След катастрофа ремонтът на ел. коли излиза много по-скъпо

Той отнема и повече време
3 сеп 2023 23:00, Нели Христова
34
След катастрофа ремонтът на ел. коли излиза много по-скъпо
Снимка: БГНЕС

Все повече и повече електрическите автомобили започват да стават известни с някои от предимствата си, като например умерените разходи за презареждане (особено, ако са домашни и добре планирани) или факта, че на хартия те изискват по-малко механична поддръжка от еквивалентен модел на горене. Въпреки това, в някои аспекти по-модерните технологии, които те предлагат, може да се окажат проблем, когато става дума за разходи, пишат от Automedia.

Ново проучване на американската застрахователна компания Mitchell International показва, че ремонтът на електрическо превозно средство след претърпяна авария или инцидент на пътя е по-скъп и отнема повече време в сравнение с автомобил с ДВГ.

„По отношение на случаите със средна тежест, при ремонтируемите превозни средства, разходите за електрическите продължават да надвишават тези за автомобилите с вътрешно горене. През второто тримесечие на 2023 г. разходите при електрически автомобили са били по-високи с 963 долара (885 евро) в САЩ и с 1328 долара (1220) в Канада“, се казва в проучването.

Според калифорнийския застраховател тези стойности се увеличават още повече, когато говорим за Tesla. Американските и канадските собственици на Tesla, които са претърпели сблъсък, ще платят съответно между 1589 и 1600 долара (между 1460 и 1470 евро) повече.

Ремонтът на електрически автомобили при сблъсък също така изисква средно 90,75% оригинално оборудване (OEM), в сравнение с 66,50% за превозни средства с двигател с вътрешно горене.И накрая - електромобилите имат по-нисък процент ремонтируеми части (13,49% срещу 19,20%) и по-дълго време за ремонт (8,51 срещу 8,02 часа).

Не всичко обаче е негативно за електрическите автомобили, тъй като е по-вероятно те да останат в движение след сблъсък. Благодарение на сравнително простата система за задвижване, челните сблъсъци ще бъдат много по-малко катастрофални за коли на ток, отколкото в превозно средство с ДВГ. В същото време ударите отзад са много по-сложни, поради по-голямото присъствие на ключови елементи в задвижващата система (особено при версиите с два двигателя).

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Няма значение нело, важното е да върви пропгандата с пълна сила и овчиците да вярват на психясалите шорущоидни мантри. Зелените отпадддъци си пълнят гушите за сметка най-вече на унищожаване на природата, но ни се предлага като че ли е точно обратното.
33
0
 
0
 
! Отговори
Руснак преди 7 месеца
Ха ха ха ха ха ха ха ха ***.... Русия останала без китайски части,Абе льольовци от къде разбрахте тая "шокираща" новина Путин ли ви се оплака или поповете на Русия???
32
2
 
7
 
! Отговори
Kiro преди 7 месеца
Само дизел или бензин
31
0
 
3
 
! Отговори
Аа преди 7 месеца
Авенсиса върви здраво дизеляка и скоро няма да го сменям. Не знам на какъв *** ще попадна.
30
1
 
4
 
! Отговори
аФтопилот преди 7 месеца
Защото не се карат на автосервиз, а в център за ремонт на компютри и смартфони.
29
2
 
11
 
! Отговори
Вон Клаузевиц преди 7 месеца
Смятам да си карам още дълго време дизел.
28
1
 
4
 
! Отговори
Itso преди 7 месеца
Te сега механиците станаха електротехници с OBD2, CAN и другите системи в колата а отсега нататък ще са и енергетици - силова електротехника. Сега свестните сервизи ще се броят на пръсти както и трябва да бъде а не секи чобанин - автомонтьор както досега.
27
0
 
8
 
! Отговори
до Айди У Лево преди 7 месеца
До Айде у левоЯ ша си карам 20 годишния v8 , на газ- па нека ел.шампионите да ми се хвалят. Я моята я ремонтирам с чук, тел и мамата. Когато направят станции за зареждане през 5 километра, батериите ( специално на китайските спрат да горят) и зареждането на поне 60 % от батерията става за 5 мин. - тогава ще си купя нова ел кола ( до 40хил долара- ако все още има такива)
26
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Иначе, ако става въпрос за напредък, китайците вече предлагат няколко модела с новите твърдотелни батерии по 150kWh, които достигат до около 1000 километра пробег с едно зареждане, при добри пътни условия и с умерено каране. Дори цените им са осезаемо по-ниски от на настоящите най-дълго обхватни западни каруци.
25
1
 
10
 
! Отговори
Този Който преди 7 месеца
До Айде у лево: Хората, които описваш в поста си по ред причини нямат финансова възможност да си закупят по-нов автомобил. Но мога да те уверя, че поне 99% от тях имат нужда от кола за да си обезпечат елементарно нужди като да си напазаруват, да отидат на работа и да си заведат децата на училище. И не, в прованса няма уреден смислен градски-м/у градски транспорт. А аз лично няма да съм спокоен ако съм седнал върху 8000 броя батерии за телефон. Като знам, че ако една даде фира и всички тръгват.
24
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Освен това са по-тежки и разбиват пътищата настоявам да им се вдигнат данъците и винетките.
23
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
След като от другата година битовите потребители на ток излязат на свободния пазар, където токът е около 3 пъти по-скъп, ще видим колко ще са "умерени" разходите...
22
12
 
2
 
! Отговори
Айде у лево преди 7 месеца
Хора които карат, ,нови,, коли на по 20 години моля да не коментират.По хубава от ръчката няма и далаверата е да е на газ или стар дизел до 2002 само те били истински.
21
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Като хвърлят битовите потребители на "свободния" пазар, ше видим как ще зареват тия зареждащи каруците у дома. Особено тук в България, където от соца не сме строили големи електроцентрали, а си ликвидирахме голяма част от ядрената енергетика.
20
2
 
31
 
! Отговори
Така е .. преди 7 месеца
Стига с тия ел. коли. От тази туфа заек няма да излезе. Поредната световна глупост.Малки двуместни ел. коли за града може би , но да там.
19
1
 
25
 
! Отговори
САМО !!!! преди 7 месеца
една клетка на батерията да даде ФИРА .... става ужас ... вижте в тубата клипове какво трябва за да разглоби всичко за да се докопа клетката ... какви стендове и тестери са необходими... кадърни електроннчици ... напраженията НЕ СА 12 волта ... демек за БГ всичко се прави в София И ЩЕ СТРУВА .... колко да струва ... не повече от 100 лева :) :) ( само последното е шегичка ! ) ( извод - карай кола сега !!!! )
18
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
До 14 "Ако нещо тръгва да се пали или гърми, то това са отделните малки абтерии в отделен модул, а не цялата батерия на електромобила" - е да де? Всичките тия модули са плътно един до друг в пакет? Един от тях ако дефектира, после верижно тръгва по всички останали... А има няколко видеа какво се случва, ако в съседство има друг електромобил, примерно на зарядна станция (където е другото рисково място за самозапалване). Първия пламва, хвърчи огън като от горелка, след секунди пламва и втория...
17
1
 
31
 
! Отговори
Кило преди 7 месеца
Миналата година на автоизложението , гледам ел.мотоциклет по-малък от симсонче интересна машинка питам колко струва 11к лв вика с един заряд минава 60км подмяна на батерията 4к лв .. купих си едно Дукати 620 за 2800лв и за още 1000лв го направих кат ново.Почти 1/4 от цената на тази че&@я купуваш истински мотоциклет
16
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Логиката е следната, при всяка катастрофа е много вероятно да има щети дори и малки по батерията при което често с цел безопасност се препоръчва замяна. Понеже това винаги, винаги е над 50% от цената на колата то тя се обявява за тоталка. Поради тази причини дори отказват да застраховат електромобили и това ще стане сериозен проблем. Иначе и аз като колега съм с бензинка 1.4 астматик с хидротрансформатор, иамм си доста скъпи играчки и хобита но с коли играчки не се занимавам.
15
2
 
31
 
! Отговори
Наско преди 7 месеца
Карайте атмосферка бензин. Да не е CVT или вариатор. Ще имате една кола с добър живот. Тези *** ги зарежете.