Какъв потребител сте - бунтар, активен или ...

Кой пазарува синьо сирене и кой - „народни” марки, показва проучване
Обновена: 1 дек 2013 19:47 | 1 дек 2013 18:28,
43
Какъв потребител сте - бунтар, активен или ...
Снимка: архив, Reuters

Какви потребители живеят в България и какво е отношението им към храната, колко са вегетарианците, кой е на диета и какво в крайна сметка държим в хладилника? Това са изследвали експертите от Noema, които представиха проучване за поведението на потребителите на конференция за хранителната индустрия - mySuccess.bg, организиран от сп. Enterprise.

Ето кои са седемте типа потребители:

Активни - те са амбициозни и успяващи, отворени към света и технологиите. Повечето (65%) са висшисти, 48% - софиянци. Това е групата с най-високи доходи и харчещи най-много. Те търсят по-голямо разнообразие от продукти и услуги, отколкото другите групи. Консумират натурални (био) продукти и често следват определен режим на хранене; ориентирани са към качеството.

Доволни - най-голямата група потребители, които са спокойни и доволни от постигнатото в живота. Изпитват силна привързаност към корените, отворени са към новото, но без да го търсят. Имат средно и висше образование, живеят в големите областни градове и София. Обикновено следват режим на хранене със стремеж към здравословност; търсят съотношението качество-цена.

Бунтари – протестират срещу статуквото, имат доходи над средните. Чувстват се част от глобалния свят, благодарение на технологиите. Живеят в настоящето, за момента. Това е най-младият сегмент (34 г. средна възраст). Те са основно в големите областни градове и София. Нямат специални изисквания, но избягват „вредни храни“ и ценят натуралните (био) продукти. В тази група има най-много вегетарианци.

Пасивни – този тип потребители приема света за даденост. Те са практични и търсещи комфорт, със средно социално положение. Винаги следват другите групи. В тази група има висок дял на младите хора. Нямат специални изисквания към храната, но се интересуват от темата за здравословно хранене и се стремят към натурални продукти (често домашно производство).

Позитивни – споделят патриархалните ценности, но приемат и „новото“. Изпитват желание за развитие и усъвършенстване. Две трети са със средно образование. Имат интерес към света, но по-скоро го наблюдават отстрани. Почти липсват в София. Имат режим на хранене, като се стремят да избягват „вредни“ храни; ориентирани са към качество на основни, „базисни“ продукти.

Затворени – това е най-консервативната част от обществото. Изолирани са от света, затворени в семейството и живеещи в миналото. Не приемат новото и го отхвърлят. Имат нисък социален статус и са примирени с положението си. Това е най-възрастната група (средна възраст над 63 г.). Нямат специални изисквания към храната, но често спазват режим на хранене заради здравословен проблем.

Неприемащи – хората с нисък социален статус не показват интерес към света. Често нямат постоянна платена работа. Те отхвърлят не само новото, но и старото. Тук има висок дял на малцинствени групи. В тази група са потребителите с ниско образование и ниски доходи,  най-вече живеещи в села. При храната са ориентирани най-вече към цената.

Кой как пазарува?

Вегетарианците четат внимателно етикетите на храните, приемат хранителни добавки, консумират основно черен или пълнозърнест хляб и често ограничават количеството храна при хранене, показва проучването.

Хората, които предпочитат натурални (био) продукти, са с около 1000 лв. среден доход на месец. Готови са да платят повече за био храни, избягват мазни храни.

68% от потребителите със здравословен проблем ограничават солта при хранене. Тези пък с режим на хранене следят постоянно теглото си, също ограничават солта, избягват хляб и тестени продукти.

Как изглежда хладилникът на българина?

Почти винаги има тенджери, буркани – често с домашно приготвени храни, млечни продукти.

Според изследователите няколко са тенденциите, които ще оказват основно влияние върху потребителското поведение в бъдеще: застаряване на населението, несигурност в доходите и промяна на ценностите.

Още икономически новини вижте в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още по темата: пазаруванепотребител
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
18
 
49
 
! Отговори
Томов преди 10 години
Страшни сме бунтари и протестиращи. В Украйна 500 000 човека са на площада и се борят срещу червената им хунта. А ние блеем. Ей скапан народ сме, *** сме. Нещастници
19
4
 
20
 
! Отговори
безработен преди 10 години
АЗ къв съм вече неразбрах ..инак от правителството на САРАЙТЕ с куклата УРКО урешарски обичат да МАНИПУЛИРАТЕ ДЕЙСТВИЕТО СЕГА КАТО ГО ИЗМЕНЯТЕ С...НАМАЛЕНИЕ НА СВИНСКОТО ПО ПЕТ ЛВ КИЛОТО или пак ДОХОДИТЕ се увеличават...или класиката ТЪРСЕНЕТО НА ДВУ И ТРИСТАЙНИ В ЛУКСОЗНИТЕ КВАРТАЛИ НА СОФИЯ СЕ УВЕЛИЧИЛО ...ЩО НЕ ВИ *** МАЙКАТА МАТЕРНА *** НА ДС
18
1
 
12
 
! Отговори
бунатр преди 10 години
Хахаха Бунатри сме верно...
17
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
БУТАТРИ СМЕ ВСИЧКИ.......
16
3
 
6
 
! Отговори
Аззз преди 10 години
И АЗ СЪМ БУНАТР ФОРЕВЪР ТИ КАЗВАМММММ
15
3
 
23
 
! Отговори
мм преди 10 години
аз съм пръдлив потребител. ходя между щандовете, нищо не купувам, а пръцкам наволя
14
11
 
9
 
! Отговори
ххСОХИАСФП'С преди 10 години
ХАХАХА МОЙТА ТЕММА ,ВЛИЗАМ В МАГАЗИНА И ПОЧВАМ ДА КЪСАМ ,ПАКЕТИ САБАРЯМ ШИШЕТА ,ПРАВЯ ДУПКА В ДРЕХИТЕ КЪСАМ МАРАТОНКИ В МЕТРО ОТ БАЛАТУМ ДЕТО ГИ ПРОДАВАТ ПО 100 ЛЕВА ЗА ОРИГИНАЛНИ НАПРАВО РАЗСИПВАМ ВСИЧКО ТЕ СИ ГО ЗАСЛУЖАВАТ ЗАЩОТО МИ ПРОДАВАТ *** НА ВИСОКА ЦЕНА СЪВЕТВАМ ВСЕКИ ДА ВЛИЗА ДА КЪСА И ДА ТРУШИ И ДА РАЗСИПВА,КАМЕРИТЕ НЯМА ДА ВИ ХВАНАТ ПРАВИТЕ ВИД ЧЕ РАЗГЛЕЖДАТЕ И РАЗСИПВАТЕ ВСИЧКО ТЯХНАТА МАМА МРЪСНИ ЛЪЖЦИ И ПРЕСТЪПНИЦИ МЕНЕ ЩЕ ЛЪЖАТ ТЕ.НЕ БУНТАР АМИ НАПРАВО СЪМ ЛУД НЯМА ДА МЕ ЛЪЖАТ
13
1
 
23
 
! Отговори
абориген преди 10 години
След като съм в този сайт, значи съм бунатр и неграмотността ме кефи.
12
1
 
14
 
! Отговори
! преди 10 години
Видях че има и други бунатри
11
1
 
15
 
! Отговори
! преди 10 години
Аз съм бунатр
10
1
 
12
 
! Отговори
Лъчо Патката преди 10 години
80% от населението са анти-потребители. На запад го наричат "Self-sufficiency"... Наздраве :)
9
1
 
11
 
! Отговори
Ferocity преди 10 години
По-скоро БУНАК.
8
2
 
17
 
! Отговори
p преди 10 години
петенце, да ти дам био активния продукт, та да спрете да пишете простотии,на мен ми е все тая щото съм избягал не съм останал, но в групата на неприемащи е почти цялата държава, и колко млади хора с више образование са без работа и са по неволя в тази група , благодарение на скапаните ни управници и на скапани услужливи журналисти като вас които вместо да са будителите и гласа на народа, сте политически слугинаж които изопачавате нещата и ги преставяте прекалено розови,а не каквито са
7
1
 
14
 
! Отговори
ГРЕША В ЗАГЛАВИЕТО преди 10 години
ИМА ГРЕШКА В ЗАГЛАВИЕТО ВЕ ДНЕС !!! А СЕГА ПАК МИ ИЗТРИЙТЕ ПОСТОВЕТЕ, КАКТО САМО ДНЕС.БГ МОЖЕ ДА ГО ПРАВИ ! ПФУ!
6
1
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ние сме "бунатр'и" ама вие сте олиго"ефрни"!
5
1
 
16
 
! Отговори
Perspective преди 10 години
Е, трябва да се отнеме малко вниманието от важни вести.
4
1
 
23
 
! Отговори
глупости преди 10 години
Стига сте преписвали глупости от интернет!
3
1
 
16
 
! Отговори
Perspective преди 10 години
И аз съм бунатр, Пете.
2
1
 
25
 
! Отговори
Сахаров преди 10 години
Бунак потребител съм аз
1
1
 
27
 
! Отговори
Коректор преди 10 години
Бунатр...съм.