Седми сме в Европа по производство на велосипеди

Данните са на Евростат за миналата година
15 авг 2020 14:08, Петя Славова
71
Седми сме в Европа по производство на велосипеди
Снимка: Pixabay

България е в топ 10 на производителите на велосипеди в Европейския съюз (ЕС), показват данни на европейската статистическа служба Евростат.

В страната ни през миналата година са произведени 525 746 велосипеда, което ни нарежда на седмо място в ЕС. Стойността на производството е за 132,405 млн. евро.

Данните показват обаче, че производството на велосипеди у нас намалява. През 2018 г. броят им е бил 775 735 за 157,395 млн. лева.

Лидер по производство на велосипеди в ЕС  е Португалия с 2,7 млн. броя за 2019 г. На второ място е Италия с 2,1 млн. броя, а на трето – Германия с 1,5 млн. броя. Четвърта е Полша с 900 хил. броя, а пета - Нидерландия със 700 хил.

Петте страни съставляват 70 на сто от общото производство на велосипеди в ЕС през 2019 г., посочват от Евростат.

През 2019 г. държавите членки на ЕС почти 1 млн. велосипеди на обща стойност 368 млн. лева за държави извън ЕС. Това е с 24% повече спрямо 2012 г., отчитат от Евростат.

За същия период са внесени над 5 млн. велосипеда за 942 млн. евро от трети страни, което е с 12% по-малко спрямо 2012 г, информира Investor.bg

Страните членки на ЕС са изнесли и 191 900 електрически велосипеда на стойност 272 млн. евро през 2019 г., а са внесли 703 900 електрически велосипеда на стойност 594 млн. евро от трети страни.

В сравнение с 2012 г. броят на изнесените електрически велосипеди е почти дванадесет пъти по-голям през 2019 г., докато вносът се удвоява.

Основни страни, за които ЕС изнася велосипеди, са Великобритания и Швейцария, следвани от Турция, Узбекистан и Норвегия. Основните дестинации за износ на електрически велосипеди са Великобритания, Швейцария, Норвегия и САЩ.

През 2019 г. вносът на велосипеди от страни извън ЕС идва главно от Камбоджа (24% от общия внос на велосипеди извън ЕС), Тайван (15%) и Китай (14%), следван от Филипините (9%), Бангладеш и Шри Ланка (и двете 7%).

Вносът на електрически велосипеди в ЕС идва основно от Тайван (52% от общия внос на електрически велосипеди извън ЕС), следван от Виетнам (21%), Китай (13%) и Швейцария (6%).
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До УефТи си типичен пример за маркетинг.Ще ти го кажа възможно най-кратко: за града най-обикновена рамка без никакви "амортисьори" върши отлична работа. Евтините колела с "амортисьори" всъщност са много по-зле от такива без, защото 1) тия маортисьори не вършат работа както трябва и 2) заради допълнителните закрепващи елементи и усилвания тежат майка си и баща си. А отгоре на всичкото и такива коелал ги продават по-скъпо, защото УЖ са по-хубави. Чист маркетинг, но хората не го знаят.
24
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До От 11Защо трябва да слизат от колелото? Те въобще няма защо да са НА пешеходната пътека. Велосипедист пресича УСПОРЕДНО на пешеходна пътека и няма нужда да слиза! Проблемът е точно в главата, както казах. Аз и много от моите познати го правехме ежедневно, включитено и през зимата.
23
2
 
1
 
! Отговори
Уеф преди 3 години
Аз имам колело на TIGER ,ама е ужасно тежко като килограми,за градски условия ще е смешно да го карам при положение че съм на 34 години.Има обаче страхотен амортисьор с пружина в средата и едно време беше върхът
22
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ГЛАВА12 километра се вземат в София за 40-50 минути. През задръстванията и с паркирането сигурно пътуваш повече. Никакъв проблем. Да не говорим, че повечето хора работят по-наблизо.
21
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А така! Ама не е комунизма да се тупаме в гърдите, ако през комунистическо се правеха толкова колела и до ден днешен щеше да е обичайно да се чуе мантрата "а па ние колко велосипеди произвеждахме" и т.н.
20
0
 
2
 
! Отговори
Колелоездач преди 3 години
В Илиянци, в сграда на съсипания Елпром ЗЕМ правят завод за колорамки Сайкъл гетс, гласят се да правят по 200 000 рамки годишно.
19
3
 
0
 
! Отговори
ГЛАВА преди 3 години
До: 15Ми на мен пътят ми от дома до офиса е 12 километра в София - от Младост до Военна рампа и минавам през центъра, където на туй отгоре трябва да се съобразявам и със протестите срещу Хелоуинската Тиква Бог!Как си представяш този път без кола???
18
1
 
9
 
! Отговори
От 11 преди 3 години
Повечето велосипедисти изобщо не спазват правилата. Ва пешеходни пътеки не слизат от колелото. Проблемът НЕ е в главата ми. В София няма условия да се карат колелета.
17
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До: 13Ми аз тия марки все като азиадски ги знам: Тайвански, китайски и т.н.
16
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
абе има и по 150 ама са смотани, аз джиткам с електрически HARMONY, много яко
15
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 11Преди да емигрирам на Запад 4.5 години карах колело до и от работа всеки ден, целогодишно. От Надежда до идеалния център. Тогава нямаше дори сегашните велоалеи, тъй че не е проблемът в инфраструктурата, а в главата ...
14
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
При бай Тодор май бяхме първи по производството на електрокари?Изнасяхме и за Япония!
13
1
 
3
 
! Отговори
1 преди 3 години
До ПросветенТи си злобен и ***.Повечето рамки се сглабят в Тайван, но в България има хора, които работят по геометрията им. Много фирми боядисват готовите рамки в България. Естествено, всичко се сглабя в България. Китайски са някои от компонентите. Скоростите и командите са японски или американски.По известни български марки са Спринт, Драг, Рам (те май фалираха, те правеха висок клас за българския пазар), Орикс, Шокблейз, Монтана...
12
1
 
2
 
! Отговори
Скрап преди 3 години
Сами си правете сметката при това производство в Европа, какво е качеството :).
11
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Само че в страната няма условия за велосипеди, да не говорим за риска да бъдеш пометен по пътя от многото ганьовски шофьори
10
1
 
9
 
! Отговори
До 9 преди 3 години
Ами да толкова са по 280-300 лв за малкия, той е на 8г.! Обирджии!
9
8
 
10
 
! Отговори
До 5 преди 3 години
Само децата карат колело. На кой пука какви марки имало. И наистина ли 300 лева струва едно колело,мислех си че е около 150 лева. Добре,че нямам дете да ми мрънка да му купувам.
8
3
 
3
 
! Отговори
Просветен преди 3 години
Работи се със евтини китайски части!Ние сме 7 ми във ресора на най евтините боклyци!Предимно пробиваме със сериозно подбиване на цената!Като махнете крос Монтана и няма да сме във никаква класация!Злобен и *** народ!!!
7
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И Рам бяха добри ама фалираха, ей голяма завист и злоба тука в тоя сайт.
6
1
 
7
 
! Отговори
4 преди 3 години
Cross, Montana, както и десетки други правени сега , десетилетия след падането на комунистическото робство