Василий, тръгвам ли? Последният разговор на машиниста с гарата в Лариса преди трагедията

Разследването за причините за катастрофата продължава.
2 мар 2023 17:30, Нели Христова
35
Василий, тръгвам ли? Последният разговор на машиниста с гарата в Лариса преди трагедията
Снимка: БГНЕС

Гръцката медия „Прототема“ разпространи аудиозапис на последните секунди от разговора между машиниста на катастрофиралия влак и началника на гарата.

Машинистът: Лариса, чувате ли?

Началник гара: С номер 47 минавате покрай червения изходен светофар до новия входен светофар на Парос.

Машинистът: Василий, тръгвам ли?

Началник гара: Тръгваш, тръгваш. Готово, на добър час! Хайде, на добър час!

Локомотивът на пътническия влак беше вдигнат с кранове около обяд на 2-ри март. На място продължават да работят около 200 души – пожарникари, военни и доброволци.

Моментът на удара в няколко фатални секунди. Запис от камера за видеонаблюдение показва как пътническият влак се удря челно в товарния. Двете композиции са се движили с 120 км/ч и 160 км/ч, казват разследващите.

Ударът е без спирачен път и толкова силен, че избухва огромен пожар, който изпепелява първите 4 вагона от композициите, разказват пред bTV доброволци, които вече 30 часа търсят оцелели.

"Около 20 души са все още в неизвестност, но не знаем дали има и още хора под ламарините. Днес все още не сме намерили тела, защото сутринта възстановихме търсенето. Вчера късно намерихме едно тяло. Мислим, че е на единия машинист", казва спасител от доброволния отряд към район Магнисия.

Пожарникарите и доброволците не спират работа дори през нощта.

"Ние сме доброволчески отряд. Дойдохме от Солун с четири автомобила и сме общо 16 души", казва за bTV и доброволецът Никос Димитрос.

Според ЖП експерти причината за тежкия инцидент не е само човешка грешка, но и лошата инфраструктура и ръчната сигнализация на железниците.

"Познавам много добре гръцките железници и бих казал, че това е системна грешка. Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското - като кадри, инфраструктура и дори като организация. Казано на железничарски език системата е разградена", каза за bTV проф. Симеон Ананиев - Асоциация на железопътните предприятия.

Разследването за причините за катастрофата продължава.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Возил съм се в техни влакове. Много чисти, с приятна миризма. Но явно съм имал късмет ...
7
2
 
15
 
! Отговори
sa преди 1 година
По дяволите какви са тези аборигени, нямат никаква електроника и сигнализация
6
1
 
25
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 1 година
В една държава от ЕС,да има такова...ниво на железниците като в Гърция си е жив...анахронизъм. Сигурно са ползвали доста милиарди европейски средства,за да се...осъвременят,но се вижда до къде са стигнали. Явно контрола от страна на Брюксел е изключително слаб. Трябва да се знае,че за да функционира правилно тази система е необходим...полувоенна организация и ред. Всяка грешка в ЖП-то се заплаща с...кръв,както при сапьорите,в армията.
5
1
 
12
 
! Отговори
do 3 преди 1 година
Щом една елементарна сигнализация не са имали, нищо чудно всяка седмица да са сменяли и посоката на релсите, според зависи кой участък се случи да го кърпят. Вината е еднозначно на управлението на тяхната железница, и на службата, която ги контролира. Едните не са осигурили пътя, а другите изобщо са дали разшешение за ползване на линията. А диспечера е човек: греши, ядосва се, умаря се, разсейва се ...
4
11
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тези европедини араби гърците ако разчитат само на честна дума то човек там не трябва никога да се качва на влак, има системи за защита от такива неща и очевидно те нямат такава, мързели от световна величина.
3
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
,,Специалист..."??? Но не се чува какви ги говори.Нашите влакове са от 1970 г. Хигиената ......под всякаква критика...Какво ли си губя времето? Знаем се.
2
7
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В лошите гръцки железници (по-лоши били от българските) влаковете се движат със 160 и 120 км/ч.
1
11
 
8
 
! Отговори
Не може преди 1 година
Не може да ни се придаде негативизма на чужди страни ,не може .Нито пък да ме вкара някой във война за чужда сметка това е невъзможно .Не съм длъжник на никой и няма да бъда и не ме интересуват нито управляващи нито нищо те живеят в земите на дедите ни не аз в тяхните