На какво се дължат инцидентите с млади шофьори?

1/3 от рисковото им поведение може да се обясни с натиск от връстници
27 мар 2022 18:47, Нели Христова
17
На какво се дължат инцидентите с млади шофьори?
Снимка: Pixabay/Pexels

Добре известно е, че младите шофьори са склонни да поемат рискове по време на шофиране. Проучване на германската служба за автомобилен транспорт (KBA) показва на какво се дължи това, както и какви са начините за намаляването на броя на инцидентите с млади водачи, пишат от Automedia.

Най-честата причина за катастрофи сред шофьорите на възраст от 18 до 24 години е превишената скорост. Следват неспазване на дистанцията и грешки при завой или заден ход. Отчита се също, че младите хора са по-склонни да управляват кола, докато са под въздействието на алкохол или наркотици.

Изследователите доказват още, че рисковото поведение на младите хора зад зависи от мнението на техните връстници. Резултатите потвърждават предположението, че социалният кръг на шофьора оказва значително влияние върху поведението му. Това се отнася вече за образа на „шосеен състезател“ или „уличен хулиган“, който е широко разпространен.

В случая младите шофьори често имат малък опит зад волана, надценяват се и невинаги са наясно с рисковете. Статистиката сочи, че 1/3 от катастрофите със смъртоносен изход са именно с водачи на възраст от 18 до 24 години. В същото време тази група е едва 10% от общия брой на шофьорите, което показва, че процентът на произшествия при младите хора е много висок.

Изследователите установяват също, че младите хора са податливи на влиянието на връстници, които ги „подиграват“, принуждавайки ги да правят необмислени и рискови маневри. Проучването се фокусира върху три различни форми на рисково поведение, които са особено често срещани сред младите шофьори - превишена скорост, шофиране под въздействието на алкохол и използване на мобилни телефони по време на шофиране.

Оказа се, че 1/3 от съответното рисково поведение на субектите може да се обясни с натиск от връстници. Така се стига до заключението, че обучението на начинаещи шофьори по пътна безопасност трябва да включва препоръки от психолози как правилно и адекватно да реагират на желанията и реакциите на връстниците, за да не бъдат повлияни и да не допускат грешки под натиска. на чуждо мнение.

В проучването са участвали 1200 младежи, 1/3 от които са шофьори на автомобили на възраст от 18 до 24 години, а останалите са техни добри приятели, които също са се съгласили да участват в анкетата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
2
 
9
 
! Отговори
Две преди 2 години
Са най-важните причини: 1-телефон и дискотека в колата. 2-алкохол и наркотици. Подвижните дискотеки, които се чуват от километри при затворени прозорци са резултат от назобването. Строги санкции и забрана ползване на музика в автомобила. Задължително за всички автомобили камери-регистратори и признаването им в съда.
15
1
 
17
 
! Отговори
На тъпотияята им преди 2 години
Липсата им на ориентация, инстинкт за съхранение , а в наши дни и на тоталното отсъствие на респект към останалите и култура. А да , забравих! На масето и пикото също... Нещо неясно?
14
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
На запад застраховките за колата са по-високи за млади шофьори, както и за такива с произшествия.
13
3
 
14
 
! Отговори
ДА преди 2 години
Основното е-слаба подготовка!!Навремето бях 2 месеца вечер на листовки-2 пъти в седмицата-сиреч-теория,изпита беше -психо,листовки,полигон и градско.Кой от младите шофьори ще издържи сега тези изпити-питам за тези ,които вече имат книжка.Не може да минеш няколко чака из града с 40 км,и като вземеш изпита.да летиш по пътищата със 150 км.Нито имаш опит,нито знаеш как да реагираш.Те това е!
12
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Трябва да се забрани да се шофира на индивиди под 25 годишна възраст!
11
1
 
16
 
! Отговори
. преди 2 години
Не са споменали една от най-важните причини - младите шофьори гледат наблизо пред колата и не оценяват пътната обстановка по-далеч и в перспектива. Ама от немски изследователи толкоз...
10
15
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Дължат се на русофилство. Русофилството е липса на солидарност и толеранс и омраза към всичко българско. Липсата на толерантност и прекалената агресия към българите на пътя, води до опасно шофиране и множество катастрофи.
9
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Всъщност с по-нови коли младежите правят повече катастрофи, отколкото с по-стари коли. Новината е за Германия, а не за България, така че това за стари коли и катастрофи е безмислено
8
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Причината е една - много са млади, за да карат кола.
7
10
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Инцидентите са дължат на това че пазаруват стара кола на поне 10 години и тази кола не е безопасна.Друга част от инцидентите се дължи че има много напити и дрогирани и не могат да реагират подобаващо така че да няма инцидент.
6
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Сервиза Прав си, ама колко от новите "шофьори" чуват колата, буквално чуват - как се движи, как работи двигателя... Отделно, че нямат абсолютно никакъв опит с кормуването, та те не правят разлика м/у кола с предно и задно предаване! Важното е да държат геврека!
5
4
 
16
 
! Отговори
Сервиза преди 2 години
Освен да се учат да карат, трябва да се учат и да поддържат колите си. Масова се кара автомобили с неизправности. Трябва да се знае, че автомобила не ни е даденост, а отговорност. Щом нямаш пари да си платиш застраховката, да имаш добри гуми, да са ти изправни спирачките, една крушка е левче, а масово се кара без светлини, трява ли да притежаваш нещо за което не се грижиш ?
4
2
 
13
 
! Отговори
KAT преди 2 години
Причините са: 1. Книжките се купуват , а не се учи за тях. Има редица примери с известни личности в САЩ, Германия, Англия... взели книжка след 3-4 изпит, а в БГ всеки с 1000 лв. в джоба си е купил книжка. 2. Да се смени системата на обучение и изпит за придобиване на СУМПС. 3. Да се завишат проверките на "фирма КАТ". При всяко спиране за проверка се започва едно въртене по телефоните и ползване на "жокер". 4. Да се увеличи събираемостта на глобите. Глобите са солени, но при30% събираемост...
3
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Те затова на младежи под 50 годишна възраст не трябва да се дават шофьорски книжки.
2
5
 
18
 
! Отговори
anonim преди 2 години
Защото, едната ръка и двете очи им са заети със смартфоните.Заратщото, слаби девойки карат коли с тежък за тях волан. Шумахери без опит
1
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Дължат се на липса на акъл в главата. Опит се придобива, но акъл и м.....с не дойдат ли на време не ги чакай.