БДЖ не може да върне заемите си в момента. Защо?

Симеон Ананиев от Асоциацията на жп превозвачите пред Bloomberg TV Bulgaria
16 фев 2018 20:25, Екип на Bloomberg
12
БДЖ не може да върне заемите си в момента. Защо?
Снимка: Pixabay

От 1989 насам товарните превози на БДЖ в България намаляха 8-10 пъти, а пътниците - от 33 млн. до по-малко от 10 млн. в момента. Това каза Симеон Ананиев от Асоциацията на българските железопътни превозвачи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. 

„Много е интересна структурата на пътниците. Това са предимно хора, ползващи се с преференции – железничари от БДЖ и от инфраструктурната компания, пенсионери, студенти и една немалка част пътници, които не плащат за пътуването“.

„При положение, че услугата е намаляла многократно, не може да се говори за финансови успехи и връщане на заеми. Ако се върви така, в един момент сигурно ще бъдат върнати всички заеми, тъй като всяка година БДЖ получава капиталови трансфери и пари от бюджета. Но след като вършиш по-малко работа, е ясно, че ако върнеш заемите, няма да има какво да работиш“, обясни Ананиев.

Според него същевременно не може да няма финансова дисциплина и финансов ред, но той трябва да бъде много строго начертан и обвързан с услугата.

„Железницата трябва да бъде насочена към това от каква железница има нужда обществото и по какъв начин тя отговаря на съвременните изисквания за мобилност на хората. Тя трябва да бъде интегрирана с градски и междуградски транспорт. Да, преди 30-40 години тя е била основна за придвижване. Но сега имаме съвсем друга мобилност“.

Той посочи, че все пак има подобрение и инфраструктурните такси са се увеличили.

„България има 14 лицензирани товарни превозвача и 1 пътнически. Товарните вече превозват повече от половината от товара, който преди е возил само БДЖ и благодарение на това всяка година имаме някакъв ръст“. 

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
0
 
! Отговори
бдж фен преди 5 години
*** ! С Бдж се превозват най- трудолюбивите и почтени българи
7
2
 
1
 
! Отговори
Ватман преди 6 години
Проблемът идва от руските *** които благодарение на ЕС и за щастие на България, не успяха да предадат железницата в руски ръце. А всичко което не е в техни ръце, започва да се руши. Погледнете Московски колко е неадекватен.......................
6
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
БДЖ предоставя най-скапаната информационна система! В бг сайтовете никога няма точна информация. Сайтът на БДЖ е отвртатителен за ползване от мобилен телефон!!!! След половин час спешно търсене за превоз от София до Сандански се наложи да се обаждам на кол центъра им! Пълна простащина! Бдж сакс! Бдж е мафиотска структура за усвояване на парите ни! Закривайте ги, поне да знаем, че не съществуват!
5
0
 
4
 
! Отговори
SBB преди 6 години
Снимката е от Швейцария, там дали имат проблеми с парите...
4
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ами да спрат пътническите влакове и да се оправи дережето
3
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кас ще връщат заеми като е по-важно да се краде? Тотална разсипия, милиони за въображаеми ремонти, за заплати на чантаджии и спонсориране на футболисти... А работниците както видяхме са принудени да стоят на табуретки и с чадър в локомотива. Но затова пък си имат шеф любител на футбола, за който най-важно е догодина да почвало да се пуска интернет 5G във влаковете
2
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ми закривайте ги тия нещастни железници.Железници могат да имат само богати държави, които имат финансов ресурс да ги поддържат. БДЖ е една бездънна яма, в която колкото повече наливаш толкова повече гълта. Там и кражбите са такива, че трудно се хващат.
1
6
 
8
 
! Отговори
Жибор преди 6 години
Не може да ги върне заради червените търговци с тировете- парите са нужни на тях,а те не ги дават за народна кауза.