Внимание! Какво не трябва да правим с колата си през зимата?

В студеното някои нормални действия нанасят сериозни вреди
3 дек 2018 19:30, Екип на Automedia.bg
30
Внимание! Какво не трябва да правим с колата си през зимата?
Снимка: Reuters

Астрономическата зима на практика още не е настъпила, но снегът и студът вече дойдоха. И няма да си тръгнат през следващите 3-4 месеца.

Това е най-тежкият сезон не само за хората, но и за автомобилите. Сутрин трябва да се излиза по-рано, за да се изчисти колата, която може да не се отвори или пък да не запали. AutoMedia.bg публикува за вас няколко съвета за неща, които не бива да се правят с автомобила в студа.

Заливане на ключалката с гореща вода

Да залееш замръзналата ключалка на автомобила с гореща вода общо-взето е доста глупава идея. Разбира се, ако преди това собственикът на колата не е подготвил известна сума пари за боядисвани и за смяна на уплътнения. Факт е, че горещата вода ще разтопи леда, но тя ще попадне върху уплътнителите и върху механизма за заключване. И на следващата сутрин ще се налоги да размразявате и него.

Ползване на течности от типа WD-40

Нищо против WD-40, но това не е панацея. В случая проблемът е, че то премахва не само влагата, но и смазката. Тоест, не само защитава от конденза, но и ускорява износването на триещите се детайли. Така че задължително трябва да се използва в комбинация с нормална смазка.

Махане на снега с чистачките

След всеки снеговалеж по пътищата се появят голям брой шофьори, чийто обзор на пътя е силно ограничен, тъй като не са изчистили изцяло стъклото на автомобила си. Обикновено през погледа има има амбразура, през която виждат пред себе си, но не и настрани. Те се превръщат в потенциални убийци на пътя, тъй като ги е домързяло по една или друга причина да изчистят колата си преди потегляне.

Продължително въртене на стартера

Ако автомобилът не запали в самото началото, няма никаква логика да се върти упорито стартера до безкрай. Причината за подобен проблем обикновено е в качеството на горивото и в екологичните норми. Колкото по-висок е "евростандартът" на даден автомобил, толкова по-бедна смес използва той за стартиране на мотора. А това не се отразява добре в студа.

Загряване до работна температура

Един от вечните спорове е дали двигателят трябва да бъде оставен да достигне нормална работна температура преди потегляне. Докато това стане, колата ще изгаря някой друг литър гориво в повече. С турбодизела в студа е още по-зле, тъй като този тип мотори загряват само при движение.

Впрочем, през зимата този проблем не е толкова актуален, тъй като студеният мотор по правило работи по-зле. Почистването на снега от автомобила обаче отнема около 5 минути, които са напълно достатъчни, за да може маслото да достигне до всички части на мотора. След което може да се потегли, без да се забравя, че трябва да загреят и други системи и елементи – амортисьорите, усилвателят на волана и маслото в скоростната кутия.

Малко (никакво) гориво в резервоара

Най-лошото свойство на горивото в автомобила е, че той свършва. Случва се, след уморителен работен ден водачът да реши да пропусне посещение на бензиностанцията. Малкото гориво обаче е сериозен проблем, тъй като колкото повече празно пространство има в резервоара, толкова повече влага се кондензира вътре. И когато колата изстине, тя са кристализира, това затруднява работата на бензиновата помпа.

Често миене на автомобила

Всъщност, автомивката убива боята и лака, както го прави и горещата вода, макар и не толкова ефективно. Това не означава, че колата те трябва да се мие през зимата, но е хубаво това да става по-рядко. Особено, ако температурите навън паднат под минус 10 градуса по Целзий.

Паркиране на топли паркинги

Ако не разполагате с топъл гараж и автомобилът ви живее на улицата, топлите паркинги (на МОЛ-овете, например) са негов върл враг. Докато вие си обикаляте безгрижно в търговския център, колата се размразява. Освен това, по такива места влажността е доста голяма. Резултатът е замръзнали дръжки и стъкла на следващата сутрин.

Използване на ръчната спирачка

Когато трябва да паркиране под наклон, ръчната спирачка е отличен помощник. Проблемът е, че при студено и влажно време в барабана и спирачния диск лесно прониква вода, която обаче не изсъхва. Конструкцията на целия механизъм на ръчната спирачка е такъв, че се сваля доста трудно, за да бъде подсушена. Съответно никой не го прави и влагата остава.

Още съвете и новини за автомобили четете в AutoMedia.bg


30
Още от Коли
Напук на модата: Новият Seat Leon – седан
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
2
 
! Отговори
един преди 5 дни
Преди 27-28 години имах едно Уно дизел , зимата при минус 10 градуса не искаше да пали грам , затова слизах с една туба вряла води и поливах двигателя .Палеше от раз.Казвах му летен дизел.
26
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
аз си вадя аудито Q3 от гаража ,в който е 15 градуса и потеглям към офиса,там подземния паркинг е 4 градуса и не ви разбирам проблемите,после наминавам към кръстника да обсъдим някой нов вид данък между първо и второ четене.
25
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
До Анонимен
Радвам се за теб , че не си имал проблеми.
Аз все пак да си кажа, пък ако спестя ядове на някой - добре. Впрочем и други са ми споделяли за подобен проблем с ръчната.
Лек и успешен ден на всички!
24
1
 
7
 
! Отговори
до shark преди 6 дни
Добре Са българските шифиори , дет се раждат научени и с толкова категории че не им стига азбуката , и затова си купуват книжките че да не си губят от ценното време , дето го прекарват пред турските сериали
23
5
 
4
 
! Отговори
Shark преди 6 дни
Оф, добре че сте вие, че да ни кажете какво да правим и какво не с колите си през зимата. Как ли сме се оправяли досега просто не знам!!!!!!!
22
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
До Анонимен 21
Редовно съм оставял Астрата на ръчна, дори и при -20. Никога не съм имал проблем? Да се внимава когато се чисти много сняг от задното стъкло на хечбека, защото пласмасата на задната чистачка не държи много на студ и става крехка.
21
2
 
18
 
! Отговори
Харалампиев преди 6 дни
Маслото да достигне до всички части на двигателя за 5 мин. Това масло да не пътува с БДЖ? Продължително въртене на стартера ... Демек ако не запали от четвърт слизате и тръгвате пеша, че да не тормозите милата количка. Загряване до работна температура, ако е -10, палите колата към 4, за да може евентуално към 7 да е загряла, че да не закъснеете за работа. И ако ходите в някой търговски център, паркирайте на улицата, нищо че ако 800 коли паркират отпред на улицата, няма да остане улица.
20
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
За WD40 малко са се объркали.
19
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Ако имате Опел, не го оствяйте на ръчна.Замръзва.Миналата година направих тази новобранска грешка и после........добре че бях паркирал до едно тото,та взех ток за пистолет с топъл въздух.
Ама така е..........живота учи:-)
18
1
 
10
 
! Отговори
Чоко преди 6 дни
А в казармата пик*аехме в ключалките за да се размразят. Откъде топла вода в поделението.
17
0
 
14
 
! Отговори
До Незнайковците преди 6 дни
WD40 Не трябва да се смесва с друг вид смазка, той не работи на принципа да премахва влагата, а е синтетичен смазочен матерял и един от най-добрите за вериги, панти и куп други неща. Не лъжете хората и не ги заблуждавайте да си купуват допълнителни боклуци
16
0
 
26
 
! Отговори
Старото куче преди 6 дни
Забравили сте само да пишете да източваме водата от радиатора вечер и сутрин с тубата да наливаме гореща вода, като в казармата. Аз моята даже още я "нафтирам", гумите също, а ако е много студено слагам малко жарава под картера вечер. Сутрин пали на четвърт манивела!!!!ха, ха...
15
0
 
8
 
! Отговори
Аз преди 6 дни
Интересна статия. Но авторите е трябвало навремето да са по-внимателни в часовете по Български език. Все пак това е статия в онлайн медия, а не пост във фейса.
14
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
отговора на заглавието: да я карате
13
20
 
7
 
! Отговори
Кога да я караме? преди 6 дни
Имам два съседа-техните МПС се карат 4 кратно в годината-при докарване бурканите-начало на есента,при колене прасето на Коледа,при връщане бурканите-пролетта и на сбора-лятото.Иначе мамините си пазят мястото на паркинга,имат ЕВРО -3 и "живеят" в Столицата-качествено и работят на смени.Те всъщност са:
1. Наемател;
2. Живеещ някъде другаде син на полусобственик.
Как да стигнем ЕС и US?
Смешковците от управата на "държавата" наказаха тия горните с 40 лв.-вервайте ще ги платят.
А ние с Евро 5-6???
12
6
 
6
 
! Отговори
Наблюдател преди 6 дни
Не трябва да я караме през зимата.
11
2
 
13
 
! Отговори
Я па тия преди 6 дни
Защо пък трябва механизмът на ръчната спирачка да се сваля за да се подсуши???Това да не е бебе да му сменяш памперса?Просто се натискат няколко пъти по-интензивно спирачките,за да загреят барабаните/дисковете.Важи и след преминаване на дълбоки локви и през другите сезони.
Виж проникване на вода в жилата си е проблем(замръзват) и се налага смяна или поне на уплътненията,както и смазване.
10
2
 
13
 
! Отговори
Мда преди 6 дни
Много правилно за автор на статията са написали "екип на ауто медия.бг"!
Тия в кой век живеят?За всички изброени проблеми има сравнително евтини и достъпни решения,но никъде не видях да ги споменават.Прост пример-малка тубичка(колкото капки за нос) на стойност няколко лева направи ключалките и ключа за палене да не замръзват и заяждат с години!
Отделно се пишат глупости от рода на "през зимата не трябва да се използва ръчната спирачка" .Който е на равно-добре,ами който живее на криво място?
9
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Какво не трябва да прави екип на Аyтoмeдия -- да се опитва да пише на български, щото не му се получава.
8
10
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
"С турбодизела в студа е още по-зле, тъй като този тип мотори загряват само при движение."

Аха. Значи моят турбодизел е някакъв извънземен - 5 минути до 50 градуса, 10-12 минути до 90 градуса, на място. Що пишете измишльотини?!? Аз сега как да ви вярвам на другото?