Първите автомобили на завода в Ловеч - догодина

Първоначалните планове бяха за края на тази година
11 сеп 2010 14:05,
185
Първите автомобили на завода в Ловеч - догодина
Снимка: GettyImages/Guliver Photos

Първите автомобили на изграждания в Ловеч завод ще бъдат произведени през 2011 г. Това съобщиха от „Литекс Моторс“, българският партньор на китайската компания Great Wall Motors, която през миналата година обяви, че ще инвестира 80 млн. евро у нас.

Първоначалните планове бяха производството да стартира в края на настоящата година.

По информация на „Литекс Моторс“ на строителната площадка край Ловеч е започнало изграждането на конструкцията на четвъртото хале на завода.

Китайските автомобили, които ще бъдат произвеждани в България, са получили международен сертификат за качество и „могат спокойно да се продават в еврозоната“.

От сайта на китайската компания става ясно, че се предвижда заводът да има производствен капацитет от 50 хил. автомобила годишно, като ще се извършват дейности по заваряване, боядисване и сглобяване на колите.

Във фабриката ще се правят един SUV модел, един пикап и два други пътнически автомобила.

В информацията, подадена от Great Wall Motors, се уточнява, че производството ще започне през първата половина на 2011. 

Междувременно българският партньор обяви, че открива първите осем позиции, за които търси специалисти. Фирмата се нуждае от индустриален инженер, инженери за производствения процес и за контрол на качеството, инженер по вътрешнозаводска логистика и други. Изискванията са кандидатите да имат съответното образование и да владеят добре английски език.

Очаква се поради необходимостта от добри специалисти в Професионалната гимназия по механоелектротехника в Ловеч и в Техническия университет в София да бъдат въведени специализирани програми за обучение на работна ръка за завода. 

Още икономически новини

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


185
Още по темата: Ловечзавод
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
154
0
 
0
 
! Отговори
Аспазрух преди 13 години
Как изглеждат?
153
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
На каква цена ще ги продават?
152
3
 
1
 
! Отговори
USA mama преди 13 години
znaesh li ga she si kupa takova govno?
151
0
 
0
 
! Отговори
faust преди 13 години
.......не е зле да се прегледаш.....но май е късно
150
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
99% от всички, които пишете не сте виждали на живо и един от моделите на въпросния китайски производител. Миналата година видях няколко чисто нови китайски джипа от друга марка/не помня вече коя/ и при все че бяха нови, бяха вече ръждясали , а заварките им бяха под всякаква критика. Разликата между тях и тези на Грейт уол са като между Дачия и Мерцедес. Вече май има година из Ловеч се движат 10-тина СУВ-а, пикапа и малолитражки и нито са се разпаднали, нито са ръждясали....Това мога да кажа...
149
1
 
1
 
! Отговори
сиганин преди 13 години
а бе бате, вие българете сте по-големи *** от назе бре, хахаха
148
3
 
8
 
! Отговори
ЛЕВСКИ преди 13 години
Завода се НАМИРА в с.Баховица И КАТО влизаш в селото и ВЕДНАГА виждаш !!!!!***!!!! ВБЪЛГАРИЯ нетрябва да има *** трябва НИЕ! БЪЛГАРИТЕ да се обединим И да ги ПРЕМАХНЕМ ОТ нашата земя иначе ни завладяват. *** и ТУРЦИТЕ са по богати от БЪЛГАРИТЕ !!!!!!!!!!! БЛАГОДАРЯ ВИ !!!!!!!!!!!!!!!
147
0
 
0
 
! Отговори
бай Шано преди 13 години
някой от вас успя ли да научи нещо относно "голямата стена мотърс" --и да видите че никак не подаряват колите си
146
0
 
5
 
! Отговори
Ха ха ха преди 13 години
Не мога да се съглася с тебе! Нашите добри майстори и сега си завиват успешно винтове, но в Ем-А-Ен и в други европейски, че и американски фабрики, но срещу прилична сума евра или гущери. Как ще ги накараш да си дойдат тука и да правят същото за 300 лева и то ако им ги дадат изобщо? И ако някой младок все-пак се понаучи да завива добре китайски бурми в Ловеч дали няма да изпуши навън при първа възможност поради горната причина. Ако не, значи е ***, а ако е ***, значи не става. Айде чао!
145
2
 
2
 
! Отговори
US капиталист. преди 13 години
Бедна Ви е фантазията, какви модерни заводи са построили Китайците...----------------------Бе ***. Всички модерни заводи в Китай са ги построили Западни или японски фирми и са собственост на тия фирми.Реално 30% от цялата икономика на Китай е собственост на чужди фирми от САЩ, Япония, Европа... След време, когато Китай стане НОМЕР 1 икономика в света, този процент вече ще е 60%., като САЩ ще имат поне 30%. Да не мислиш, че ние, капиталистите, ще оставим някаква собственост на Китай?
144
0
 
8
 
! Отговори
Гоцо преди 13 години
А бе пичове, помните ли какво беше мнението преди десетилетия за японските коли ? Доста отрицателно, а сега са най-качествените. Е, китайците са новите японци :) и то на квадрат. Те правят вярно най-некачествените неща, но пък евтини, но също така правят и някои от най-качествените неща. Всяка свястна компания има завод в Китай, защото иначе няма да издържи. Освен това, кой страни имат космическа програма ? Броят се на пръстите на ръката и една от тях е Китай. Така че небързайте да плюете.
143
0
 
25
 
! Отговори
БАЧКАТОР преди 13 години
Крайно време беше в България да започнат да се произвеждат автомобили.Новият завод значи хиляди работни места ,значи икономика и приходи за държавата.Какво като са китайци,щом инвестират в България добре са дошли хората.
142
0
 
0
 
! Отговори
134,толкова ли преди 13 години
сте *** на запад, та купувате китайски ***, или ще кажеш,че ви ги дават даром?
141
6
 
0
 
! Отговори
чочо преди 13 години
Прав си!С китайци може да иска да си има работа само сивият бизнес,или този(като германския),който може да се защити!!?Как ще се защити България от жълтата напаст?Отговора е НИКАК!!шОМ НЕ МОЖЕМ ДА СПРЕМ НА МИТНИЦИТЕ КИТАЙСКИТЕ ***,КАК ЩЕ КОНТРОЛИРАМЕ БИЗНЕСА ИМ НА НАША ТЕРИТОРИЯ??Ще дойде време,когато тези,които са ги пуснали тук-ще бъдат съдени...ако имаме държава все още...
140
5
 
3
 
! Отговори
Юсуф преди 13 години
Китайците са нищожни!!Ние *** сме висша раса и цивилизация!Аллах е *** и той закриля свещената ни мисия на покорители!*** ще завладеят света!
139
0
 
3
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
Какво лошо има,инженерите да се занимават с логистика, с теория на запасите?Видяхме 20 години "успешни" занимания на икономисти, прависти, полицаи,историци, агенти ,пожарникари и какви ли не ,до какво доведоха държавата,мисля че е време и инженерите да покажат какво могат.Стига някой да ги допусне, обаче.Време е да се сложи край на абстрактните теории и експерименти, на празните приказки и да се работи и произвежда.Моето уважение към адвокати и икономисти, но те не произвеждат.
138
0
 
0
 
! Отговори
чч преди 13 години
Едно време се говореше много за жълтата опасност,т.е.че ще залеят светаПО НЯКАКЪВ НАЧИН-още не се знаеше как,кога,по какъв начин!Ето,че вече се знае!Стъпването на китайците в България ще бъде по вина на нашите махленски политици!Някой запитва ли се какъв коректен партньорски бизнес може да се прави с държава,която не се срамува да залива света с ментета и се надлъгва с всички митници в Европа?Нима българските т.н политици не знаят,че в България не могат да се преброят колко китайци има!?
137
0
 
4
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
Да, наистина нашите МОЖЕХА да се справят по-добре от Китайците, но това беше отдавна.Сега сме като след война-всичко годно някога, сега е продадено, разрушено или отчайващо морално остаряло.Кадрите, които знаеха, можеха и имапха опит в производството, днес са на по 50+ години.Сега трябва да се почва от начало, ако въобще някой се захване да почва.За това имах предвид евтина и непретенциозна техника,за да може лека -полека да възстановим и кадрите, и индустрията.Пък после-пазара ще покаже!
136
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
откога инженерите се занимават с логистика ?не е ли по-правилно да се каже специалист по вътрешнозаводска логистика ?
135
0
 
2
 
! Отговори
Ха ха ха преди 13 години
Червена помия -138, означава ли това, че нашите български работници трябва да завиват първо Китайски бурми 20 години за да могат после да завиват тези на Ем-А-Ен? Мисля, че нашите ще се справят дори по-добре, а проблема не е в това, че няма да се справим с модерните технологии, а в това, че "технологиите" не ни искат все още.