България е с най-стар автомобилен парк

Експерт: 2020 г. е най-тежката за автомобилния сектор
30 дек 2020 15:22, Анисия Иванова
77
България е с най-стар автомобилен парк
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Настоящата година е най-тежката за автомобилния сектор според хората, които измерват производствения капацитет на заводите на производителите. Това заяви автомобилният експерт Калоян Желев в предаването „Бизнес старт“ с водещ Ивайло Лаков.

Любопитно според него е, че за разлика от финансовата криза от преди 10 години, този път има криза на потреблението.

„Търсенето просто спря. Това беше шок за индустрията. А автомобилната индустрия е структуроопределяща и без нея много други икономически сектори просто няма да могат да съществуват, да не говорим за самата заетост в този отрасъл, която само в Европа е около 15 млн. заети лица“, каза Желев пред Bloomberg TV Bulgaria.

Той коментира и темата за електрическите автомобили.

"Чисто математически броят на автомобилите, които се движат по пътищата, е толкова голям, че дори да ускорим драстично темповете, просто няма да ни стигне времето до 2035 г. да преминем към изцяло електрически автомобили. Струва ми се много амбициозен този план“, обясни гостът.

Желев повдигна въпроса и за автономните автомобили, чиито тестове вече се провеждат в някои части на САЩ.

„Има напредък при автономните автомобили, но при тях проблемът е друг – при пътнотранспортно произшествие, кой ще носи отговорността? В технологично отношение очевидно сме на прага на една фактическа готовност за въвеждане на автомобилна автономия, но не съм сигурен, че регулаторната платформа по отношение на отговорността и нейното разпределение между участниците в движението е готова“, поясни той.

Желев очерта и основните проблеми, пред които е изправен автомобилният сектор в у нас.

"В България вносът на употребяваните автомобили е напълно безконтролен, техническото им състоянието – също. Делът на продажбите на нови автомобили продължава да намалява. И липсата на национална политика по отношение на българската моторизация продължава вече 30-та година“, каза той.

По думите му страната ни трябва да си постави за цел да свали средната възраст на автомобилния си парк, която в момента е 18 години и половина, което според данни на госта ни прави абсолютен европейски шампион в негативен план.

Целия разговор вижте във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


77
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
1
 
8
 
! Отговори
Е И? преди 3 години
Моята кола е 22 годишна. От 12 години я карам аз. Всичко по нея работи. Изрядна е документално, има добър външен вид, дори бих казал много добър, като се има предвид годините й. Почти всичко по нея е сменено, единствено двигателя не е отварян за какъвто и да е ремонт. Обслужена е от - до. Всяко копче или лампичка или каквото и да е по нея работи. Харчи малко - около 5 на 100. 1,9 чист дизел е. Евтина за поддръжка, икономична и надеждна кола. Не ме е оставяла никъде до сега.
42
2
 
4
 
! Отговори
Тошо преди 3 години
Добре де добра статистика извади, а..............кой трябва да състави национална сратегия от която да е видно, че МПС над 20 г. да не се внасят у нас примрно, а от 01.01.2021 г. да падне на 19 г. и т.н . до 10 год. МПС, толкова ли е трудно това елементарно поведение, нали сме държава, а не разграден двор....!?
41
0
 
2
 
! Отговори
Zohan преди 3 години
Ами още не са видяли какъв ще е пазара през 2021.
40
2
 
3
 
! Отговори
Светлинен преди 3 години
На тиквата със заплатите, толкоз.
39
0
 
8
 
! Отговори
иванова преди 3 години
затова пък парка ни от ресторанти и хотели е най-нов и сигурно на глава от населението най-голям
38
1
 
14
 
! Отговори
Щерю преди 3 години
Аз тази година закупих два чисто нови автомобила - Мащаб 1:43 - за внучетата...
37
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
НЕЕЕЕЕ, не може да бъде!?
36
3
 
18
 
! Отговори
Док преди 3 години
Ииииии отново ще лекуваме симптомите без да имаме смелост да кажем на глас каква е причината, а тя е: БЕДНИ СМЕ!!!! Затова ще караме таралясници!! Затова ще се пребиваме по пътищата!! Ако имахме нормални доходи тази тема въобще нямаше да стои на дневен ред. Никой не иска да кара стара кола, ей така щото го кефи. Кара стара кошница, защото има нужда от кола, но няма пари за по-читава.
35
7
 
6
 
! Отговори
75 годишен преди 3 години
И аз съм стар, но още не съм изкуфял, като примЕйро Бойко, който нарежда ПУБЛИЧНО да вакцинират вързан доктора, Мангъров, който не му ляга под рога между футболните кърка!
34
0
 
3
 
! Отговори
Ss преди 3 години
Докато една Дачия има десет хилки разлика в разстояние един мост така ще е !
33
0
 
19
 
! Отговори
Легендата преди 3 години
Аз съм с нова кола и съжалявам. Съседите ми я дерат като за световно, задължителният фирмен сервиз съсипа всички уплътнения и скърца като каруца, а каското ми скочи жестоко, след като го ползвах веднъж на втората година. Повече нова кола няма да си взема, не че ми се карат десета употреба трошки.
32
2
 
9
 
! Отговори
Do 34 преди 3 години
И кво? Моя Мерцедес от 73та съм сигурен, че ем е в по-добро състояние ем и по-скъп от твоя пластмасов картинг който наричаш кола.
31
2
 
9
 
! Отговори
Обективен преди 3 години
След Втората световна война до около 1970 година, във всички държави в Европа осъзнаха, че автомобила не е лукс, а необходимост и къде по-успешно, къде не толкова се опитаха да осигурят възможността всяко домакинство да има автомобил. В България 50-70 години по-късно се появиха някакви, които твърдят, че автомобила е лукс и не трябва всеки да има възможност да притежава автомобил.
30
3
 
12
 
! Отговори
Легендата преди 3 години
Катаджиите кога ще почнат да си вършат работата и да спират бракми с избушени гърнета и нескопосани китайски ксенони? Иначе висят по хранилките и ходят да протестират за заплати, докато нормалните хора трябва да търпим всякакви своеволия.
29
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Трийсет години залъгване, пълнене на мутренски гуши. Не че сме с най старите коли, но сме и най бедните в Европа. Няма всички да се возиме на Бугатти. Бугатти за богатите бойковци и компания. Направо не заслужавате да ви четем ,, днес,,
28
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За какво са ви коли? Нали имате банани и тоалетна хартия...За тях подрипвахте и ревяхте като мага-рета след 1989 година, а не за нови автомобили. Каквото искахте вие, това получихме всички.
27
14
 
7
 
! Отговори
Програмист преди 3 години
В крайна сметка шофирането и притежанието на автомобил не е право а привилегия, която се получава след изкаран курс и издържан изпит, и се отнема при нарушения. Не го бъркайте с правото на свободно придвижване в ЕС. Който иска да се придвижва може и пеша, и с градски транспорт.Просто трябва да се вдигне летвата - брутално висок данък за старите трошки, забрана за не-фабрични газови уредби, отнемане на свидетелството и конфискация на МПС за по-тежките нарушения. И всичко ще се нареди.
26
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Р. Плювналиев--Ета Лъжа!!--- ета Хибридная атака из Рассия!==Като нищо атаката идва от тоя кенееф русия. Тая държава докато не се разпадне още спокойствие няма да има. Добре, че жужко е вече дърт и скоро ще дойде следващия който ще затрие това подобие на държава дето се меси навсякъде.
25
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Електромобил - превозно средство на собственик, който си мисли, че не замърсява околната среда и същевременно зарежда автомобила си с електричество от ТЕЦ...Съвсем образно казано.
24
5
 
0
 
! Отговори
Русия преди 3 години
Демокрация ДЕМОКРАЦИЯ ДЕМОКРАЦИЯ ДЕМОКРАЦИЯ ДЕМОКРАЦИЯ банани БАНАНИ БАНАНИ БАНАНИ БАНАНИ БАНАНИ БАНАНИ БАНАНИ БАНАНИ БАНАНИ БАНАНИЖипка Жипка Жипка Жипка Жипка Костуф мостуф Костуф мостуф Костуф мостуф Бойку Бойку Бойку Бойку Бойку Бойку Бойку