30% скок на цените на колите не отказа българинът да купува

Страната ни е първа в ЕС по ръст на продажби на нови бензинови коли
8 ное 2022 17:45, Петя Славова
30

Страната ни е първа в ЕС по ръст на продажби на нови бензинови коли. Данните на Европейската асоциация на автомобилните производители отчита ръст от 16,3% спрямо миналата година.

Според Владислав Стоименов - собственик на автокъща, която е продала 230 коли от началото на годината, търсенето е по-голямо от предлагането, но това не спира българина при покупката на автомобил.

"Дизеловите автомобили продължават да се продават както преди, електрическите започват и те да се търсят. Интересът към тях се покачва бавно. Откакто започна COVID вълната, със сигурност вече има ръст на цените на колите от близо 30%. Не само в България, а и навън", обяснипред Bulgaria ON AIR Стоименов, но по думите му това не е намалил интереса към дизела.

За третото тримесечие ръстът в продажбата на дизелови автомобили у нас е 22,4%. Пазарът на колите втора употреба отчита повишение в цените и заради дългия процес по закупуване на нов автомобил.

"С новите автомобили има проблем - забавяне с поръчките. Почти 6 месеца е минимумът, който ще чакаш, ако поръчаш нов автомобил. Независимо каква ще е марката. Втората употреба се търси сериозно"
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още по темата: дизелцениколиBulgaria ON AIR
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
2
 
1
 
! Отговори
Еко Евро Либераст преди 1 година
Дано да умрат тези хора по катастрофи. Унищожават екологията и разболяват хората с тези излишно много коли.
24
2
 
1
 
! Отговори
А дано преди 1 година
С новите купени коли да умрат тези хора по пътищата в катастрофи.
23
2
 
1
 
! Отговори
Трябва чистка преди 1 година
Повече катастрофи по пътищата, за да се прочистим от автомобилната селяния и да се оправи екологията.
22
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За кой българин става въпрос?
21
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Когато си пишете платените статии, гледайте къде ги слагате. Например, тази статия е точно до: "Скок на цените на колите, българинът търси втора ръка"
20
0
 
6
 
! Отговори
Мен... преди 1 година
...лично ме отказа, за вас не знам ;) .Пък и не си заслужава инвестиция в каква да е кола с ДВГ. Относно ел. технологиите, в пъти е по-зле пък да е инвестира в електрокар , при все че технологията е недоразвита + концерните са раздули цените като за последно, а обслужването е вече само за ниво фирми и хипер ентусиасти!!!
19
1
 
8
 
! Отговори
Дизелови орки преди 1 година
Българина реве повече за ударен калник отколкото за счупен крак
18
12
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Чакало се поне шест месеца за нов кола независимо от марката. Тогава да връщаме соца. През 1986 си купих нова кола само две седмици след като си направих вноската за нея и така беше с всички марки и модели с изключение на ладите.
17
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дизеловите досега бяха по-скъпи от бензиновите. Да не би нещо да се е променило?
16
1
 
10
 
! Отговори
ЕдинаЙсти път преди 1 година
я пускате тая новина,пак сте се напили още от вторника... :)
15
4
 
8
 
! Отговори
В. И. Ленин преди 1 година
"Електрификация + съветска власт = комунизъм!"
14
3
 
20
 
! Отговори
Бря преди 1 година
Поръчкова статия, като с имотите?
13
1
 
21
 
! Отговори
доналд преди 1 година
Хора кажете как успявате??? Гледам че заплатите на висшистите са по 2-3Клв, а цените като в западна Европа. Там са по 3-4КЕ и с тях не могат да си помислят за нова кола по скъпа от 20КЕ. Та да не би да става дума за фирмени коли в тази статия?
12
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Трябва да сменя стария голф 3 с новия голф 4.Кво ша прая незнам.
11
7
 
17
 
! Отговори
Кико преди 1 година
Статията е дело на Кирчо и Кокорчо! Браво!
10
4
 
20
 
! Отговори
Танче преди 1 година
Ако беше наистина така със заплатите, мила, квалифицираните хора щяха да работят тук, а бе в чужбина. Иначе кеалифициран труд тук продължава да се полага, но възнаграждението за него е далеч от Европа в каквато и да било класация. Българинът не обича да инвестира в качествена работна ръка, за него всички са еднакви и взаимозаменяеми. Това е масовата картина. Затова и текучеството почти навсякъде е голямо. И всичко описано дотук няма изгледи скоро да се подобри.
9
42
 
8
 
! Отговори
Таня преди 1 година
Нашата компания дава на всеки служител, който навърши 3 години във фирмата, 50% от първоначалната вноска и поема 30% от следващите 24 вноски за нов автомобил до 40 000лв. И много други компании го правят. Нормално е да има ръст. А и заплатите в България вече са си средно европейски за квалифициран труд.
8
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И какви алтернативи има "българина"? Кон? Каруца? Колело? ААа, градскиии - Суепр е градския, ако ти е "по пътя". Ако си на две смени и чакания по 15 минути, при положение, че с колата си там за 9, хич не е добре. И как излизам от града с градксия? Чакам на некви маршрутки,д ето са през 4 часа, да натовара трите деца и жена си, заедно с 4 чанти багаж? До Варна сиг. самолет да взимам :)
7
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 7 - Щях да кажа, че си прав, ако имах 7000 дка на село, апартамент, дето е 100% мой и си живея сам още от 16 годишен и 50-100к в банката - да, щеше да е вярно. Само деот аз имам 7 дка земи, апартамента е зает кака, която живее с братовчеда и мъжа си, както и ... баба. А иначе, майкени са на по 50-55 години и ако съдя по баба ... 2050-а, моооже би, ще го споделя с тях. А и да - имаах 6000 лева от тях. Не са малко, ама ... Брааат! Сериозно ли?
6
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"лектрическите започват и те да се търсят." - Преди бях МНОГО за ел. колите, особено след като се качих в няколко такива, още 2015. Ама след като тока удари 84 стотинки и почти не ни го натресаха за домашната мрежа ... И след като видях че ЕВН иска по лев на киловат за да ме зарежада от станцийката си, няка си си мисля, че 50 000 лева за Мазда 3, са по-добре от 106 000 лева за Тесла 3. Преди си вика - ще мина 300к килоемтра, ще избия. Ама сега ...