Електромобилите стават конкуренция на градския транспорт

Този автомобил е по-сигурен от една кола, посочи Любомир Станиславов
13 юли 2021 17:00, Ния Христова
76
Сделката за 140 млн. евро с германската компания за производство на електроавтомобили вече е факт. Ще даде ли рестарт тази сделка на икономиката ни след кризата?
 
"Работните места, които са планирани в новия завод, са 1000, но той ще бъде на площ при 150-180 декара. Общата площ на завод "Балкан" в Ловеч е около 1 300 декара. Идеята е останалата част от завода да бъде превърната в индустриална зона, която ще бъде предназначена за производители на всякакви компоненти на автомобили", заяви изпълнителният директор на автомобилния клъстер архитект Любомир Станиславов в ефира на Bulgaria ON AIR.
 
По думите му работните места, които ще бъдат генерирани от проекта, ще бъдат между 4000 и 5000.
 
"Има трите основни тенденции - в света на мобилната индустрия тече революция по отношение на електрическите автомобили. Вероятно към 2030 година 50% от продажбите на нови автомобили ще бъдат електрически автомобили. Втората голяма тенденция са така наречените автономни автомобили. Те ще променят начина на живот на хората, ще отпаднат много професии, ще се промени градоустройството. На трето място тече тиха революция как да оптимизираме автомобилните заводи, тъй като в момента инвестициите в един завод са между 1-2 млрд.", посочи архитектът.
 
Какво ще представлява електроавтомобилът, който ще се произвежда у нас, Станиславов обясни, че е разработка на германски университет, който е един от най-добрите технически университети в Германия и Европа. И добави, че е изграден от алуминиева пространствена рамка. По думите му този автомобил ще бъде един от големите конкуренти на градския транспорт - с 1 лев ще можем да изминем 100 км.
 
"Този автомобил е по-сигурен от една кола. Животът на тази конструкция е над 50 години. Всички външни панели са създадени от така наречената ABS пластмаса", обясни архитектът.
 
Станиславов уточни още, че се очаква базовата цена на автомобила да бъде под 20 000 евро.
 
"Електроавтомобилите имат нужда от много по-малка поддръжка. Нямат нужда от сменя на масло, ремъци, дори спирачките се сменят рядко, тъй като в 80-90% от случаите спират с регенериране на енергия", каза още той.
 
Плановете са заводът да бъде построен за около година.
 
Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


76
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 43 - Не разбирам върпоса ти? НЕ разбирам, защо го задаваш. Ти казваш, че колата е скъпа, а аз ти давам пример, че не е толкова скъпа. Ок, съгласен ли си? А после ме питаш, колко са щели да си позволя маздата в България? Ами след 10-ина годин, досата. Работата е, че нито Маздата, нито тази електрическата, са предназначени за продажби на родния пазар и ако някой си купи, халал да муй.
34
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Заплати 1000 лева и цена на колите по 100 бона никой няма да иска да бачка и ще си кара трошка.
33
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 41 - Ясно ми е, че повечето сте простовати мекящи селeня, но не това е върпоса. Сега какво? Ще ми кажеш, че си купувате всички коли нови? Та 40 000 лева, е много ниска цена за нов автомобил, какъвто и ще да е. То една Корола хибрид е толкова ... нова. Не на 16 години "нов внос", както сте ги свикнали
32
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 35 - А ти задавал ли си си върпоса, колко от колите през 2011-2012-а, когато започна да има ел. коли, изобщо са излезели от движение? Защото има Тесла S с по 450 000 км пробег вече, дето още са на по 90% капацитет.
31
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 36 - Ми братле - то една семпла мазда 3 е 60 бона.
30
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 37 - Ем ... да та "апдейтна" малко. 20 000 евро не са особено много пари,
29
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Някой задава ли си въпроса какво се прави с батериите за електомобили? Защото е икономически неизгодно да се рециклират и никой не го прави. Както сме тръгнали, ще си задръстим планетата с опасни батерии.
28
1
 
4
 
! Отговори
House M.D. преди 2 години
Неуважаеми другарю Станиславов, когато ми предложиш електрокар, който да изминава 1000 км с едно зареждане, батерията да се зарежда от 0 до 100% за не повече от 2 /две/ минути, с живот на батерията най-малко 50 години и всичко това на цена за частен клиент под 10 000 лв. с ДДС, тогава се изказвай.
27
1
 
6
 
! Отговори
Жо преди 2 години
За 40 000 лева ще имам кола, тип малко ФИАТче, която може да измине с едно зареждане 150 км при идеални условия- сух, хоризонтален път, само шофьор и то до 60 кг. При нормални условия пробегът ще е под 100 км. Значи, за да отида от София до Варна, ще трябва да зареждам 5 пъти по половин час. МЕРСИ!
26
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
ТОВА Е НАЙ-СКЪПАТА САПОНЕРКА, КОЯТО ЩЕ БЪДЕ ПРОИЗВЕДЕНА В БЪЛГАРИЯ.
25
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
УВИ, ТОВА Е САМО НЕСКОПОСАНА РЕКЛАМА, НА НЕКАДЪРНИ БЪЛГАРСКИ НАБЕДЕНИ ЗА "БИЗНЕСМЕНИ". САМО КАТО ЕЛЕМЕНТАРНА ЗАДАЧКА ЗАКАЧКА "ПЛАН ЗА ГОДИШНО ПРОИЗВОДСТВО = 30 000, 1 000 РАБОТНИЦИ, НА 15 МИНУТИ ПРОИЗВЕДЕН АВТОМОБИЛ = 8 000 ГОДИШНО. КОЛКО ТАКТОВ ЩЕ БЪДЕ ДВИГАТЕЛЯТ НА ПРОИЗВОДСТВОТО?" Всички данни може да бъдат намерени в Интернет. ТАКИВА ВЪПРОСИ МОГА ДА ЗАДАВАМ ОТТУК ДО ХОРИЗОНТА И ОБРАТНО.
24
1
 
9
 
! Отговори
Учуден преди 2 години
По- малко подръжка? Този специалист( в кавички), карал ли е някога ел автомобил, въобще запознат ли е с него? Колко му платиха, да говори тези прос тотии, да се скрие някъде по-добре. Ел. автомобилите, може да са надежни, като създадат батерия, годна за повече километри, иначе нищо не става от тях.Повече няма какво да коментиран
23
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Сделка в която държавата наля 40 млн. та да може после и за всяка кола да платим половината под формата на субсидия, че да могат спарковете на г-н Прокопиев да се облажат от тези коли.
22
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Колко ще струва замяната на батерията с нова?
21
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Евтина работна ръка за измислена германска фирма,абе като гръцките фирми за шивашки цехове в България!
20
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До ГогоС 1 лев не, ама виж с 2-2.5 по-може.
19
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До МдаЩе стане, спокойно. Осбено когато безпилотните бъдат реализирани, тотално ще стане.
18
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До баба мараМито, бабо маро, мито. Явно не си никаква баба, а някое кeлeше, дето не ги помни тея работи.
17
3
 
6
 
! Отговори
Мда преди 2 години
Точно защото стават конкурентни на градския транспорт, скоро ще имат високи данъци, акциз на зарядните и по-скъп ток!!! По цял свят се чудят как да накарат хората да ползват повече метро и автобуси за да не задръстени улиците, тоя бленува за 1000 ел. въшки по улиците - нямам да стане!!!
16
4
 
3
 
! Отговори
Веселинъ 7112137860 преди 2 години
Руснаците ни шитнаха на Турците,евреите и американците. Разбира се,пропуснах и швабите. Цел на Русия,Турция,Израел,САЩ и Германия е да превърнат Държавите ни в еврейска гоберния. Няма да се случи обаче. Ще бъдат разбити от Китай! Аз на шефове косовари не се доверявам. Това е турска мафия.