Колите у нас поевтинели през 2010

Цените на автомобилите са паднали в целия ЕС, но малко
Обновена: 26 юли 2011 15:43 | 26 юли 2011 15:43, Никола Димитров
24
Колите у нас поевтинели през 2010
Снимка: Булфото

България е държавата извън еврозоната, в която новите леки коли са поевтинели най-силно през през миналата година. Като се позовава на статистическата агенция Евростат, Европейската комисия обяви, че номиналните цени у нас са паднали с 9,2 процента, а преизчислени през инфлацията от 4,3 на сто, с цели 13,5 на сто в реално изражение. Цените са с включените търговски отстъпки, ДДС и регистрационните такси.

В целия ЕС колите поевтиняват, но леко – около 2,5% в реално изражение. В еврозоната най-привлекателна за хората, които планират да си купят нова кола, е Словакия, където цените направо са се сринали в реално изражение с цели 17,4 процента.

Сериозен спад от 11,6 на сто е регистриран и в Словения, но като цяло промяната в еврозоната е едва 1,5 на сто. От големите пазари по-съществено поевтиняване се забелязва във Великобритания и Холандия – 3,7%, докато в Германия то е под 2 на сто, а във Франция дори е под един процент.

През 2010 г. Португалия регистрира най-голямо повишаване на цените с 2,6 на сто, но то идва след почти седем процента поевтиняване през предходната година, което омекотява удара за потребителите, твърди Еврокомисията.  

Според Брюксел намаляването на разликите между цените, на които се продават автомобилите в различните европейски държави, е показател, че има трансгранична конкуренция и че хората купуват и в чужбина.

През 2010 г. това е можело да свали за някои марки до 40 на сто от каталожната цена. Най-големи разлики се отчитат при Фиат "Пунто" и Фиат "Гранде Пунто" – до 44,3%, при Рено "Клио" – до 39,5% при малките модели, а също при "Пежо 308" (36%) и Рено "Меган" (30%) в средния клас.

От големите автомобили най-сериозно проучване се налага, ако сте решили да си купите "Фолксваген Пасат", защото ценовите разлики са до една трета от каталожната цена.

Докладът на Европейската комисия, който сравнява 89 модела от 21 производителя, показва например, че Фиат "Пунто" у нас е струвал с 22 на сто повече, отколкото в Испания. Хората, които са си купили Ситроен С3 и С4 са направили добра сделка, тъй като у нас двата модела са се продавали на 90-95% от средните цени в Европа.

Тойота Ярис (94,8%) и Опел Корса (99,4%) също са били подходящи за купуване модели през 2010 г.

Новите собственици на "Пежо 107" обаче са дали с около 30% повече от средната цена, на която колата е предлагана в ЕС.

В същото време по-големите модели на марката (308 и 5008) са били с препоръчителни цени от производителя, съвсем близки до средните в ЕС.

За първи път от десет години през 2010-а не е регистрирано поскъпване на сервизните услуги в ЕС. Те са останали на нивата от 2009 г., но въпреки това според Брюксел, конкуренцията в сектора не е достатъчна.


24
Напиши коментар Коментари
23
0
 
0
 
! Отговори
Badi преди 7 години
Tazi statiq absoliutna laja i eftina reklama ot strana na avtovnositelite. Kakvi sa tiq gluposti namalenie ot 40+ % i to na koli ot niskiq klas :) kak ne vidqh tiq novi koli namaleni ot 20 bona na 11-12 da si zema edna 4e po eftini ot gorublqne 2ra raka tam sa 5g na X km stigat 10 bona s obslujvaneto sled pokupkata 6te stapi 12 bona. :D ti4am za nova kola vednaga.
22
0
 
2
 
! Отговори
ники преди 7 години
Ех Цецко, Цецко!

Прав си, че се пише скраП, ама нема такова животно като скраб - има краб. И не прилича, а е вид рак. Като се пообразоваш малко пак прави забалежки на другите!
21
2
 
2
 
! Отговори
цецко преди 7 години
do 6 Пише се скраП. Скраб е съвсем друго нещо,живее в северно море и прилича на рак.
20
0
 
2
 
! Отговори
Gen преди 7 години
Най-евтино е от Англия, но зависи от марката. Моята 5-ца (Ф10) ми излезе с почти 10к евро по-евтино от Англия, ляв волан ЕС спецификация.
19
10
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Това е благодарение на разумната и последователна политика на г-н Борисов! Всички останали са маши на мафията и работеха за все по-скъпи цени на вносните автомобили!
18
0
 
5
 
! Отговори
- преди 7 години
Кольо Кольо... ако една кола в Словакия е била 50000$ и я намалят с 10%, а в България е била 46000$ и има намаление 5%, ще отидеш да си я купиш от Словакия защото има по голям процент намаление ли? Не пиши повече такива статии не ти е силата в тях
17
1
 
7
 
! Отговори
litseto преди 7 години
Ами вече има нови коли Китайски от Ловеч НАШЕ производство ама къде е патриотизма ще се види като започнат продажбите наколите
16
1
 
16
 
! Отговори
Happy преди 7 години
Много скоро колите ще поевтинеят драстично - света ще баде заринат с качествени и евтини коли yes yes yes :))))
15
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Съдейки по състоянието на пътищата най-разумната инвестиция е бронетранспортьор.
14
4
 
18
 
! Отговори
rock-n-rollah преди 7 години
Колата втора ръка е най-разумната инвестиция в момента съдейки по състоянието на пътищата.
13
7
 
25
 
! Отговори
??? преди 7 години
Закупуването на нова кола е абсолютно безмислено. Още щом излезеш от авто-салона и си назад с едно 10-15%. Най-добрия вариант е кола на 2-3 години. Ресурсите и не са изчерпани, а цената е значително по-ниска.
12
0
 
14
 
! Отговори
Обява преди 7 години
Заменям 250 дупетати охранени, може да се използват за месо и за едро джепчииство, за чисто нова С класа.
11
1
 
19
 
! Отговори
ined преди 7 години
Трябва ли да радваме че купуваме по-евтини Рена от другите европейци след като "нашите" са произведени в Турция?
10
2
 
16
 
! Отговори
$ преди 7 години
Да, за нас се водят нови 15-20 годишни коли. А българина да купи нова кола, ще е по-невероятно, отколкото да пътува през времето, както пише в съседната статия.
9
0
 
16
 
! Отговори
Нема кинти преди 7 години
... Неа кинти ... скоро неа да си зиам Бентли ...

Ще си карам котурчето, колкото и да поевтинеят, защото и ние поевтиняваме ... взаимно е !!!
8
3
 
14
 
! Отговори
Салахадин преди 7 години
Новата корса която съм я харесал нищо че е "А" е 300 евро с преглед до 2013(да обясня на разбирачите че когато колата е перфектна може да е срока на преглед и 3 год)С евтинджоса "уизеър" отивам за 200 лв до там 200 лв бенз на връщане.Чисти 1100 лева перфектна кола за риба и трошене в близките 10 год!!!Да ви пикам на автотърговците.А забравих да кажа.На метан е!!!
7
1
 
23
 
! Отговори
Joker преди 7 години
Сега си направих справка между mobile.bg и .de. Една и съща кола е с разлика от 5500лв. Автоджамбазите гушкат здраво.
6
3
 
22
 
! Отговори
darcas преди 7 години
Скоро фирмите за скраб ще започнат да изкупуват колите на старо, защото продажните им цени ще се доближат до изкупните цени за скраб:))
5
1
 
7
 
! Отговори
43 преди 7 години
"а първи път от десет години през 2010-а не е регистрирано поскъпване на сервизните услуги в ЕС. Те са останали на нивата от 2009 г., но въпреки това според Брюксел, конкуренцията в сектора не е достатъчна."
че то сервизите са като гъби,във всеки квартал има минимум по 3.................
4
5
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
От статията си вадя изводите, че инфлацията в ЕС е към 2 процента, а при нас минимум 10 на 100.