Lufthansa и синдикатът на кабинния екипаж търсят посредник

Авиокомпанията обаче отказва да подобри офертата си за заплатите
8 сеп 2012 10:48,
10
Lufthansa и синдикатът на кабинния екипаж търсят посредник
Снимка: Ройтерс

Lufthansa и синдикатът на кабинния ѝ екипаж се споразумяха да потърсят посредник за уреждане на спора за възнагражденията и защитата на работните места. Това предаде Ройтерс, позовавайки се на председателя на профсъюза Ufo Николей Баублис.

Съобщението се появи в момент, когато 24-часовата стачка на стюардите и стюардесите от Lufthansa се приближаваше към своя край (в полунощ местно време или 1 ч. събота българско време).

Баублис обеща синдикатът да не организира нови стачки. Точно в полунощ в сила влезе споразумението за прекратяване на стачните действия. Така пътниците могат отново да разчитат на надеждни схеми на полет на най-голямата авиокомпания в Германия.

Вчерашната стачка беше третата в разстояние на една седмица. Заради протеста бяха анулирани 1 000 полета, като и в София беше анулиран един полет.

Ufo настоява за 5% увеличение на заплащането за кабинния екипаж и гаранции за работните им места. Съюзът, който представлява около две трети от 1900-членния екипаж на Lufthansa, твърди, че неговите членове не са имали увеличение на заплатите през последните три години.

Другата спорна точка бе опитът на Lufthansa да наеме стюардеси на временни договори за обслужване на полетите на летището в Берлин. Опитът на синдиката да блокира тази практика бе неуспешен, след като германският съд отхвърли иска му. В петък обаче авиокомпанията направи отстъпка, като се съгласи да предложи постоянни договори на част от временно наетия екипаж в Берлин. От своя страна и Баублис сигнализира готовност за компромис от страна на синдиката.

В същото време обаче Lufthansa отказа да подобри офертата си за 3,.6% увеличение на заплатите в замяна на по-дълго работно време.

Още икономически новини от света можете да намерите в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
1
 
! Отговори
Болен преди 11 години
Здравейте аз съм волната птичка, която обича да лети в небесата с Луфтханза. Само че те ми сквернят името. Вместо да ме оставят да си летя волно ми слагат ризата и ме пращат в психодиспансера.
7
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
най добрата авиокомпания в света.Няма точка на замята да няма самолет на Луфтханза. Франкфурт всяка минута каца или излита самолет
6
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
hahah sukrashtenia i restrikcii v germania, za da move gruckiat chinovnik da poluchava zaplata bez da raboti, da si hvashta chantata v 13 za doma i da iade kifli i pie kafeta na rabotnoto si miasto...
5
1
 
1
 
! Отговори
До 4 преди 11 години
59 евро без багаж! И си буташ нещата в някакво сакче като ненормален, а то се издува по шевовете. Скоро като почнат да те цакат и за ръчен багаж, защото от Катовице експериментално това пуснаха от Уиз и ще пътувате с найлонови торбички.
4
0
 
4
 
! Отговори
ЛуфтХанша преди 11 години
Горките работници в Луфтханза... Направо ми става жал за тях и на мен. Предлагам да събираме помощи и да ги подкрепим финансово. Или пък да ги вземем да поработят в България малко, за да имат възможността да се срещнат с тукашната реалност... Дали ще стачкуват пак след това, а?
3
0
 
4
 
! Отговори
До 2 преди 11 години
И ти не си съвсем прав.. Редовно пътувам с предварително резервиран билет до Мадрид на стойности от 59 евро до 79 и до сега и един евроцент отгоре не съм платил, нито пък са ме изпратили някъде в полетата край Мадрид. Просто големите компании всячески се опитват да задържат огромния си пазарен дял и огромните си печалби...
2
6
 
4
 
! Отговори
До 1 преди 11 години
Не съм съгласен с теб. Точно компании като Уиз и Раян направиха евтини някои полети но вкопаха качеството до неузнаваемост. Летиш в някакви безумни часове, до безумни летища, плащаш пари за да стигнеш до града, много неща са неясни и като идеш на летището, ако не си проучил добре - пари за това, пари за онова и билета ти става колкото да си беше купил за някоя класическа компания.
1
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Резултатът от многото стачкуване на синдикатите ще бъде изместването на бизнеса на Луфханза към дещерни фирми, както стана с Аустриан Ерлайнс. Голям социализъм е във всички бивши държавни национални превозвачи! Не е случайно, че нискотарифните превозвачи като Wizz air и Ryanair могат да возят на много по ниски цени и въпреки това да работят на добра печалба.

Спонсорирани публикации