Германските дискаунтери с рекламна офанзива. Защо?

Конкуренцията принуждава Aldi, Lidl и Сие да рекламират силно
23 апр 2018 13:07, Бойчо Попов
8
Германските дискаунтери с рекламна офанзива. Защо?
снимка: архив Ройтерс

На фона на жестоката конкурентна война германските търговци на дребно Aldi, Lidl, Rewe и Сие започват да харчат сериозни суми за маркетинг и реклама. Дискаунтърите са похарчили през 2017 г. значително повече пари, отколкото година по-рано, пише германският вестник Welt am Sonntag, като се позовава на анализ на компанията за медийни и маркетинг консултации Ebiquity.

Според материала само Lidl, който е широко представен и в България и през уикенда откри един от първите магазини в Европа по нов модел, е похарчила през миналата година 273 млн. евро за реклама – рекордна стойност и ръст от 20 на сто на годишна база. Aldi Nord и Aldi Süd са вложили заедно 192 млн. евро – по-ниска сума, но при тях повишението е от цели 85%. Числата са за брутни рекламни разходи за класическите медии – телевизия, радио, печатна реклама и външна реклама и не включват онлайн рекламите. В сумата не влизат и разходите за каталози и онлайн присъствие.

 Високите разходи на Aldi, Lidl и Co. са изумителни. В края на краищата по-рано дискаунтерите като Aldi едва се рекламираха. Стратегията им тогава беше ясна: колкото по-малко пари изразходвате за реклама, толкова по-евтини ще са цените в магазина. Това продължи дълго време. Но сега Aldi, Lidl и Сие очевидно мислят по различен начин.

Учудващо е, че не непременно цените на продуктите са в центъра на рекламите. Сега се подчертава качеството на стоките и имиджа на компаниите, казва Хелмут Фишер, главен изпълнителен директор на Ebiquity за немскоговорящите страни.

Това се отнася и за операторите на супермаркети като Rewe и Edeka, чиито рекламни разходи обаче се увеличили с по-малки темпове. Така например Rewe (към която спада и опериращата в България Billa, б. ред.) е изхарчила през миналата година около 141 млн. евро, докато Edeka е вложила в реклами 133 млн. евро. Така, търговците на хранителни продукти в Германия са инвестирали през последните пет години около 5 млрд. евро в реклама.

Повишаването на рекламните разходи е израз преди всичко на ожесточената конкуренция в търговията с храни. С повече от 170 млрд. евро годишен оборот това е най-големият отрасъл на търговията, но темповете на растеж са слаби. Потребителите са похарчили с 3% повече за хранителни продукти през 2017 г., отколкото през предходната година, показват данни на Германската търговска асоциация (HDE). Ако се изключи инфлацията при хранителните стоки, остава мижав ръст от 1,1%.

Още подобни новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
0
 
! Отговори
Зиг преди 6 години
REWE и Edeka не са дискаунтъри.
5
0
 
1
 
! Отговори
Професор Тюхчеф преди 6 години
Разбира се че ще харчат, защото после тичате през глава да купувате дрелки за по над 100 кинта, До преди няколко години опитваха да просперират само от храна, но си дадоха че няма нужда да чакат да продадат 100 хляба, като печелят два пъти повече от една пароструйка или други подобни.
4
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Цените в Била , Кауфланд , Т Маркет на непромоционалните стоки са по високи от колкото в кварталната бакалия . Големи измамници са , но успяват да излъжат народа .
3
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Дискаунтъри?
2
1
 
11
 
! Отговори
А Billa? преди 6 години
Реализират огромни печалби на гърба на българина, а как го обслужват?Преди повече от месец се развали ескалаторът на онзи магазин на Billa, който се намира на ул."Раковски" в София, до пл."Славейков". Към магазина друг вход няма, той се намира в сутерена на сградата.До днес този ескалатор не е поправен, старци и баби слизат по стъпалата на спрелия ескалатор, а те са високи, неудобни, хлъзгави!Това е подигравка с клиентите! Има такива, за които е трудно да изминат още 100 м до друг супермаркет!
1
0
 
13
 
! Отговори
House M.D. преди 6 години
Простете невежество ми, но какво означава "дискаунтъри"?