Какви материали икономисват производителите на коли още в завода?

Проблемите с новите автомобили започват още при изтичането на гаранцията
Обновена: 15 окт 2020 18:45 | 15 окт 2020 18:23, Нели Христова
15
Какви материали икономисват производителите на коли още в завода?
Снимка: БГНЕС

Покупката на автомобил си е доста вълнуващо преживяване за клиента. Ако се насочи към пазара на употребявани коли, рискува повече, защото не знае със сигурност на какво точно ще попадне. При новите автомобили би трябвало да е различно, тъй като очаква, че с придобиването на такъв няма да има никакви проблеми поне няколко години.

Статистиката сочи, че сериозните повреди започват, след като изтече гаранцията на превозното средство. Оказва се обаче, че производителите икономисват доста материали още в завода, като това води до необходимост от сериозен ремонт. Ето какво най-често спестяват компаниите при направата на нов автомобил:

Блок на цилиндрите без облицовка

Много от големите производители започнаха да променят силовите агрегати, които поставят на автомобилите. Например, преди време на стандартните двигатели се поставяха чугунени цилиндрови втулки за уплътняване на буталата. И когато те се износваха, просто бяха заменяни заедно с буталото. Тази практика обаче е прекратена през последните години и сега, ако се наложи ремонт, се сменя целия блок. Това се прави, за да може двигателят да бъде по-лек и да се охлажда по-лесно.

Отсъствие на хидрокомпенсатор

За да икономисат от производствени разходи, инженерите на големи компании не поставят хидравлични компенсатори на двигатели. Това принуждава собственика на автомобила по-често да посещава сервиз за регулиране на клапаните.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
3
 
! Отговори
Уууу до 12ти преди 3 години
Абе ти май не си вдигак капака на кола? Пластмаса в охл с-***: Радиатор-старниците са пластмаса и в нея има алум. тръбички, всички тройници и щуцери, термостатно тяло със самия термостат-сменя се цялото тяло, тръбата в която се затваря студения кръг-тръба с много изводи и т.н. Вземи отвори един сайт за част и ги разгледай, там пише от какво са
12
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ВескоНали и аз това написах - разширителния съд и до там! Друго пластмасово няма!
11
0
 
2
 
! Отговори
Веско преди 3 години
До Анонимен 10Ми, радиатора примерно. Основния обем е пластмасов съд
10
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До УуууКъде пък в охладителната система има пластмаса, освен разширителния съд? Капака на клапаните отдавна е пластмасов, но проблеми там няма. Въобще проблеми от това естество не съм имал, навъртяни около 200кТова са некви смешни статии ... карайте си 20г дараци
9
2
 
4
 
! Отговори
USA преди 3 години
8ти ненормален ли си???111
8
7
 
4
 
! Отговори
52 преди 3 години
Затова, руска кола.
7
5
 
7
 
! Отговори
Хм преди 3 години
Може и да не е само заради икономия,а заради слаба инженерна мисъл.Младежта вече не иска да учи инженерство,физика,химия,медицина-изобщо трудни неща.Всички искат бързи пари.И накрая производствата отиват в Китай.Па не само те,а и науката.
6
2
 
6
 
! Отговори
да,да ама не преди 3 години
До Анонимен 1По-добре питай : какво разбира основната списвачка на ДНЕС по темата КОРОНАВИРУС от автомобили и ДВГ!?Това е естествено някакво тъпо копи-пасте през гугле-транслате!
5
2
 
20
 
! Отговори
Уууу преди 3 години
Колегата е прав за пластмасите!Преди 30на год навлизат пластмасите за брони и декоративни елементи, после плахо, плахо почват да ги пробват в охладителната система за замяна на тръбите, а сега направо са си пластмасови и се сменя целият детайл. Ако се дава спецификация както навремето, трябва да напишат колко кг има в колата и сигурно половината е пластмасова. Но никой не ни информира, защото не сме важни. Важна е печалбата от части!
4
2
 
13
 
! Отговори
Скептик преди 3 години
Напоследък едни тарикати се опитаха да спестят ДВГ-то но реалността ги отрезви и им наби канчетата.
3
6
 
7
 
! Отговори
А бе преди 3 години
До АнонименХидравличните повдигачи вече ги махат почти масово.На газ и особено метан е проблем.
2
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А за безобразното използване на пластмаса навсякъде, включително и на критичните възли на двигателите, които почват да се пукат още след няколкохиляди километра? ...Специален поздрав за БМВ по този повод. Няма такива гад..ни кочини.
1
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
От къде я преписахте тази статия.Точно обратното е - хидравличните повдигачи на клапаните от 15 години ги има на всички двигатели.