Превозвачи на протест, а ролята на кабинета – балансьор!

Властта застава единодушно зад българските превозвачи
Обновена: 12 май 2018 07:15 | 11 май 2018 21:52, Екип на Bulgaria On Air
17


Правителството и депутатите единодушно застанаха зад българските превозвачи, които се надигната срещу т. нар. Пакет за мобилност, който се обсъжда да се приеме в страните от ЕС.

Според обсъжданите промени шофьорите трябва да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор е нужно да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл. Освен това шофьорите трябва да не се спят в кабините на камионите, а 45-часовата задължителна почивка на седмица да се изкарва в хотел.

Според заместник-министъра на българското европредседателство на Съвета на ЕС Моника Панайотова всички държави-членки трябва да искат специализирано законодателство в сектора на транспорта, което да е балансирано между обсъжданите промени на ЕК и превозвачите.

"В момента ролята на България е деликатна - имаме задължението да представляваме всички останали 27 държави-членки в ЕС. Междувременно позициите на страните не са единодушни за обсъжданите промени. Всички имат изисквания и претенции", уточни в студиото на "Денят ON AIR" Панайотова.

Още по темата

По думите ѝ от промените се очаква да бъдат засегнати близо 60 хил. превозвачи, които са основно в обхвата на малките и средни предприятия.

"Съществува и т. нар. Пътен алианс, в който България и повечето страни от Източна Европа нямат блокираща функция. Следващият председател на Съвета на ЕС е Австрия, която може да блокира решения. Страната ни ще направи всичко възможно да се вземе балансирано мнение и да предаде щафетата", категоричен е заместник-министърът на българското европредседателство пред Bulgaria ON AIR.

Тя е на мнение, че целите на българското председателство се изпълняват успешно, а процесът по присъединяването на Западните Балкани ще отнеме време, но е важно конструктивният диалог между лидерите да не спира.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Превозвачите са селски тарикати, но европейците им бръкнаха в задниците. Не ги слушайте, никой от тях няма да фалира, много бързо ще заработят по новите правила.
13
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трябват по-добри условия за шофьорите. Българските работодатели трябва да бъдат принудени да се съобразят с това. Европейците да не мислите, че им пука за нашите шофьори. Пука им за техните превозвачи които са натегнали обръчите на правителствата им. Просто нашите им правят дъмпинг и им вземат хляба. Първо задължение на нашето правителство е да се бори за хляба на нашите хора. Стига сте лаяли. Ще отидели нашите шофоьори да работят за западнярите. Много зле за всички нас, а и за тях.
12
1
 
8
 
! Отговори
Тираджия преди 5 години
Точно така трябва да стане , даже и три седмици са много . Стига с това издевателсване над шофьори които са притиснати от обстоятелствата и няма накъде . Стига с това спане по кабините за 3 месеца ,че и повече . Аз съм да се въведат нормални условия и заплащане пък ако ще и 50% от превозвачите (робовладелци) да фалират . Аз съм карал и знам каква мизерия е по 3 месеца в кабината на камиона и се бях зарекъл че повече това няма да си го причиня ,НО ако влязат в сила тези правила пак бих карал
11
0
 
11
 
! Отговори
имигрант преди 5 години
да попитам;кое е по добре да работиш за чуждестранна фирма инвестирала в българия и да получаваш българска заплата и осигоровки ИЛИ да работиш в българска фирма като командирован и да получаваш френска заплата и осигоровки.за здравно осигоряване и детски няма да говорим.
10
0
 
12
 
! Отговори
пазарджик преди 5 години
то стана така че шофьорите са съгласни а техните работодатели НЕ.
9
0
 
12
 
! Отговори
шофьор преди 5 години
че аз доколкото знам фирмите са на бивши и настоящи политици и лица с мнооого хотели.ми нека да плащат като в германия и хотели.те са го измислили шефовете на бг бизнесмените.
8
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ние сме провинция и колония на Европейската империя. Генерал-губернаторът ще прати молбата на местните *** от Българско. Ще разрешат ли Великите императори - дано се смилят.
7
2
 
20
 
! Отговори
Бай иван преди 5 години
Половината от обявите за международни шофьори в България са от типа: българска компания търси да назначи шофьор за курсове между Испания и Германия. Плащат ти българска заплата ама живееш и работиш в Испания и Германия.
6
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нееееее не искаме командировки,като Западна Европа ,да спим в хотел и да се прибираме при семействата си!*** само ти може да ни дръпнеш в казана!
5
1
 
12
 
! Отговори
ognyanz преди 5 години
Бойко се прегръщаше с френския президент Макрон, а точно Макрон е инициатора на тези промени в европейското законодателство. Сега Бойко пак ще се завърти на 180 градуса - за кой ли път.
4
9
 
3
 
! Отговори
АЙДЕЕЕЕЕЕЕЕЕ преди 5 години
АЙДЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ ПРЕВОЗВАЧИТЕ ВЪНННННННННН, СТИГА ТОЛКОВА С ТИЯ ТИРОВЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ, ВЪН ОТ БЪЛГАРИЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯ
3
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И да протестират все тая , решенията вече са взети.А и няма нищо лошо в пакета за мобилност.
2
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ролята на правителството-почиствач на задните части на еврошефовете. С език.
1
1
 
16
 
! Отговори
До долния преди 5 години
Тиквата си е дал *** на макарона, тъй че нищо хубаво няма да излезе. Да затварят пътища ако искат да ги чуят в Европа...