Българи, румънци и хървати – най-бедните в ЕС

Словенецът работи 4 часа, за да напълни резервоара на колата си
17 юни 2015 20:19, Елка Василева
145
Българи, румънци и хървати – най-бедните в ЕС
Снимка: архив, Reuters

Българите, румънците и хърватите са най-бедните в ЕС, сочат данни на Евростат за действителното индивидуално потребление, с което се измерва благосъстоянието на домакинствата.

Съгласно първата оценка за миналата година действителното индивидуално потребление в страните от ЕС се движи от 49% до 140% от средното за ЕС, изразено чрез покупателната способност.

Най-бедната страна членка е България, която е на ниво 49% от средното за ЕС. Следват я Румъния с 55% и Хърватия с 59% от средното индивидуално потребление.

Десет страни са над средното индивидуално потребление, като най-висок стандарт има Люксембург, където потреблението е 40% над средното, следват Германия и Австрия с над 20% повече от средното.

Следват Дания, Белгия, Швеция, Великобритания, Финландия, Франция и Холандия, които са с 10-15% над средното равнище за ЕС.

До 30% под средното индивидуално потребление имат 12 страни. Италия, Ирландия, Кипър и Испания са с до 10%, а Гърция, Португалия и Литва са с 10-20% под средното равнище.

Малта, Чехия, Полша, Словения и Словакия имат индивидуално потребление от 20% до 30% под средното за ЕС, пише хърватският сайт Index.hr.

Черногорският вестник "Дневне новине" пък е направил анализ на съотношението на цената на един пълен резервоар с бензин и времето, необходимо на работник със средна заплата да спечели тези пари. Изчисленията са направени на базата на новите цени на бензина, които от вчера влязоха в сила във всички страни от бивша Югославия.

Хърватските граждани ползват най-скъпото гориво в сравнение с всички държави от региона. Тъй като средно те работят за по 9,4 евро на час, за пълен резервоар трябва да работят цел ден, т.е. 6,5 часа за 50 литра евродизел.

Словенците за час получават по 15,6 евро и за пълен резервоар с бензин трябва да работят малко повече от четири часа, а ако ползват евродизел, може да работят и по-малко.

Ситуацията в Сърбия, Черна гора и Босна и Херцеговина е по-лоша що се отнася до броя на часовете, които техните граждани трябва да отработят, защото причината за това са по-ниските заплати, които получават гражданите на тези три държави.

Черногорците изкарват на час средно по 2,7 евро и за пълен резервоар трябва да работят цели три дни. Гражданите на Босна и Херцеговина са в почти идентична ситуация с черногорците, защото те също работят три дни за пълен резервоар с бензин. Сърбите работят за пълен резервоар с бензин три и половина дни и четири дни за 50 литра дизел.

От всички държави на бивша Югославия македонците имат най-ниско заплащане на час. Техните граждани за осем часа печелят средно 16 евро, но цената на бензина в страната е значително по-ниска. Един литър бензин струва 1,17 евро, докато еврозидизелът е най-евтин и е едва 0,93 евро. Независимо от това за пълен резервоар с бензин македонците работят три дни, а за резервоар с евродизел е необходимо да работят 30 часа.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


145
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
1
 
17
 
! Отговори
сигурно преди 8 години
И ТАКА ДО КРАЯ НА СВЕТА !!!
4
0
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Само не разбрах - хората гориво ли ядат в ЕС? Защото скъпи приятели нашите цени на храната са едно към едно същите като в Германия, но заплатите са коренно различни. Имаме изравняване на цените на стоките от първа необходимост и точно това ни рави бедни. Ако храната ни е реципрочна на доходите няма да е така и ниските заплати няма да се усещат толкова силно. Когато мислиш за насъщния не мислиш за нищо друго, а такъв народ се управлява ЛЕСНО! Знаете го вече!
3
0
 
26
 
! Отговори
бре преди 8 години
по тая логика българите трябва да живеем в най-зелената държава бе, няма кой 1 резервоар да си напълни да го изхарчи тука
2
1
 
17
 
! Отговори
късам се от работа преди 8 години
и последния контрабанден литър се е изпарил преди месец..
1
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Кой сега е номер едно...