Лоша подръжка и... Трагедията в Генуа – жертви, ранени

Български инженери коментират пред Bulgaria ON AIR
Обновена: 15 авг 2018 10:24 | 15 авг 2018 09:10, Петя Славова
25

2213 гледания   |  Още видео
След Болоня още един италиански град преживя трагедия. Коли и камиони полетяха от огромна височина, отнасяйки със себе си десетки жертви в Генуа.

Вероятните причини коментираха в студиото на Bulgaria ON AIR председателят на КИИП (Камара на инженерите в инвестиционното проектиране) инж. Иван Каралеев и и инж. Марин Гергов.

"Първото, което може да се установи от изнесените кадри е проблем с поддръжката. Експолоатацията е много важна в строителството. Има поставени изисквания за всички строежи, това е основен елемент", каза инж. Иван Каралеев в "България сутрин".

Още по темата

Специалистът обясни, че процесът на строителството има три основни елемента - първо възложителят поставя изискванията, следва проектиране и накрая е изпълнението на строителството.

"Трябва да се прави мониторинг на това какво е състоянието на техническите съоръжения. Годините, минали от построяването на моста в Генуа са малко, но по всяка вероятност се касае за проблем на поддръжката. Същевременно системата "вантов мост" изисква много труд на тази система за подмяна", коментира инж. Марин Гергов.

По думите на специалиста буря по-скоро може да инициира дребен проблем, например ефект от вятъра, който без същински проблем е невъзможно да се развие до падане на съоръжението.

"Мостът е красив и впечатляващ, но този вид конструкция вече не се използва, защото е много трудна за поддръжка", категоричен бе Гергов.

Според инж. Иван Каралеев ясно се е видяло от снимковия материал, че голяма част от армировките са оголени.

"Има силна корозия на метала. Проектирането отговаря на високи изисквания към конструкцията и в нашето законодателство - за носимост, експлоатация, както и пожарна безопасност. Има и много допълнителни нормативни актове, регламентиращи изискванията", каза Каралеев.

"При нас започна реконструкция на нашите съоръжения. Постъпиха сигнали за проблеми и от Министерството на регионалното развитие, както и агенции, отговарящи за пътната инфраструктура се погрижиха за реконструкцията им. Има наредби, свързани с техническата паспортизация на съоръженията, те определят мерките, които трябва да се изпълнят по поддръжката", посочи още той.


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
1
 
! Отговори
инж. Стефанов преди 3 месеца
Не е сгрешена конструкцията. Вярно е, че не се правят отдавна точно такъв тип конструкции. Тук, обаче става въпрос за лоша подготовка на хората, които се занимават с тази дейност. Не доброто познаване на конструкцията води след себе си пропуски и в начина на поддръжка на съоръжението. Не биват да се изказват хора, които не са компетентни.
24
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Ами нашите виадукти преди Ботевград??? Доста арматура се виждаше по пилоните...
Строиха ги около 1979-1981 г. Не е шега.
23
2
 
3
 
! Отговори
анонимен преди 3 месеца
Под такива статии би трябвало да коментират само строителни инженери, а останалите да четат и да се учат. В противен случай четем простотии като на номер 13 какво значело подръжка и как стареел бетона, и как трябвало да се бутат мостовете, за да се построят отново... а иначе е нормално да се коментира този инцедент от специалисти, във всички държави го правят в момента, и си взимат поука от грешката на италиянците.
22
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Всеки месец падат мостове в Италия, пълен резил
21
3
 
6
 
! Отговори
бг инженер преди 3 месеца
хахххахахаххахахахах
български инженери......
хахахаххахаахахха
бг инженери влязоха в спор с нугерийски скиори, кой да изяде зеления хайвер!
20
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Италианският вице-премиер (копието на Вуерката Симеонов) намери вече "виновен"
за срутилият се мост.
ЕС му е виновен.
Тоя е 1 към 1 с Баце-банкянски.
19
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А защо все още Корнелия не е поискала оставката на бг министъра на земеделието, на бг министър-председателя и на краля на Мароко заради падането на моста в Генуа?
18
2
 
2
 
! Отговори
Шоп преди 3 месеца
Точно това ми направи впечатление, че не е вантов мост, а някаква из гъзица, в която и платното работи като свързващ елемент между опорите.
Всяка опора си е сама за себе си и са вързани само с платно между два триъгълника.
И в крайна сметка се е счупило точно то - платното.
А самите “ванти” са една метална сърцевина, обвита кой знае защо в огромно количество бетон с фуги, където да корозира и да се счупи.
17
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До До 2

Ти напиши у гуглето "вантов" и ше видиш. Висящите са една друга работа.
16
3
 
14
 
! Отговори
лешояди преди 3 месеца
Нашите лешояди не пропуснаха да изплуват като лай ..а на фона на огромната трагедия , сполетяла италианците !
Не знам дали някой нормален човек може да се държи по такъв начин , да поучава и да се прави на разбирач в такъв тъжен момент ?! Явно Ганю може !
"Хвани единия - удари другия" - каквато и медията , такива и гостите-разбирачи !
Гавра!
15
1
 
15
 
! Отговори
алоо преди 3 месеца
"Трябва да се прави мониторинг на това какво е състоянието на техническите съоръжения" А къде е мониторинга за нашите строителства-"беплатното" саниране, новите пътища,които почват да се рушат още на втората година и т.н.
14
2
 
8
 
! Отговори
До 2 преди 3 месеца
Не бъркай вантов със висящ мост разбирачо.Механиката е различна,има вантова конструкция и висяща конструкция. Той говори за комбинация от двете.Недейте деца да разбирате от всичко.Какъв е Голдън Гейт и какъв е Йоресунд ?
13
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Е те тва е ! БГ специалистите разбират от сичко ! Е нема ткава дръжава и ткива спициалисти ! И кфо значи подръжка ? Секи ден да го оглеждат за десет минути, да кажат супар е и айде на кафе. Тиа спициалисти знаят ли ча бетона старее и ако не е бил яко качествена марка нищо неможе да спаси моста освен бутане и да са строи нов.
12
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
аз съм минавал по този мост, наистина красиво съоръжение беше,
Относно Аспаруховия мост - няма да сме живи като вземе да пада. Ако някой може да даде пример с нещо построено през соца и рухнало от самосебе си нека сподели.
11
5
 
6
 
! Отговори
Inatut преди 3 месеца
Е те затова нема крави. Щото всичко се домъкна в градовете да строи социализъма с подръчни материали и никой не остана да гледа.. не само - стана срамно да стоиш на село и да се грижиш за земята..
10
2
 
6
 
! Отговори
bluesky1 преди 3 месеца
Доколкото виждам моста е минавал и над сгради...баси и инженерното чудо....тея жабари са като БГ...
9
0
 
5
 
! Отговори
Дара преди 3 месеца
подръжка?
8
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Появи се некъф антипанелкаджия, но ако не бяха панелките(и все още са) още щеше да гони кравите на село.
7
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Това е мечтаният европейски живот. не бързайте идва бавно но сигурно.
6
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Анонимен 4

Да не би връзките на панелките да ги поливате с вода, че да корозират ? Все едно всички здрави стоманобетонни конструкции да са корозирали досега.