Не плати ли държавата, пътните проекти спират

Камара "Пътища": Няма политическа воля за справяне с проблемите
42
Не плати ли държавата, пътните проекти спират
Снимка: АПИ

Пътните проекти и поддържането на републиканската пътна мрежа на територията са поставени пред реален риск от невъзможност за изпълнение и принудително спиране, алармират от  браншова камара „Пътища“.

След редица преговори, протести и след решение на Народното събрание, държавата в лицето на Агенция „Пътна инфраструктура“ размрази плащания по 50 на сто от дължимите за последната година суми по договорите за текущ ремонт и поддържане. Изпълнителите по тях подписаха допълнителни споразумения, с които възложителят се задължи да разплати и остатъка, след направена проверка на изпълненото и договорите от междуведомствена работна група. Проверката трябваше да приключи на 7 май 2022 г. Резултат от нея към днешна дата няма.

Събитията от последните дни и действията на управляващите показват, че няма политическа воля за справяне с проблемите на нашия бранш, смятат от ББКП.

Няма яснота дали до 30 юни 2022 г. ще бъдат разплатени дължимите към бранша средства. Бездействието на държавните институции и властимащите ще доведе до стотици милиони загуби за държавата. Българска браншова камара „Пътища“ напомня, че след изтичането на поставените, в споразуменията от ноември 2021 г. срокове, а именно 30.06.2022 г., пътно-строителните фирми могат да потърсят по съдебен път главниците ведно със законоустановените лихви и да предявят претенции за пропуснати ползи. Подобни действия ще натоварят допълнително бюджета на държавата с разходи в размер на 150 млн. лв.

Българска браншова камара „Пътища“ сигнализира и за сериозни рискове в изпълнението на редица други инфраструктурни проекти, изпълнявани с държавни и европейски средства. Забавените разплащания по проектите с държавно финансиране водят до невъзможност за изпълнението им в поставените от Възложителя срокове. Неуредените въпроси, свързани с „ин хаус“ договорите, както и липсата на индексация по договорите с публични изпълнители, допълнително влошават обстановката.

Ситуацията за бранша се обостря допълнително с ежедневно растящата инфлация, поскъпването на строителните материали, кризата с енергоносителите, високите цени на горивата и ефектите от войната. Въпреки уверенията на правителството за налагане на индексации и апелирането "работата по всички задания да продължи", реално не бяха предприети действия, а само обещания без покритие.

Управителният съвет на ББК „Пътища“ неколкократно алармира за необходимостта от решения на всички поставени въпроси. Все повече фирми сигнализират, че са декапитализирани, не могат да работят по договори на старите цени и са притиснати от срокове за изпълнение.

При липсата на адекватни действия и решаване на проблемите в пътния сектор от страна на управляващите до 30 юни 2022 г., фирмите ще бъдат принудени да преустановят работа по всички проекти по вина на държавата пише в позицията на ББКП.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още по темата: пътищапроекти
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Фирмите за строеж на пътища са най-големите крадци създадени от Тиквата през новия век с цел ограбване на народа
39
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До АнонименТака е, всяка дупка на пътя е златна цицка. не се прави пътя на ново ,като на запад за да се кърпи и краде по него всяка година. Новия път стува 100%, но се дават 50% вскака година за кръпки на малки златни дупки
38
1
 
2
 
! Отговори
проект преди 1 година
Ето план за справяне. Пуска се проект.плаща се 1 /3 от него, като се вземе най-добрата оферта, поне от 3 изпълнителя. После се търсят 30 фирми , който да направят тестове на изпълнението на проекта и се избира една от тях на случаен принци, после от другите 29 се взима друга да направи пак тест на случаен принцип.. ако има разлика в тест на двете се взима 3та фирма за тест. Когато всичко е наред, се плаща проекта на 100%
37
0
 
1
 
! Отговори
айдуци преди 1 година
Всеки иска да краде и като няма вече какво, става проблем. Цяла държава айдуци. Всичко се прави с конкуренция за да е добре.
36
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Интересно как при Борисов имаше пари за всичко. Строяха се пътища и магистрали, строяха се спортни зали и стадиони. Повишаваха се пенсии и заплати, а цените бяха ниски и поносими за всички. Вече една година една лъжица асфалт не е сложена и една тухла не е подместена. През тази година говориха за някакви откраднати милиони и то без никакви доказателства. Накрая се оказа че Кирчо и Кокорчо крадат като за световно, направо милиарди. Честито другари - чалгари.
35
4
 
6
 
! Отговори
Ама преди 1 година
Нали имаше план за справяне с всичко. Ние като данъкоплатци искаме да има поддържани пътища, а кой колко е откраднал и дали има корупция го решава МВР/Прокуратура и Съд или поне на тях трябва да разчитаме за това. Но това което се случва с пътищата е трагично направо.
34
5
 
5
 
! Отговори
И плашат преди 1 година
Вместо пари за котарашките фирми трябва яко разследване.
33
4
 
3
 
! Отговори
Факт преди 1 година
Точно като по времето на тройната коалиция БСП-НДСВ-ДПС. За четири години успяха да направят един търг за няколко километра магистрала, но после го разтуриха. Един линеен метър не построиха. Само няколко чешми по селата за "демонстрационни проекти". И сегашните са от същото котило.
32
3
 
10
 
! Отговори
Пич преди 1 година
Воят на мафията е музика за моите уши! Ужасната мисъл, че май повече няма да могат да крадат, като червей прояжда мозъците им. Та затова всички са в паника и истерия.
31
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Краде се и в момента. Украинците защо настаниха в 4 звестни хотели? И държавата ни плащаше скъпите нощувки в хотелите на "наще хора" ? При Бойко пътищата ги ползваме цялото население на България. Сега мисля новите са по-зле.
30
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 29 - И сега пак се краде, но пък за сметка на това нищо не се строи. Новите са на думи топ на дела дроп.
29
5
 
6
 
! Отговори
СССР преди 1 година
Троляците на тиквата се гърчат яко ,пак са взели по 20 лв да тролят *** ГЕРБЕРСКИ.
28
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До всички подкрепящи Боко. Вие като искате да ви крадат, аз не искам. Знаете ли защо се напъваха да "строят"? Защото до 60% от парите се крадяха. Има хора запознати хора, информация в нета - вижте. И как се строеше - абсурдно бавно, рекордно скъпо и страшно некачествено. И такива договори, че след 2 години да трябва ремонт пак платен с нашите пари. Всичко се правеше само и единствено с цел да се открадне.
27
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
По тиквените магистрали вече никнат тикви из траповете, като герани са ямите вече.
26
1
 
5
 
! Отговори
СССР преди 1 година
Анонимник къде са парите от Хемус ,какво са признали че Борисов не е откраднал нищо ,твоите чекмеджета ли са препълнени с Евро.
25
0
 
11
 
! Отговори
Сата НАТО преди 1 година
Миналата година Борисов заяви, че е платил 2 млрд авансово, за да изпревари инфлацията. Пътищарите сега са длъжни да ги отработят.
24
5
 
3
 
! Отговори
Зайо Байо преди 1 година
То хубаво вече не се краде (според някои), но очевидно и нищо не се прави. Аз предпочитам да се свърши някаква работа, та макар и някой някъде да открадне. Все пак където има големи средства, винаги ще има и някакви нередности и опити за кражби. Пътищата са очевиден пример.
23
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 12Сега "Чекмеджан"го няма. Няма пари, няма и пътища! Свети Еконтии обещаваше по две магистрали на година и некой и друг мост на Дунава. Засега не виждам да се строи. И по пътищата вече не говорим за дупки, а за ровове. Къде отидоха 8 милиарда от чекмеджетата. Май митове и легенди за простоо верен матрееал?
22
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Хаха"Прасето" и "бибитко" ще се върнат на бял кон. Доста хора разбраха разликата.
21
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До СССРКакво открадна Бойко? 700 милиона лева демонстративно им остави в отделна сметка за поддържане на пътищата. Всичко издухаха. И си признаха, че Боко не е загробил България с дългове. Оставил им много резерви за поемането на нови дългове. Думи на Асен Василев!!!!