарникарите и доброволците не спират работа дори през нощта.

"Ние сме доброволчески отряд. Дойдохме от Солун с четири автомобила и сме общо 16 души", казва за bTV и доброволецът Никос Димитрос.

Според ЖП експерти причината за тежкия инцидент не е само човешка грешка, но и лошата инфраструктура и ръчната сигнализация на железниците.

"Познавам много добре гръцките железници и бих казал, че това е системна грешка. Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското - като кадри, инфраструктура и дори като организация. Казано на железничарски език системата е разградена", каза за bTV проф. Симеон Ананиев - Асоциация на железопътните предприятия.

Разследването за причините за катастрофата продължава.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
0
 
! Отговори
баба мара преди 1 година
държавните железници приватизирани от итал компания монтирана модерна системаза управление но няма обучен персонал и ето го резултата в българия пък всекиден има авария с някои влак за сега се отърваваме само със закъснения
27
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Къв Василий, бе. Да не е руснак. Василис е!
26
0
 
10
 
! Отговори
Варна преди 1 година
Мирна праха на тези нещастни хора! Ако в България влаковете се движеха с 160, Варна София щеше да отнема 3 часа. Нямаше да има нужда от друг транспорт. Пътуването със самолет отнема също 3 часа с чакането и транспорта до летищата. Мечти някакви.
25
1
 
3
 
! Отговори
бг машинист преди 1 година
Ако караше колегата със съобразена скорост като ние с 50 - 60 км/ч нямаше да има толкова жертви . Явно полицията им там също куца защото нашите полицаи отдавна щяха да сложат радари или триножници до релсите и щяха да завалят актове ,глоби и проверовъчни за машинистите.
24
0
 
6
 
! Отговори
От Северозапада преди 1 година
ако тяхната инфтраструктура и техните протоколи и процедури за работа бяха лоши нямаше да имат влакове които се движат със 120 и 160 км/час. в бг влаковете едва успяват да карат с 80-90км/час защото ще се разпаднат. това не е грешка, а специлна операция проведена на няколко нива. един човек не може да да направи това с разговор, "айде тръгвай", не е такси, има защити от грешпки дори на диспечери и началник гари...
23
1
 
3
 
! Отговори
от северозапада преди 1 година
невъзможно е два влака да се качат на една линия! има хардиерни защити!
22
0
 
4
 
! Отговори
Не разбирам преди 1 година
Ясно е, че е гръгнал на червено, но..." ДО НОВИЯ СВЕТОФАР НА ПАРОС"... Къде е това? Трябва ли да спре там? Не е ясно.
21
0
 
8
 
! Отговори
до 20 преди 1 година
Със нареждане от началника на гарата можеш да тръгнеш на червено
20
1
 
4
 
! Отговори
Фен на Ники Джъстис преди 1 година
Василий Гъркоубиец
19
0
 
5
 
! Отговори
Горещ вятър преди 1 година
Вие да сте чули някога някъде Шинкансен да се удари
18
1
 
6
 
! Отговори
Гамнавоз преди 1 година
А тоя другия калавоз за кво седи там шо го не ползуват
17
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Само аз ли прочетох, че началник гара е дала команда да мине на червено и да стигне до следващия семафор??? Това е безумие!!!
16
0
 
24
 
! Отговори
Да напомня: преди 1 година
...линията Атина-Солун е най-модерната на балканите. Средна експлоатационна скорост от 160, италианските влакове по нея могат да развият до 250, 500 км до Солун се вземат за по-малко от 4 часа. Модерназацията е след 2000 г. свръхскоростните ги пуснаха миналото лято. На хартия всичко е образцово, но........нямам никакво обяснение как може да се допусне подобна катастрофа на двойна ЖП-линия....Явно гръцкото безхаберие няма граници, уви....Жалко за загиналите и съболезнования на близките им!
15
13
 
10
 
! Отговори
запознат преди 1 година
Запада им наложи драконовски мерки и сега се вижда много добре до какво води това! Ако и ние влезем в еврозоната и нас ни чака същото!
14
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Днес транспортният министър на Гърция си е подал оставката. А у нашата крива нива, гонките с мигранти и полиция са ежедневие и често завършват с фатален край за едните и другите, каналджиите си правят каквото си искат, корупцията по границите е потресаваща.....а нашият манистър на МВР се кипри по "виенски балове", шири се в 15 имота, и хич ама хич не му дреме за поверения му ресор.......
13
13
 
14
 
! Отговори
според мен преди 1 година
Истинските виновни за тази трагедия се намират в Брюсел, Франкфурт и Вашингтон!
12
12
 
13
 
! Отговори
моето мнение преди 1 година
ЕС убива европейците! Милиарди за украйна, смърт и трагедии за европейците!
11
13
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не се залъгвайте. Това е жертвоприношение. Проверете тройната нулираща 13-13 дата преди 10 години. Какво се случва на 15 февруари,28 февруари и 13 март2013? Същото се случва след 10 години, но с жертвоприношение в Ларса на нулиращия 28 февруари. Проверете корицата на списание Биограф от 28 февруари 2013! Жертвоприношение пред олтара на същия. Преди 1540 години на 13 март483 се сменят 47-я с 48-я. Жертвания влак е 47, за да се спаси йезуита от датата на 48-я папа, понеже идва 49-я "черен папа".
10
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Спомням си като дете имах електрическа железница и така блъсках влакчетата. Едно срещу друго челно.
9
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"В лошите гръцки железници (по-лоши били от българските) влаковете се движат със 160 и 120 км/ч."...............И се сблъскват с толкова.