Трети сме в ЕС по увеличение на вредни емисии

Евростат сочи, че сме произвели над 27 милиона тона СО 2
5 май 2018 07:30, Петя Славова
53
Трети сме в ЕС по увеличение на вредни емисии
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Страната ни е на трета позиция сред 28-те страни-членки на ЕС по производство на вредни емисии на CO 2 /въглероден двуокис/, според анализ на Евростат за екологичната оценка на тези емисии през 2017 г.

У нас през миналата година са били произведени в повече над 8 процента вредни емисии на въглероден двуокис, което в цифри е над 27 милиона тона СО 2, вследствие от производството на топлоенергия и битовото отопление.

Както е известно Съдът на ЕС точно преди година публикува решението си по дело срещу България за нарушаване на Директива 2008/50 на ЕС за качеството на атмосферния въздух. В документа пише, че Съдът намира България за виновна за систематично и постоянно превишаване на средноденонощните и средногодишните норми за фини прахови частици на територията на цялата страна. За сега Съдът на ЕС не налага санкции, но при бъдещо неспазване на горната Директива на ЕС, са възможни солени глоби за страната ни, пише БТА.

На първа позиция по производство на емисии от СО 2 е Малта - плюс 12,8 процента, следвана от Естония - плюс 11,3 процента, България - плюс 8,3 процента, Испания - плюс 7,4 процента, Португалия - плюс 7,3 процента и др.
Най-голямо намаление на вредните емисии на СО 2 е регистрирано в Дания и Финландия - по около минус 6 процента, Великобритания и Ирландия - минус 3 процента и др.

Още по темата

Най-големите производители на вредни емисии от СО 2 са и най-големите икономики в Европа: Германия - 23 на сто от общото производство на вредни емисии, Италия и Франция - по 10 на сто.

Мръсният въздух убива 7 млн. души по света

Според последни данни на СЗО - всяка година близо 7 милиона души умират от болести, свързани с излагането на замърсен въздух. Само на територията на Евросъюза мръсният въздух през миналата година е причинил смъртта на над половин милион европейци, отчитат още експертите на СЗО.

Според тях външното замърсяване на въздуха, причинено от изгаряне на твърдо гориво в ТЕЦ-овете по света, други вредни източници, както и вредните емисии от автомобилите, са причина за смъртта на 4,2 милиона смъртни случая в световен мащаб.

Домашното замърсяване на въздуха, причинено отново от въглища, дърва и други източници на изгаряне на битово отопление - е причинило смъртта на близо 3,8 милиона души по света годишно.

Пак според здравни експерти - мръсният въздух е отговорен за 43 процента от смъртните случаи от белодробни болести в световен мащаб, около 30 процента - за белодробен рак, около 25 процента за болести на сърцето и също около 25 процента за инсулти.

Емисиите на въглероден двуокис представляват около 80 процента от всички емисии на парникови газове в световен мащаб, като те оказват съществено влияние върху климатичните условия в световен мащаб, върху икономическия растеж, върху размера на населението и неговото здраве, коментират експертите на СЗО.


53
Още от
Напиши коментар Коментари
45
0
 
0
 
! Отговори
УВРЕДИХА ЕВРОПА преди 3 месеца
КАКто скочиха срещу наркоманите от Брюксел за нагло престъпното набеждаване на МОСКВА по случая Скрипал

така се чака Радев и София да скочат срещу ВСИЧКИ НАГЛО ДИВЕРСИОННИ МЕРОПРИЯТИЯ
вкл облъчване на ЕВропа с включени фарове ДЕНЕМ..НЕ Е РЕДНО ЗАБРАНЕНО Е ОПАСНО Е..
44
0
 
1
 
! Отговори
ИМА ОСТЪР ЕМС преди 3 месеца
ИМА остър електромагнитен смог.

Облъчват земята ни тежко с включени фарове против мъгла денем в ясно и слънчево време.Прониква специфична радиация от небето.

Чакат с е бурни ПОЖАРИ С цел намаляване слънчевата РАДИАЦИЯ>.
43
0
 
0
 
! Отговори
МАН от наглеци преди 3 месеца
АМАН От наглеци на власт ...Цяла Северна БЪлгария е обезлюдена..Населението се отравя показно с хлор токсични канцерогенни разтвори продавани вместо питейна вода.Младите се държат в нагло престъпни ясли,градини и училища докато бъдат трайно нелечимо разболяни чрез терористични и педофилски камери.. успелите да избягат на запад при кратки престои се отравят от ползване на вода от крана..НЯМА МЕСТА В ГРОБИЩАТА за отровените и убити с инсулти инфакрти и рак.
42
0
 
1
 
! Отговори
Наблюдател преди 3 месеца
Преди 30 г. имаше Кремиковци, химкомбинат Враца, химически заводи Девня, стомано добив в Перник ,химзавод Ст. Загора, четири циментови завода и още колко други, Питам следкато горните са ликвидирани КОИ са тези замърсители сега ? Преобладаващата част от населението и тогава се отопляваше с твърди горива.
41
0
 
4
 
! Отговори
ангел преди 3 месеца
Изключително нагла ЛЪЖА , затова в Париж се редуват да шофират четни и нечетни номера , и Евростат използват за шантаж на непослушни бивши соц.
40
4
 
2
 
! Отговори
А какво очаквахте? преди 3 месеца
В градовете не се диша!!!

Всеки втори бг. *** кара дизелов автомобил. Повечето от тези автомобили са стари и не покриват абсолютно никакви еко норми. От тях излизат облаци от сажди азотни окиси.

Бензиновите коли пък масово намат работещи катализатори и горят масло.

След електрическите, най екологични са автомобилите на газ.
39
1
 
6
 
! Отговори
Щирлиц преди 3 месеца
Нещо лъжете,другари евроге.ци.Заводите отдавна спряха,няма какво да пуши и дими,нали това искахте?Сега мръсен бил въздухът,ами така е,нЕмаме пари за нови автомобили,и събираме боклуците ви на 300000км.Ай сиктир.
38
1
 
9
 
! Отговори
(-_-) преди 3 месеца
Въглероден двуокис? Това не е вредна емисия, ами естествен продукт, който се отделя с всяко издишване.. Общо взето тия рестрикции се налагат, за да не могат развиващите се страни да изградят собствена индустрия.. Най-големите замърсители са точно най-развитите икономики. Лицемери долни!
37
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Боко ще го изчисти като балканите
36
1
 
4
 
! Отговори
ognyanz преди 3 месеца
Транспорта съвсем не е най-големият източник на въглеродни емисии. В тецовете в Марица-Изток се изгарят тонове нискокалорични лигнитни въглища, и комините им бълват не само въглеродни емисии, но и серни окиси. Рано или късно това ще трябва да се спре.
Да си припомним за пореден път,че Теменужка обещаваше до месец Май да каже какво ще става с АЕЦ "Белене". Имаме два ядрени реактора и лицензирана площадка и уж Теменужка търсеше инвеститор.
35
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Акцентира се върху леките коли, какво да кажем за излитащите и кацащите самолети, хилядите тирове за които и дума не се споменава? А хилядите кораби в океаните които са на мазут? За предприятията които нощно време изпускат тайно мръсотиите, нищо. Най-лесното е леките коли. Цялата страна се топли на кюмюр /въглища/ и дърве, кой каквото намери, защото вместо да се газифицира страната, оскъпиха газа, с какво да плащат хората, за храна няма. Кой налага дизела от 30-40 години? И забрана?????
34
1
 
7
 
! Отговори
чичо Гошо преди 3 месеца
Стига с тия лъжи бе маменцето ви евроджендърско!Само изгорелите газове на самолетите излитащи от Германия са в пъти повече от нашето "замърсяване"!
33
1
 
4
 
! Отговори
Hafen die Wahrheit преди 3 месеца
, Не е въпросът да критикуваме само държавата! Защото държавата това сме ние. Няма го съзнанието на членове на общество. Когато културата ни стига до там, че да си хвърляме фасовете през терасата и да изхвърляме промишлени отпадъци в реката, това ще е! Трябва да има заинтересованост, както от страна на управляващите така и от страна на обществото.
32
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Като се има предвид, че няма никакво производство в България, направо да ни пилат номер 1. Толкова мръсен въздух без нито една фабрика имат само членките на ЕС с добри социални програми за шведи - майчински, пари за отопление, гуми за горене и т.н. Да вземат пример другите
31
0
 
2
 
! Отговори
До 36 преди 3 месеца
Колко ти плащат за поръчката?
30
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Стига поръчкови мнения, че колите и прегледите са причина!!! Може някъде да има, но карам всекидневен в София, много рядко да видя кола да дими, много рядко. Колите та колите! Защо Картофелия нищо не направи тази зима в махалите, остави ги да си горят каквито искат, тогава когато беше студено и нямаше вятър.Страх да не ги ядоса, защото ще гласуват за комунягите.И най-лесното е да се мачкат колите.А за стандарта нещо да се прави, все няма пари, а се краде Дзверски.Отклонява се вниманието с колите
29
4
 
3
 
! Отговори
един там преди 3 месеца
От тези 500 000 умрели в Европа 300 000 са от дизелите. Това СЗО го пише отдавна, но корпорациите го прикриват и продължават да си продават нафтовите печки. Гледам в статията продължава да се набляга на СО2, а той е един от най-безвредните. Нека напишат за ФПЧ нещо. Там е проблема, но явно на пропагандата не им изнася. Дизелите нямат място в градовете и населените места, ако искат да се борят с тази смъртност. Горенето на въглища, брикети, гума и др.материали трябва да бъде забранено.
28
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До 30
1.ЕС НЕ Е ПРОЕКТ, КАТО МАРКСИЗМАЛЕНИНИЗМА. Или СССР.
2. ЕС Е СЪЗДАДЕН ПРЕДИ 55ГОДИНИ ОТ БЕНЕЛЮКС./ Белгия холандия люксембург/
ДА СЕ ПРОТИВОПОСТАВИ НА ГОЛЕМИТЕ ИКОНОМИКИ.
РАЗШИПЕНИЕТО Е ПО ЕСТЕСТВЕН ПЪТ ДО ПЪЛНО ПРЕВЗЕМАНЕ НА ВСИЧКИ СТРАНИ В ЕВРОПА.ВКЛЮЧИТЕЛНО И КРИМ НЯМА ДА Е ВЕЧНО РУСКИ.
3. ПЕЧАТНИЦАТА НА ПАРИ
И ЗАТВОРЕНА В МОСКВА И В СОФИЯ 1993Г.
4. В ПАЗАРНИТЕ ИКОНОМИКИ ПРОИЗВЕЖДАШ ПРОДАВАШ
27
0
 
4
 
! Отговори
Циник преди 3 месеца
Напишете в Гугъл - Hans Dhonau Eissengiesserei ( шарфес ес на мястото на двойното s) и натиснете на изображения.
Така изглежда съвременна немска леярна в сърцето на курортното градче Триберг!
Има много хотели в България , които са в пъти по-грозни, и мръсни.
26
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Всичко идва от техническия преглед на автомобил, има един уред за вредните емисии, един ден се загледах и видях как вместо да закачи уреда на ауспуха, той го закачи на един буркан в който имаше вода и бързоварче така изпаренията от водата докато ври показва на машината че колата е чисто нова, затова сме първи в света по смъртност от един бързовар идва всичко.