Колите с ограничена скорост до 120 км в час

Мярката е поискана от транспортния отдел на Еврокомисията
Обновена: 3 сеп 2013 08:26 | 3 сеп 2013 07:49, Петя Славова
87
Колите с ограничена скорост до 120 км в час
Снимка: Булфото

Колите да не вдигат повече от 120 км в час, предлага ЕС. Също така новите автомобили да бъдат снабдени с камери, разчитащи пътни знаци за ограничаване на скоростта и автоматично да я намаляват, ако тя бъде превишена.

Мярката е оповестена от транспортния отдел на Европейската комисия в опит да бъде намалена смъртността по европейските пътища. Всяка година по тях загиват над 30 000 души, пише "24 часа".

Очаква се предложението да бъде публикувано през есента. Отсега то буди възражения, тъй като според някои ограничава свободата на автомобилистите. Има колебания също дали устройствата трябва да предупреждават шофьорите да намаляват, или да контролират скоростта автоматично.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
81
0
 
1
 
! Отговори
Hristov преди 10 години
Първо научи българския език и тогава се изявявай като критик!
80
0
 
1
 
! Отговори
АМА ТОВА СЪМ АЗ!! преди 10 години
А сега??!??! ТОЗИ С РЕНОТО СЪМ АЗ И ПИТАМ ЗАЩО НЕ СА МИ СКРИЛИ НОМЕРА?? Вярно, че колата е служебна но все пак.. Нищо де, вече съм в новините !...
79
0
 
0
 
! Отговори
daaaaa, ama ne преди 10 години
престанете с тези глупости, фактор при пътните злополуки в повечето случаи не е скороста , а глупоста. Първата жертва на автомобила е жена, сгазана от кола кото се е движела със СЕДЕМ (7) километра в час,
78
1
 
8
 
! Отговори
котвата преди 10 години
Ще сложиме и тахографи
77
5
 
5
 
! Отговори
БГ преди 10 години
Поредното недоразумение от ЕС ***,замислено за пари,*** по пътищата могат да убиват и с 50км/ч,поне и това съм виждал,не строгостта ,а изпълнението и приложението на законите дисциплинира,освен това и мантинелите убиват,ако се заменят с въздушни или водни възглавници които постепенно намаляват силата на удара,ще има повече оцелели,освен това е и по-икономично ,вместо метала в мантинелите
76
1
 
14
 
! Отговори
хахаха преди 10 години
как ще има ограничение, *** как ще се самоизбиват тук? как ще я карат тлъстите остригани безмесмени и тези с черинте шорти черни тениски и чантички през рамо? луди ли сте бе? ами голфовете? ужас
75
3
 
9
 
! Отговори
СИМЕОНОВ преди 10 години
Да се проверят всички водачи на МПС, КАКВО ОБРАЗОВАНИЕ ИМАТ,има колеги които не умеят да напишат една проста молба за работа,не умеят да си напишат името,а имат категории за които на испит се иска умения,знания и наи вече ГРАМОТНОСТ.
74
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Бате Бойко дава 140 кви са тия
73
0
 
10
 
! Отговори
Йовчо преди 10 години
Това няма как да стане, поради простата причина, че най силната икономика в Европа се крепи на скоростта!
72
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Това ограничение на хартия звучи добре, но може да се окаже изключително опасно в случаите - когато е предприето не добре разчетено изпреварване. Истината е че възникват ситуации, в които е необходимо кратковременно да се превиши скоростта - за да се завърши изпреварването навреме и да се прибере изпреварващия с собствената лента. Да знам какво ще кажат буквоядците - на път с ограничение 90 - нямаш работа да изпеварваш МПС, което се движи със 110. Обаче - едно е какво трябва, а друго КАКВО Е.
71
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ей тогава вече верно ще дойде краят на ЕС.
70
9
 
8
 
! Отговори
К преди 10 години
Мега тъпня, които не може да не кара бързо, кво ще спасиме няколко души, голямо постижение, а след това ще направиме криза или война и пак ще ги избиеме та и двойно , хахах има толково по важни неща върху който да се мисли за тва са се пристеили. Човечество неравно !!!
69
5
 
14
 
! Отговори
Венелин преди 10 години
Ах тази лоша Европейска комисия! Иска да заличи единственото постижение на герб.
68
1
 
15
 
! Отговори
az преди 10 години
Проблема е в задкормилното устройство, то трябва да се премахне, не някакви ограничители на скоростта. Тогава фактора човешка простотия ще бъде сведен до минимум.
67
6
 
21
 
! Отговори
prof.Solomon преди 10 години
Най-много заспали зад волана има при монотонно каране с ограничена скорост . Интересно защо турците не правят толкова катастрофи в Германия а когато вече са в Унгария , Сърбия или в България ? Отговорът е един монотонно каране и умора . Тези които имат съвест когато се изморят лягат и спят и никога не тръгват уморени но дали всички го правят ? А и като добавим лошите пътища и слабата подръжка на магистралите картинката става ОК
66
0
 
16
 
! Отговори
хасан преди 10 години
за каруци ще важи ли????
65
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
POREDNATA PROSTOTIQ
64
2
 
23
 
! Отговори
Николай преди 10 години
Първо шофирането не се дели на мъже, жени, млади и стари шофьори. Шофирането требе да ти се отдава и да го имаш в главата, тогава възраста и пола нямат значение. За пример мога да дам със самия мен дори - правя маневри на които и професионални шофьори отказват да пробват. Относно ограниченията на скоростта от една страна е добре ама бай *** ще го премахне тоя ограничител още в деня, в който е сложен. Темата за шофирането е обширна и въобще не е за писане.
63
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Никой няма полза от ограничения. Но за ограничения започва да се мисли, когато група тарикати започват да хитреят и да нарушават по някакъв начин етичните норми и правила.Ето ти пример - от 2 месеца пред блока имаме легнали полицаи. Лично аз супер много се дразня на наквито и да било неравности по пътя. Но сам можеш да се досетиш каква е причината да ги сложат тези бабуни, нали? И сега заради няколко тъпанара, които карат с 60-70км/ч в жилищен комплекс, сега всички си патим.
62
1
 
11
 
! Отговори
Hamburger преди 10 години
До Джегит до 64Да, така е. Взимал съм 520 км за 4 часа и 15 минути и определено е добре, че можеш да се движиш бързо. Обаче, ако имаш път над 500-600 км по-добре спри за сън. И мога да кажа от опит, че вече няколко пъти ми се е случвало да попадна в инцидентно задръстване от катастрофи по аутобана и няма да ви обяснявам как настръхва косата при спиране от 160-180 до 0 при положение, че пред теб спират, а зад теб може и да не успеят... В Норвегия и Холандия карат много по-спокойно с ограничения