Пристанища Варна и Бургас - извън топ 20 за морски превози

Според Евростат не влизаме в традиционната класация
Обновена: 25 мар 2013 09:38 | 25 мар 2013 07:38, Петя Славова
27
Пристанища Варна и Бургас - извън топ 20 за морски превози
Пристанище Бургас. Снимка: Булфото

Морските ни пристанища Варна и Бургас са извън традиционната класация на европейската статистика за 20-те най-оборотни порта в ЕС за превоз на стоки, товари и пътници през 2011 година, сочат данните на Евростат.
Като страна с излаз на морска граница, имаме и сравнително ниска оборотност на стоките и товарите през пристанищата на обявяваните за "Най-добър град за живеене в България" - Варна /2007 г. и 2008 г./ и Бургас /2010 г., 2012 г. и 2013 г./ - едва 25 млн. тона товари са минали през пристанищата на двата града за 2011 година. За сравнение - теглото на стоките обработени напристанищата в градовете на ЕС е 3,7 млрд. тона, а превозените пътници с морски транспорт са 385 млн. души, пише БТА.

Държавите-членки на ЕС с най голямо общо тегло обработени товари в морските си пристанища са: Великобритания /520 млн. тона /, Италия /500 млн. тона/, Холандия /492 млн. тона/, Испания /398 млн. тона/, Франция /322 млн. тона/ и Германия /296 млн. тона/. В Италия е бил регистриран най-висок брой на качвания или слизания на пътници в морските пристанища - 82 млн.пътници. Следват: Гърция - 79 млн., Дания - 42 млн., Швеция - 30 млн., Германия - 29 млн., Великобритания - 28 млн. и Франция - 26 млн. пътници.

Топ 20 на най-големите пристанища в ЕС за обработка на стоки и товари се оглавява от Ротердам - 370 млн. тона, Антверпен - 169 млн. тона, Хамбург - 114 млн.тона, Марсилия - 85 млн. тона и др.

Най-натоварено пристанище по отношение броя на пътниците е Дувър, Великобритания - 13 млн. пътници. Следват две гръцки пристанища Перама и Саламинас - по 11 млн., Хелзинки /Финландия/ и Кале /Франция/ - по 10 млн., Стокхолм /Швеция/ и Пирея /Гърция/ - по 9 млн. броя пътници и др. Общото тегло на стоките и товарите в пристанищата на ЕС се е покачило с 2 пункта, а броят на превозените пътници е намалял с 4 на сто, отчитат данните на Евростат.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
0
 
! Отговори
St Berov преди 11 години
Prishtanieshteto e ogledalo na ikonomikata v durjavata, nqma kak da sme v top 50 dori!
20
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Със същия успех мога да сравнявам развитите европейски икономики с българската, абсолютно безсмислена статия.
19
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
варна и бургас в топ 20 на Европа?!?! И кой си помисли, че това е възможно?!?!
18
0
 
2
 
! Отговори
свъкнята преди 11 години
ние сме луксус пристанища - кокс, амфетки, антики, бали с *** за препиране, къде ни сравняват със страни от третия свят като холандия където вече почти нема бели хора а и да има на дъщерите им по дупките бъркат арабески, негруни и полужълти получерни *** от индонезия.
17
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Проблема на Бургас,а и на цяла България са шопите
16
2
 
4
 
! Отговори
до Докер преди 11 години
ама наистина си докер и то от бургас аиде бегаи в мола 4е са пуснали намаление на вашите костюми=АДИДАС= 4е ще ги изпуснИш въи въи
15
1
 
4
 
! Отговори
ddwq преди 11 години
и уш сме граница на ЕУ, тъй е докато *** и пульо се карат кой да вземе пристанищата сумати и възможности заминават и народа гладен седи
14
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
13, може би имаш предвид мушморока миинсър от НДСВ Никито Василев?!!
13
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Другият директор на пристанище Бургас бе Руслан Петков ,които уби човек със пристанищтна кола в нетрезво състояние но не го осъдиха ,тоз гонеше клиентите срещу заплащане първо бе комунист после отиде при ДПС и накрая при ГЕРБ гонеше клиентите и вадеше работниците по 4 дена неплатена всеки месец конкурентните му плащаха по 20 бона и той гонеше клиентите
12
1
 
7
 
! Отговори
Докер преди 11 години
Да така е за Бургас . Като стана министър на транспорта варненския гагауз Николай Добрев точно той съсипа пристанище Бургас .Имаше и един директор докараха го то милицията Аргир Бояджиев .Милиционер директор на пристанище това бе най голямата подигравка да сложиш милиционер за директор на пристанище .Подари не продаде а ПОДАРИ 2 портални крана за скраб и в момента не могат да го осъдят за това *** ти и държавата
11
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Вуте, нема да ти казвам... Ти си го знаеш!Тук бат ти Бойко нема никаква заслуга. Специално за Бургас, товаропоток се генерираше по време на югоембаргото - и легален, и нелегален. Ама това беше некъде докъм 2001-ва. След това, йок. Останаха насипната руда за Кремиковци, контрабандните цигари и малко други - въглища, контейнери, цветни метали и още няколко артикула. Ей така, за цвят. През 2003 почнаха и стачките на докерите. Познай защо! Да не говорим, че Румънята пуснаха Констанца по това време
10
10
 
14
 
! Отговори
простия шоп Вуте преди 11 години
Нали моят сънародник Борисов щеше да прави от Бургас-Адидас супер пристанище и за това пренасо4и от Варна хиляди товари на там,та сега нито БургАдидас нито Варна,а аз си мислех 4е от мен по проС шоп няма,но то какво излезе----Борисов по проС и от мен
9
1
 
27
 
! Отговори
Обективната ИСТИНА ! преди 11 години
Тези нашенски пристанища може да не са в официалния топ 20.... Но съм абсолютно убеден,че в "НЕОФИЦИАЛНИЯ ТОП 10" за наркотрафик и други далавери са вътре отвсякъде!!!!!... :) ;) :)
8
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Това се виждаше без далекоглед още преди доста години, когато беше разбита икономиката. Това е заслуга не само на нашите услужливи управляващи към нови братя , а и на ЕС и лапащите ни там мухи представители преди и след присъединяването ни. При социализма нощем не можеше да се спи от грохота на работещите кранове на пристанището в Бургас.От няколко години и през деня нищо не мърда.Благодарим ви, управляващи, че ни направихте бананова колония!Бананите пак не са достъпни с тези цени за всички.
7
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Цялата ни мутренска държава е по-малка от Ротердам, те за топ 20 взели да говорят.
6
8
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Тез пък си броят вътрешните фериботни линии за актив хахаха ! *** западняци !
5
4
 
21
 
! Отговори
Минува42 преди 11 години
Статията е напълно безсмислена. Не могат да се сравняват тези пристанища, защото имат съвсем различно географско разположение и съвсем различни икономики зад гърба си. Само давате материал на недоразвити хейтърчета да плюят и да ми развалят настроението рано сутрин.
4
4
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Хахаха, товарното пристанище на Ротердам е като марсианска база в сравнение с Варна! Все едно да сравнявам *** външен *** с Виенската опера!
3
16
 
18
 
! Отговори
хаха преди 11 години
Абе вие нормални ли сте, те сигурно и в топ 100 не са...жителите на тия два града, и особено на Бургас, се имат едва ли не за центъра на Европа. Селски патриотизъм. :)
2
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
В Бургас,ако се мерне инвеститор и погледне пътя са камиони/околовръсното/ на какво мяза,а за тунела при СО МАТ да не говорим ще си плюе на петите тутакси.Обаче какво ларго пред общината имаме аа..