Отворете биология за 7 клас и ще се същисате. Всичко е така. А тежките учебници на гланцирана хартия, която отразява светлината и дразни окото? И на всеки 4 години трябва да ги изхвърляме, за да може някой пак да вземе едни пари от напечатването на нови.
Действително в учебниците, а и програмите, са нелогични. В 9. клас се учи нещо, което аз разбрах като клетъчно дишане. Какво до какво се окислява или редуцира и като цяло какво пише сигурно щеше да разбера, ако окисление и редукция се учеха преди това, а не в 10. клас. Колкото до учителите - има такива, при които ти е приятно да учиш, защото виждаш, че се старят. Има и такива, които ненужно се заяждат, или пък са напълно демотивирани и не си правят труда да преподават като хората.
Децата днес не са по глупави от преди години. Проблемът е у нас - възрастните . Когато някой решава, че по един учебен предмет може да има по 7-8 учебника и толкова на брой помагала от различни авторски колективи и издателства , то батакът е силно вонящ. Всеки се люшнал да надскочи другия с допълнителна и излишна, зле подредена информация. Учителите ползват нови , готови разработки на темите от ,,Книга за учителя", не чувстват отговорност да четат и усъвършенстват нивото на преподаване.
Трудности срещат, защото масово общата им езикова култура е много скромна. Повечето нямат добре развит речник, което на първо място произлиза от скромния речник на родителите им, чалга културата, мученето характерно за възрастта им и липсата на четене на книги. За малцинствата дажи дума няма да отварям, защото там положението е страшно.
Когато едното ми дете беше 8 клас в езикова гимназия, учеше същото по физика, както другото ми дете, което беше в университета - специалност Машиностроене. Това нормално ли е според вас?
В 6-ти клас по история се изучават всички български правителства, дори и тези с 3-месечно управление. И на мен ми беше трудно да осмисля тази информация като количество, какво остава за децата ми.
продължавайте да давате телефончета и сладки на дечицата ви за да ви кажат че не се справят!!!! а и другото - учителите да им върнете правата за да може да има уважението и доверието на децата към тях! не само да си четат от учевниците защото в онлайна ви обучение ако си бяхте насочили вниманието за малко към учителя щяхте да видите кой как "преподава" драги ми читатели!! от Вас си зависи!
Не е само след 5клас, вземете учебника по човека и природата за 4класни го прочетете,. Незнам как учат децата.
Без да коментирам учебниците и главно УЧЕБНИТЕ ПРОГРАМИ, чието отражение са те, имам чувството, че повечето "правописни грешки" (лоши интервали в пунктуацията, разделяне на думи и т.н.) се дължат на... правописните "коректори" в телефоните! :)
До Опростачването, не зная за какво опростачван е пишеш. Дали си видял какви недомислищи си наплескал? А дали имаш представа как изобщо се форулират изречения? А дали познаваш граматиката на родния си ези? А дали познаваш пунктуацията? Въпросите са реторични! Ти си неграмотен и си личи от 5те изречения, които си написал. Потресаващо какви низши индивиди си позволяват да дават дефиниции, все едно са последна инстанция! Не си! Просто си невежа!
Aми да вземат учители да пишат учебници, а не университетски професори, видяли ниша за пари.
И са сложни, и са огромен обем, и са им скучни. Много информация, ненормално много. Отвлечени понятия, Смирненски бил представител на течението "Диаболизъм", който се увличал по окултното и е характерен за началото на 20 век. Например "Приказка за стълбата". И помен няма за социални проблеми..
Учебниците се пишст от неодвидетелствани. С как да се докопали до висши дипломи и кой им възлага учебници, не питай и не рови че вони ксто отрова.
на народа върви успешно, както е видно в голяма част от драсканиците по-долу. Не търсете вината в учителите, вижте гредите в собствените си очи. Ако можете де, щото опростачването е особен вид слепота, съчетан с неоправдано високо самомнение. Но то няма да ви спаси от духовната мизерия, в която живеете.
Te и в университета много сложни станаха термините. После се чудим защо няма кадри за доктори и инженери. Ще има, ама само ако се изискват по-простите термини. Наздраве!
Айде сега не са оглупели на много деца им е трудно дори да прочетат елементарен текст и да го осмислят.
След това Огнянов задава същите въпроси с разбираеми думи на вече питаните деца и те отговарят! "Огнянов попита момичето простичко същото нещо, което го пита и Стефчов. То отговори сега." Има огромно значение как са написани учебниците. Тези префърцунени автори са ги писали все едно с тях ще се явяват на докторска дисертация. Ако не можеш да обясниш нещо с прости думи и на първокласник, значи самият ти не си го разбрал. Ричард Файнман е абсолютен гений в този аспект.
"Са си добре и не са сложни , учителите са зле , неграмотни, малък речников капацитет, не адекватни и не компетентни., учител е призвание , не е работа за всеки не удачни. Образованието ни удари дъното отдавна." ____ Писанието ти е доказателство за това. Но дали е заради неграмотността на учителите, или заради ниския капацитет на такива като теб да усвояват елементарни правописни правила? Преди 30 години твоя милост нямаше да завърши средно образование с такава "грамотност" и "компетентност".
Термините в учебниците след 5 клас били много сложни