Австралийците оплакват любимата си Holden, GM я ликвидира

Компанията сложи абсолютен край на най-масовата австралийска кола
23 фев 2020 21:10, Нели Христова
24
Австралийците оплакват любимата си Holden, GM я ликвидира
Снимки: БГНЕС

След повече от век на пазара General Motors реши да ликвидира любимата на всички австралийски семейства марка – Holden. Макар марката да не придобива световна популярност и често хората в Европа да се чудят, чия е тази чудата емблема, в родната Австралия колите на Holden са изключително обичани. Не е изненадващо, че когато General Motors обяви решението си, в стараната избухна масово недоволство.

Ала примирили се с факта, собствениците на Holden се обединиха във Facebook и започнаха да разказват любимите си спомени с австралийския автомобил.

Holden е колата, която за първи път откарва поколения новородени за първи път у дома.
Holden е колата, която поколения тийнейджъри карат за първи път, независимо дали с книжка или без.
Holden е колата, която напомня за дълги семейни почивки през лятото.

Макар да не е добре позната по света, все пак Holden успява да продаде значително количество автомобили в чужди държави. Така се ражда и форума Unusual Holdens in Unusual Places (Необичайни Holden-и на на необичайни места).

Holden е основана през 1856 г. в Аделаида от английския емигрант Джеймс Холдън. Първоначално компанията се занимава само с ремонт на каросерии, преди да премине към изработването на първата масова австралийска кола през 1908 година. General Motors купуват компанията през 1931 година.

През 70-те Holden се превръща в най-любимата марка на сърфистите, създавайки Holden Sandman – ван, достатъчно широк да събира не само сърфовете им, но и легло, ако е нужно да си починат след дълъг ден на плажа.

В Twitter своето разочарование от закриването на Holden изрази австралийският политик Питър Калил. Заедно със снимка на своя жълт Holden Torana, той написа: "Разстроих се, когато разбрах, че Holden повече няма да правят коли. Сега, когато GM окончателно слогижа край на марката съм съсипан. Баща ми имаше подобна Torana, Даде ми да я карам през 1990 година. Тогава вече беше навъртяла 525 хил. километра, но вървеше като вятъра. Обичах тази кола. Почивай в мир, Holden.”

В отговор на поста на Калил, много хора публикуваха снимки на своите коли.

"Разбирам те, Питър. Моята първа кола бе EJ Holden Panelvan“, пише Лаклан Ходжсън към снимка на своя, също жълт, Holden.

По-късно през 70-те марката пуска и първия си семеен автомобил Commodore – най-популярният модел на Holden. “Футбол, месни пайове, кенгурута и колите на Holden”, гласи неговата реклама.

"Прибрах съпругата си и новороденото си дете от болницата с Holden 5.0L VK Calais. Мога да кажа, че Holden бе голяма част от живота ми. Това е тъжен ден“, пише в Twitter друг потребител – Крис Рийд.

"Бях откарана от болницата вкъщи от Holden Commodore. Колата издържа години, преди да бъде открадната“, споделя друг потребител.

"Ето ме и мен като дете на семейният 1963 EH Holden. Имахме толкова много страхотни спомени в тази кола. Двама възрастни, шест деца, едно пърдящо куче и много дълги пътешествия“, пише Жак Бонер.

 

Holden е първата кола, която ентусиаст от Мелбърн кара и... успява да блъсне. Лео и неговите четирима приятели решават да пропуснат училище и да се повозят в колата с меко казано перфектен двигател преди да удари пощенска кутия, дърво и почти да отнесе жена, излязла на пазар.

Ала днес, спадащите продажби и повишаващите се разходи, сложиха край на пътешествието на Holden, а семействата в Австралия продължават да оплакват загубата.
 

 


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
8
 
2
 
! Отговори
шофер преди 1 месец
Егаси му и талигата. По-зле от тая лагерница е само ладата и китайските ментаци. Цял свят признава премиум автомобилите от Германия а тия обратни взели некаква каляска от 19 век да карат. То неслучайно са били заселени изначало от каторжници и негодяи у тая пустиня.
21
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
УжасТ!
20
4
 
5
 
! Отговори
от сидней,австралия преди 1 месец
До 18
Даам с колата съм ходил на толкова екзотични места наоколо колкото ти едва ли ще видиш през живота си. И за твое просвещение до бариерния риф има фери на всеки час което качва коли и стоварва на Фрейзар острова. Той е част от рифа, по натам с лодки можеш да обикаляш. А до Джейвис Бей е 1 час с колата. Това е най белия пясак в света има го в Гинес. И къде ли още не ходя наоколо. А ти клош кой си каде си, хахаха
19
0
 
2
 
! Отговори
p5yo преди 1 месец
RIP Holden. Имах Holden Astra (вярно произведена в Европа, полицейска Астра) и за времето, в което я ползвах ми служеше вярно.
18
2
 
1
 
! Отговори
шматка преди 1 месец
До 8

Какво точно оправяше баща ти на акумулатора;))
17
7
 
5
 
! Отговори
пияница мистик преди 1 месец
Баровците ги возят, не карат коли. Между другото, понеже живея в центъра на София и онзи ден видях една Лада и направо умрях от смях. За сефте от над 10 години виждам руско возило. Имало още значи. А тук един ми пише, колко велика кола била Москвича. Ами продай я за половин милион бе, като е толкова хубава, какво чакаш? Или я размени за Майбах....хахахахаха :)
16
3
 
5
 
! Отговори
До Сидни преди 1 месец
Я кажи как с колата ходии до екзотични места от Австралия? Плаваш с бричката покрай Големия бариерен риф и право на Хаваите? Муахааххааи и калъфа комплексиран.
15
0
 
15
 
! Отговори
Валентин Тодоров преди 1 месец
До До 4:За да паркираш някъде има 3 уважителни причини.Живееш там,работиш там или пазаруваш там.За кръчма или друго развлечение вземаш такси..Е,сега ми обясни кое от тези 3 неща бих искал да правя в центъра на Рим и Париж,или ако щеш София и Канбера след като последното което бих работил е държавен чиновник,а последното място където бих живял е централната част на голям град.А така мислят и над 90% от австралийците.
14
27
 
0
 
! Отговори
отАв$тралияСидней преди 1 месец
не ни мислете Холдена, ние квалифицираните кадри, отиваме където пожелаем. Аз дори имам и австралйски паспорт от няколко години. Живея в Сидней и не мърдам от Оз. Ама важното е да не пускат 406ани кат теб да шават навън, където ние квалифицираните правим чисто 6 цифри на година в долари, караме си автоматика доволно до екзотични места и ти пращаме поздрави на теб в поднебесната ссиггания. Когато стигнеш моя level се обади, ако зимаш чисто 6 цифри долари и си сред екзотично място на Планетата
13
1
 
3
 
! Отговори
Jefe de jefes преди 1 месец
Да им имам проблемите на австралийците... толкова да нямаш грижи, тва е голяма мурдарщина... честно.
12
8
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
където е стъпил крака на янките нищо не вирее
11
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Сега ще им пробутат Шевролет сглобяван в Ю. Корея ;)
10
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Holden са Шевролетите глобявани в Австралия.Дълги години те ползваха моделите Опел.Сега Опел е Ситроен като в повечето случаи е три цилиндров.Сигурен съм, че китайците ще купят Шеви и Холден скоро както направиха с MG и Санг Йонг
9
9
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Москвича ми който е произведен 1977 г. още върви и е в отлично състояние. За разлика от днешните еднодневки Москвича е с 2 мм ламарина а двигателя нее с гумен агренажен ремък а с верига която е вечна и нее с програмирана смърт. Няма компютър който постоянно да *** и да ти казва чее време да отидеш в сервиза за да изскочиш с някоя стотачка от джоба. Затова хората са се привързали към този Холден защото не им е създавал ядове. Карат и пеят.
8
14
 
7
 
! Отговори
бай ганю преди 1 месец
и у нас сме с носталгия по трабант и вартбург
но дойде нещо по добро като опел и голф
7
6
 
23
 
! Отговори
До 4: преди 1 месец
За каква идетничност говориш?
Купи си Форд F-150 и се опитай да намериш място за паркиране в центъра на Рим или Париж.
6
3
 
13
 
! Отговори
Totenkopf преди 1 месец
Най обичана пък с най малко продажби кое , от двете е вярно не ви се разбира?
5
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Сидчо бръмчи на неква умрела тойота...Майната му ако иска да кара и жигула негова си работа. Холден беше много добра марка.Някакъв познат от там казваше за неговата че без проблем прави 190 на трета и набира още с желание.
4
5
 
21
 
! Отговори
Валентин Тодоров преди 1 месец
Нормално.През годините австралийците си имаха собствени варианти дори на емблематични коли като Мустанг,Бронко и Чероки.За разлика от днешните европейски потребители те не искат да се сливат в еднаквата маса на външно неразличими прастмасови кутийки на колела по азиатски тертип,а да изтъкнат индивидуалността си.Това е въпрос на светоглед.
3
1
 
40
 
! Отговори
Веско преди 1 месец
В обединението ГМ, Холден, Опел и Воксхол произвеждаха еднакви автомобили с козметични разлики за всеки пазар.