Собственикът на Мтел купува Мегалан и Спектрум Нет за 72 млн. евро

Очаква се сделката да бъде финализирана през 2011 г.
15 сеп 2010 11:25, Красимир Ангелов
172
Собственикът на Мтел купува Мегалан и Спектрум Нет за 72 млн. евро
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Австрийският телекомуникационен гигант Telekom Austria AG, собственик на мобилния оператор Мтел, ще придобие два кабелни оператора в България за 72 млн. евро, разширявайки бизнеса си в Източна Европа, обяви Bloomberg.

Обекти на сделката са Мегалан и Спектрум Нет, като покупката ще бъде финансирана с наличните свободни средства на компанията.

Финалното плащане от 14,5 млн. евро през 2011 г. ще зависи от представянето на придобитите дружества, уточняват от Telekom Austria.

Базираната във Виена група оперира мобилни мрежи в седем държави от Източна Европа. В петък компанията оповести решение да обедини подразделенията си за фиксирана и мобилна телефония, за да намали разходите си.

Транзакцията подлежи на одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.

Предвижда се, след като сделката стане факт, местното ръководство на Мегалан и Спектрум Нет да бъде запазено и в двете компании, които ще продължат да оперират отделно за около 18 месеца.

Въпреки това продуктови пакети под бранда на Мтел ще бъдат пуснати от тях още през тази година.

От Telekom Austria смятат, че двата кабелни оператора взаимно допълват дейностите си, което се очаква да позволи на Мтел да обхване както бизнеса, така и частни клиенти.

Мегалан е водещ доставчик на високоскоростен интернет в София и предлага и IPTV-услуги. Спектрум Нет се фокусира върху високоскоростния достъп за бизнес клиенти в по-големите градове в страната.

Заедно двата оператора имат приходи за 2009 г. в размер на 25,3 млн. евро и печалба преди лихви, данъци, обезценки и амортизации (EBITDA) от 7 млн. евро. За тази година се очаква комбинирана EBITDA от 9,6 млн. евро.

Вижте още новини от комуникации

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


172
Още по темата: телекомМтелМегалан
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
170
0
 
2
 
! Отговори
Рок преди 12 години
Разочарован съм от Мегалан. Защо една фирма на печалба би искала да бъде купена от по-голяма такава? От години съм клиент на Мегалан, но не съм съгласен да ме прехвърлят на Мобилтел и ще се откажа от тях. Отвратителното отношиние към мен на въпросната фирма преди години ме озлоби до такава степен че от първия ден в който се появи друг оператор няма да им дам 1 стотинка. А за да им бъда клиент по-скоро те трябва да ми плащат за да вляза в статистиката от пазарния им дял. Много Жалко за Мегалан
169
0
 
4
 
! Отговори
Александров преди 13 години
Аз пък да ви кажа вече усещам как връзката ми се скапва. Някои сайтове изобщо вече не се отварят, а zamunda.net например периодично става недостъпна за по два-три дена през торент клиента.
168
3
 
0
 
! Отговори
иван преди 13 години
аз пък и в момента съм супер доволен от нета, който имам към мегалан, вече мтел. връзката е много добра и бърза.
167
4
 
1
 
! Отговори
лили преди 13 години
не знам, със сигурност според мен няма да има промяна в качеството на услугата, най-малко компания като мтле няма да си го позволи. още повече от сливането на компаниите според мен ние само ще спечелим ...
166
1
 
4
 
! Отговори
Georgi преди 13 години
И кому е нужно, като в момента 'качеството' на услугата на Мегалан си е перфектно и всички само ги хвалят. Когато всички вече са доволни трудно се правят промени за добро, по-скоро ще са в ущърб на клиента.
165
1
 
1
 
! Отговори
Ужас.... преди 13 години
Евала БРАТ... Това ВЕЧЕ е ФАКТ.
164
1
 
2
 
! Отговори
Ужас.... преди 13 години
Да бе братле... прав си.... то е ясно ,че щом искаш нещо ще трябва да си го заслужиш, НО защо трябва да пълним гърлата на тия Е******И от М-тел...?
163
1
 
7
 
! Отговори
Ужас... преди 13 години
Клиент съм на MEGALAN от около 2-3 години. Никога до сега не съм имал не само проблеми, но и забележки към тези хора(ЕВАЛА), но от как бяха купени от М-тел скоростите паднаха драстично и май ще си търся друг доставчик..... Всичко до което се е докоснала М-тел е за ***....
162
0
 
0
 
! Отговори
боляр преди 13 години
Хахах Ти май си много зле с технологиите! Моля те кажи си мнението ама никои не ти ще консултацията.
161
1
 
3
 
! Отговори
Цецо преди 13 години
Ужас... Клиент съм на Мегалан от около 2 години и не съм имал никога проблем с тях - винаги са отзивчиви, съпорта им е на 6+ :)Докато Мтел... 1 приятел имаше нужда да се свърже с тях. Звъня към 6 следобед и "изчакваше свързване с оператор" 2-3 пъти по 30 мин... По-късно към 9 и нещо пак им звъня, този път на около 20тата минута УСПЯ да се свърже с оператора....Не ми се мисли ако трябва да мина през подобна "процедура", когато нямам интернет!
160
2
 
1
 
! Отговори
БезплатнаКонсултация преди 13 години
От 3-те оператора в момента що годе става само Вива-та. В плановете им "Профи" има наистина минути към всички оператори. Ако не подадете предизвестие за прекратяване, договора се подновява автоматично за 1(един) месец. . . Когато се обадите по някакъв проблем е безплатно(докога ли?). . . И НИКОГА интернет през мобилен оператор, тази глезотия ще ви излезе през носа(даже изрично искайте да го изключат, за да не ревете после). . .
159
2
 
2
 
! Отговори
бенбоу преди 13 години
народе,колкото и да лаете и хленчите лидерската позиция е заета от Мтел и това е факт! на който и оператор да сте клиенти ,навсякъде ще плащате за това,което използвате(мобилни услуги).безплатно няма никъде вече. затова по-добре натиснете на работа да изкарвате пара и да имате възможност да си позволявате повече лукс! с мрънкане до никъде няма да стигнете!
158
0
 
2
 
! Отговори
Митко преди 13 години
До 7 дни след сключване на нов договор може да го развалиш, без да дължиш обяснения според Закона за защита на потребителите.
157
3
 
8
 
! Отговори
asdf преди 13 години
Потребителите след нянколко години най-.вероятно ще забравят за светкавично посещение на адрес при проблем. Ще бъдат записани в списъка, ще си вземат отпуск и ще чакат с нетърпение техник да посети дома им. Ще си говорите с автоматични секретари и менюта.
156
2
 
5
 
! Отговори
asdf преди 13 години
Това неминуемо ще се случи, защото ГлоБул също подготвят подобна сделка, незнам дали с НЕТ1 или Близу но това ще стане. Ако говорим до София, нещата ще бъдат сведени до 3-4 доставчика, които съвсем удобно ще си разпределят клинетите и ще разкажат играта на хората. Технологично, нещата ще се подобрят но оттам нататък всичко друго ще е в ущърб на клиентите и преди всичко ослужването.
155
1
 
9
 
! Отговори
asdf преди 13 години
Това, което ще стане е ясно. След около 2 години, като имате проблем с интернет ще звъннете на някакъв телефон оттам в стил БТК ще ви кажат, че проблемът си във вашия телевизор, което дори и да е вярно не ви устройва, защото вие искате съдействие а сега го получавате. Другото, което ще се случи е падане на скоростта. Тя почти сигурно ще падне, което не е фатално но пък сега не пада. Трето, когато звъннете за включване ще чакате 10-ина дни а сега 1 ден. Питайте ваш приятели в чужбина - там е така
154
1
 
3
 
! Отговори
kkk преди 13 години
Айде взимам си 1000mW high power wifi Alfa 49 USD + omni-antena 9dbi 10 USD, Чао МТЕЕЕЕЛ! Да не мислите че мн ще накъсва? Не повече от на мтел няма как! В КРАЕН! случай ASTRA SAT NE- не дори мтел не са толкова големи
153
6
 
2
 
! Отговори
Халипава работа преди 13 години
Ей само се оплаквате , всичко ви е криво. Като ви пържат не ползвайте ГСМ-ми бе.Тази покупка ще вдигне качеството на услугата със сигурност.
152
1
 
8
 
! Отговори
селски преди 13 години
градски хубо ама 1 000 000 измамени с по 20 стотинки прави 200 000 лева.
151
0
 
1
 
! Отговори
kk преди 13 години
Близу скоро май ще се окажат собственост на ГлоБул

Спонсорирани публикации