Суецкият канал остава затворен, цената на морския транспорт скочи

Все още е трудно да се преценят загубите за световната икономика
26 мар 2021 08:16,
48
Суецкият канал остава затворен, цената на морския транспорт скочи
Снимка: БГНЕС

Цената на морските търговски превози се е увеличила няколко пъти във връзка с блокирането на Суецкия канал от заседнал контейнеровоз.

Според експертите на агенцията все още е трудно да се оценят загубите, които световната икономика ще понесе поради инцидента в Суецкия канал.

Още по темата


Към днешна дата, посочва "Блумбърг", в Суецкия канал са блокирани стоки и петролни продукти на стойност над 10 милиарда долара. В същото време кризата провокира увеличение на цената на морските товари.

Ако каналът остане блокиран в продължение на няколко седмици, танкерите, доставящи нефт и петролни продукти от Близкия изток до Европа, могат да бъдат насочени по алтернативен маршрут - около нос Добра надежда. Според разчетите на агенцията, в този случай разходите за доставки ще се увеличат с поне 300 000 долара - това е количеството гориво, което трябва да се плати на всеки танкер, за да измине разстоянието от допълнителните 9650 километра.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Увеличените разходи на маршрута през нос Добра Надежда не идват от изхарченото гориво а от загубеното време. Преминаването през канала не е безплатно но далаверата идва от икономисаното време. Таксата през канала плюс таксата за охрана в пиратските райони е съизмерима с цената на изхарченото гориво ако обиколи кораба Африка.
43
1
 
19
 
! Отговори
40 до Сата Нато преди 3 години
Гледаш на този бизнес като някой щраус! Морският бизнес не е в Бургас, Варна или София. Никога БМФ не са печелили от доставка на дребни стоки, а са оперирали в цял свят. Навремето имаше Булкон сервиз и возеха контейнери Изт Средиземноморие-Хамбург, други само Средиземно-Черно море. Във Варна/Бургас стоварваха стоката и междувременно зареждаха-вода, храна, гориво....имаше отдел за снабдяване и даже бункеровчици. Сега на нашето място работят главно турски фирми-Аркаш и по-малки.
42
8
 
7
 
! Отговори
до 43 преди 3 години
Това е прекалено незначителна причина за да рухне икономика. Това просто е непредвиден разход. Форсмажорни обстоятелства, ала-бала. Ще го отнесат главно застрахователи и крайните потребители.
41
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 36Идеята не е танкерите да заобикалят, а икономиките да рухнат веднъж завинаги, като покрай това някакви десетки или стотици милиони потребители на кислород, престанат да потребяват.
40
1
 
1
 
! Отговори
Сата НАТО преди 3 години
До 40 А дали има смисъл да обикаляш през Босфора и да стоварваш в Бургас, когато може да разтовариш в Солун или Александруполис. Да не говорим за Варна или Констанца. От Солун контейнера стига до София един ден по-рано и на по-ниска цена. От Александруполис до Пловдив също така.
39
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Причината не е в "некадърния" капитан както предположиха форумните запалянковци а в подръжката на канала - не е бил трален от години за да не задържат потока от кораби и в резултат се образували наноси - алчността човешпа пак води до глупост.
38
1
 
18
 
! Отговори
БГ-неморска държава преди 3 години
България е от малкото държави, които сами си разсипаха корабоплаването. През 2008-9г продадоха остатъците от държавното БМФ и после собственикът разкара всичко без насипните товари, защото така реши! Из цяла Европа има изоставени контейнери от времето на Булкон-а. В момента няма български контейнеровози или танкери. Ако някой има го е маскирал под някакъв флаг. Всички по-така държави силно протектират морския си транспорт, защото е гръбнак. Другите като нас са...Украйна...
37
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 38САЩ изнася петрол... ще се сорят със "запасите си".
36
5
 
5
 
! Отговори
ТАНКЕРА преди 3 години
Един съвременен танкер с 2 милиона барела на борда харчи по 40-50 тона мазут на 100км. При цена от 450 долара на тон излиза доста над 300000 , около 2 милиона или по долара на барел. 300000 е ценатака за преминаване през канала. Но не това е проблема. Забавянето ще е поне 400 часа или 3 седмици а запасите от петрол в ЕС и САЩ са за 10 дни. Или спешно трябва да молят Путин за още нефт или нов - автомобилен локдаун.
35
0
 
3
 
! Отговори
Кауня преди 3 години
Голям праз. Ние получаваме петрол от Новоросийск. Без един китайски и индийски фешън ще изкараме месец два. ОБачев опита с ваксините и маските показва че едни по богати и нахални страни открадват полагащото се на такива като нас и нищо чудно ако танкерите за Бургас са пренасочени за Марсилия - най -големия нефтен терминал в ЕС.
34
1
 
1
 
! Отговори
do Сат Н преди 3 години
Не се досещаме каква ти логиката. Хората ти написаха, че всеки един кораб, за да избегне Суецкия канал трябва да пропътува +9650км. Сметни сам колко повече мазут е това
33
10
 
0
 
! Отговори
Друг преди 3 години
Да плаща некадърният капитан на кораба! Защо ние трябва да плащаме по високи цени на горивата!
32
5
 
3
 
! Отговори
Сат Н преди 3 години
Нали се досещате защо именно тази тапа за глобалната търговия носи името Евъргрийн? Бай Гейтс е обзет от фикс идеята да унищожи човечеството, за да спаси планетата за децата си.
31
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това е част от цялата игра за зануляване на човечеството.
30
2
 
6
 
! Отговори
едни пари и еко преди 3 години
Гледайте го хубуу на снимката-на такива разхода мазут/24ч отива към 150-200 ТОНА. Филтрите им за очистване са едни мрежи за сажди.Сега като е заседнал работят само дизел-генаратори и захр за разни хладилни контейнери, вероятно под 5тона/ден. За мен за да има лека оправия, не трябва всичко да се разнася от Азия.
29
2
 
1
 
! Отговори
Иванчо преди 3 години
Всяка подобна новина се преекспонира за да се изисква печалба.Важното е да има движение. Колкото повече, толкова повече.
28
5
 
6
 
! Отговори
Патриот преди 3 години
Света е в предвоенно положение по оста ФАЩ-Русия-Китай-Иран,Израел и естествено по второстепенни играчи !Нещата почват да загрубяват намираме се не в 2021 а 1939 година пак!За огромно съжаление този път ни е спукана работа!
27
3
 
5
 
! Отговори
Да да преди 3 години
Нарочно е част от плана!!Четвърта фаза!!Опитват се да блокират всичко!!!
26
1
 
3
 
! Отговори
4epa преди 3 години
УМИШЛЕНО ЗАПРЕ4ЕН - ТЕРОРИЗЪМ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
25
0
 
4
 
! Отговори
:D преди 3 години
Кога ли ще направят и екологични електрокораби?