Яваш, яваш с ТИР-а. Европейската заплата – келепира

ЕК предлага смяна на възнаграждението след третия ден от международния курс
1 юни 2017 21:45, Никола Димитров
26
Яваш, яваш с ТИР-а. Европейската заплата – келепира
Снимка: архив, Reuters

Шофьорите на ТИР ще могат да получават европейски заплати едва след 3-ия ден, в който карат в друга държава от ЕС. Това предлага Европейската комисия в нов проект за директива, уреждащ условията на труд за товарните шофьори.

Според настоящото законодателство международните водачи трябва да получават възнаграждение според държавата, в която шофират при международни пътувания и национална – ако извършват каботажен превоз.

Тъй като правилото "за равен труд, равна заплата" се прилага само от три държави, Еврокомисията е готова да направи отстъпка за три дни, за да гарантира по-добри условия на труд за шофьорите, обясни транспортният еврокомисар Виолета Булц.

Това означава, че ако български шофьор на ТИР е нает да работи в Люксембург, той трябва да получава люксембургска заплата.

Ако обаче той работи в българска фирма, която го изпраща да откара някакъв товар в Люксембург от България, той ще вземе по-високото възнаграждение, ако за да го достави, трябва да остане повече от три дни в Херцогството.

В противен случай надницата му ще бъде българска. Ако обаче престоят му е четири и повече дни, целият курс трябва да бъде платен в размер, какъвто за същата работа би получил люксембургски шофьор. Мярката ще постави в по-неизгодно положение западните шофьори, пращани с товари на Изток, където заплатите са по-ниски.

Еврокомисията предлага и други нововъведения, като че водачът на ТИР може да наруши строгите европейски правила за работа и почивка, ако домът му или хотелът, в който трябва да преспи "е наблизо".

ЕС е задължил транспортните компании да снабдят всеки камион с тахометър, за да следят спазването на работното време. Сега тази мярка ще се разхлаби, но все още не е ясно как ще се формулира "наблизо".

Работодателите ще бъдат задължени да осигуряват място за пренощуване на международните си шофьори, което трябва да има легло и санитарен възел, ако не могат да им гарантират хотел, предлага още Еврокомисията. Социалният еврокомисар Мариан Тисен обясни, че новата отговорност се възлага, за да е сигурно, че шофьорите не спят в кабините. Променят се и правилата за задължителните почивки, така че поне веднъж на 3 седмици те да могат да се връщат у дома.


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
3
 
24
 
! Отговори
Тираджия преди 4 години
Ами то по принцип и сега може да се позовеш на чл.12 от Регламент 561, ама друг въпрос е да не се прекалява с това. Иначе за колегите ще бъде бонус ако имат по-дълги курсове в "белите държави". Обаче не ми е ясно как ще накарат нашенските "чорбаджии" да прилагат това съвестно и без заобикалки. Щото сега пишат некви уверения, колкото за пред контролата и толкова.
2
2
 
32
 
! Отговори
Никола преди 4 години
Никола, гледам турския език ти се отдава с такива заглавия но може ли леко да заместиш думите с родни български.
1
30
 
15
 
! Отговори
Спазвайте ЗАКОНА преди 4 години
Пътуването по Европа е изключително опасно.Наркомани на власт внедряват вс е по жесотко вредни скенери монтирани вместо фарове.Водачи на МПС се разболяват още първите пет десет минути от пътуването вкл заради жестоко в редни холограмни скенери залепени на предни стъкла.ФАровете денем заслепяват а холограмите блокират и периферното зрение.ЗАКОНА ЗАБРАНЯВАДвижението с включени фарове денем във ВСички страни.ЗАБРАНЕНО е и лепенето на предни и други стъкла на отвличащи вниманието на водача лепенки