Студът дойде! Трябва ли да се сваля акумулаторът през зимата?

Съвременните батерии са устойчиви на минусовите температури, но...
Обновена: 20 ное 2018 06:29 | 19 ное 2018 18:30, Красимир Ангелов
63
Студът дойде! Трябва ли да се сваля акумулаторът през зимата?
Снимка: Reuters

Един от вечните спорове между шофьорите е дали акумулатора на автомобила трябва да се сваля и прибира на топло, когато навън температурите паднат под нулата и натрупа сняг. Къде трябва да се съхранява през зимата този много важен компонент – под капака или на топло в стаята, отговарят експертите от "qualitymotors".

Тези, които предпочитат за взимат акумулатора със себе си, имат своите аргументи. Те смятат, че при минусовите температури батерията е ранима и чувствителна. Съответно, ако тя пренощува на топло, на сутринта няма да създава никакви проблеми и автомобилът лесно ще запали.

От друга страна са противниците на подобно мнение, чиито доводи са повече на брой. На първо място, те твърдят, че на студа акумулаторът се разрежда значително по-бавно, отколкото на топло. Второто – свалянето на батерията ще създаде допълнителни проблеми със мултимедия, сигнализация и други системи на автомобила. И трето – самото сваляне на акумулатора, а след това и поставянето му, не са никак приятни занимания, особено в студа.

Според специалистите, по-близо до истината са вторите. Съвременните акумулатори са подготвени за студено време. При отрицателни температури те не замръзват и не се налага да бъдат местени на топло. Единственото, от което се нуждаят, е проверка на състоянието и почистване на клемите.

Дори при много студено време здравият акумулатор трябва да си остане под капака, където му е мястото. Старата и увредена батерия на свой ред може да се сваля и да се "реанимира", но общо-взето това е напълно излишно, защото, каквото  и да се прави с нея, тя никога няма да работи както трябва.

Ако обаче автомобилът не се използва през зимата, то акумулаторът трябва да се махне и да се съхранява на сухо и отопляемо място. Продължителното му излагане на минусовите температури, когато не се използва, води до загуба на заряда в него. Съответно това му нанася големи вреди, които са необратими. Докато е свалена, батерията трябва да се зарежда поне веднъж на 3 месеца, за запази качествата си.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


63
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В страните със студен климат обществените паркинги са снабдени с въможност за включване на електрически подгрев на двигателя. Например Финландия има 1млн такива паркоместа, при 3млн коли.
52
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Според едно старо Люлинско поверие, ако не си свалиш новия акумулатор вечер, то някой друг ще го направи вместо теб!
51
1
 
16
 
! Отговори
Водач преди 5 години
И защо на снимката е Пежо 205, самоделка направена на ток, без ДВГ. Да не говорим, 4е регистрацията е от някоя арабска държава, където незнаят какво е сняг. Списвача ако беше професионалист, можеше да се сети, че снимка от неговия автомобил щеше да пасне към статията му и щеше да има достоверен и завършен вид. Дори на такава банална тема. Аман от аматьори!
50
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Свалете акумулатора и направо го сложете в кюмбето да е на топло.ХА-ХА-ХАМили боже, какви сте ИДИOTИ !!!21век *** коментира сваляне на акумулатор.Оглупяването е повсеместно.....
49
2
 
9
 
! Отговори
А преди 5 години
скоро чух, че в една фирма правеща акумулатори, има хора занимаващи се с ограничаване на живота на новите акумулатори до времето на гаранционния им срок. Така че, каквото и да правите, купите ли си такъв акумулатор ще пиша: Господ да ви е на помощ!
48
1
 
15
 
! Отговори
redordead преди 5 години
какво доливане бре? Те днешните акумулатори са капсуловани...в крайна сметка, всеки си има тиква на раменете и си преценява дали иска той да служи на колата или колата на него...
47
1
 
19
 
! Отговори
някой си преди 5 години
То и лаковото покритие на боята се разваля по бързо през зимата. Затова е добре да си сваляте боята и лаковото покритие и да си ги държите на топло вкъщи
46
1
 
43
 
! Отговори
115 преди 5 години
Вместо да го сваляте, може да слизате 3-4 пъти през нощта и да го разтривате с топли кърпи.
45
1
 
18
 
! Отговори
д-р Дрегер преди 5 години
Мамо, запознайте се. Това е моята... акумулаторна батерия.Тя ще нощува у нас.---Акумулатор свалям от колата само в два случая:или съм забравил лампите светнати и трябва да го заредя (случва се щото съм заплес)или е приключил земния си път и съм си купил нов.
44
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако колата ви е с компютърно управление на процесите по двигателя или дори по окачването - по-добре изобщо не слушайте съветите за изключване на акумулатора под каквато и да е форма. Това са съвети от миналия век буквално.
43
1
 
8
 
! Отговори
Монбат преди 5 години
Ко няма ключ маса се откачва само минусовата клема в случай , че няма да се кара повече от две седмици и температура под минус десет градуса
42
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не акумулаторите са ***, а колите. Поради прекомерния пробег и липса на адекватна поддръжка, зарядния ток не е в параметри, а в покой имат утечки. Нема как на стара кола акумулатора да е в добра кондиция! И да сваляте и да не сваляте - се тая.
41
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Off от експерти!Някъде към средата на есента, ако акумулатора е обслужваем, се проверява и вероятно долива до маркерите. Правя цикъл разряд заряд с хубаво зарядно. Ако колата не се кара редовно, на подходящи дистанции, вследствие на многото електроника, е възможно да загуби заряд. В такива случаи, е по добре да се разкача, ако може. Зимата е добре преди палене, да се пуснат за кратко фарове, с цел подгряване на електролита. В масовия акумулатор, няма революционни новости, освен поевтиняване.
40
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Моят акомулатор вече някой го е свалил.По точно го е свил. А полицията гони демонстранти ъъъъъъ:(
39
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако клетките и електролита са в нормите и при минус 20 ще запалите. Акумулатора ми изкара 7 години преди да издаде багажа. Много е важно електролита да е с гъстота 1.27 а зареждащият ток от алтернатора да не е по нисък или по висок. Ако е по висок ще скапе клетките за нула време ако е по нисък няма да зарежда добре.
38
1
 
18
 
! Отговори
боли ме швепса преди 5 години
А ние с електрическите автомобили как да ги свалим.
37
1
 
19
 
! Отговори
Пичагата преди 5 години
Аз свалих акумулатора... Ама от комшията.
36
4
 
21
 
! Отговори
БСП ВДИГА ЗАПЛАТИТЕЕ преди 5 години
БСП ще ни даде пари да си купим НОВИ лексуси и инфинитита като се развалят ги върляме на гърците и си зиаме новиа модел тамън излязна
35
1
 
23
 
! Отговори
Манчо преди 5 години
Като го сваля го слагам в легото до жена ми ,а аз отивам в комшийката да се грея.
34
3
 
11
 
! Отговори
Хасен от маалата преди 5 години
Хакумулатурите няма да ги сваляте от колити....ние вечер ще ви ги свалим!!