Седми сме в Европа по производство на велосипеди

Данните са на Евростат за миналата година
15 авг 2020 14:08, Петя Славова
71
Седми сме в Европа по производство на велосипеди
Снимка: Pixabay

България е в топ 10 на производителите на велосипеди в Европейския съюз (ЕС), показват данни на европейската статистическа служба Евростат.

В страната ни през миналата година са произведени 525 746 велосипеда, което ни нарежда на седмо място в ЕС. Стойността на производството е за 132,405 млн. евро.

Данните показват обаче, че производството на велосипеди у нас намалява. През 2018 г. броят им е бил 775 735 за 157,395 млн. лева.

Лидер по производство на велосипеди в ЕС  е Португалия с 2,7 млн. броя за 2019 г. На второ място е Италия с 2,1 млн. броя, а на трето – Германия с 1,5 млн. броя. Четвърта е Полша с 900 хил. броя, а пета - Нидерландия със 700 хил.

Петте страни съставляват 70 на сто от общото производство на велосипеди в ЕС през 2019 г., посочват от Евростат.

През 2019 г. държавите членки на ЕС почти 1 млн. велосипеди на обща стойност 368 млн. лева за държави извън ЕС. Това е с 24% повече спрямо 2012 г., отчитат от Евростат.

За същия период са внесени над 5 млн. велосипеда за 942 млн. евро от трети страни, което е с 12% по-малко спрямо 2012 г, информира Investor.bg

Страните членки на ЕС са изнесли и 191 900 електрически велосипеда на стойност 272 млн. евро през 2019 г., а са внесли 703 900 електрически велосипеда на стойност 594 млн. евро от трети страни.

В сравнение с 2012 г. броят на изнесените електрически велосипеди е почти дванадесет пъти по-голям през 2019 г., докато вносът се удвоява.

Основни страни, за които ЕС изнася велосипеди, са Великобритания и Швейцария, следвани от Турция, Узбекистан и Норвегия. Основните дестинации за износ на електрически велосипеди са Великобритания, Швейцария, Норвегия и САЩ.

През 2019 г. вносът на велосипеди от страни извън ЕС идва главно от Камбоджа (24% от общия внос на велосипеди извън ЕС), Тайван (15%) и Китай (14%), следван от Филипините (9%), Бангладеш и Шри Ланка (и двете 7%).

Вносът на електрически велосипеди в ЕС идва основно от Тайван (52% от общия внос на електрически велосипеди извън ЕС), следван от Виетнам (21%), Китай (13%) и Швейцария (6%).
 


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
68
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Христо Христов

Кофти ли ти е да виждаш как "джендъри" те подминават като спрял в живота?ю

По-голям джендър от човек, който не може да стъпи на малкия пръст на "джендърите", няма.
67
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 65

Не всичко е произведено в Китай, и, да, точно "БЕГЕ" велосипеди са си.
66
0
 
0
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 месец
До Анонимен/60

Сега правят основно джендъри… . но едва ли някой ще се натиска и след 100 години да ги стигне.
65
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До 62 Анонимен
Всичко е произведено в Китай и тука само ги сглобяват , и бравооо Беге велосипеди !
64
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До 65 Анонимен
Защото "демосратите" унищожиха производството и заводите .
63
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 63

И като сме били толкова велики при производството на електрокари защо не сме сега? Демокрацията ли ви спря да произвеждате и да продавате където искате?
62
0
 
0
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 месец
До 52

Аз писах: "според статията"....
61
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
От първи в света по производство на кари, до седми в Европа по велосипеди. 30г непрекъснат възход.
60
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
това означава че сме сто години след тях тогава те са били на чело по производство на велосипеди сега правят мотоциклети и автомобили.скоро ще ги стигнем!
59
0
 
3
 
! Отговори
Ляв+ преди 1 месец
Можеше да сме в първата десятка като производители и на много други стоки, ако престъпните правителства на Прехода не бяха затрили всичко!
58
0
 
0
 
! Отговори
У преди 1 месец
Аз не слизах от колелото до малко над 30г и..тогава паднах през глава заради изкопана дупка за кабел. Предната вилка се сгъна и знаете-тогава спирачката заковава, заради променената геометрия. Шиха ме по болници, компреси, охлузено, после пак в кожно..и така загубих желание.Имаме 3бр-кросс, виетнамско и китаец. Едно откраднаха Нашите градове са опасни, има стърчащи винкели, разместени плочки, а и не е за тротоара. На пътя е 50/50 да те отнесат. На съсед блъснаха момичето на 18г. Още са в черно!
57
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До до 54

Аха, почти

Производител значи дизайн, проектиране и асемблиране. Самите възли и агрегати са правят от подизпълнители. Може и в Китай, все тая, но производителя задава параметрите. Никоя фирма за каквато и да била техника не прави всичко сама! Няма и как
56
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Велосипедът на които се научих да карам колело беше италиански с рамка.(мъжко колело)Марка - Бианка.Това беше много отдавна.Баща ми ,Бог да го прости,ходеше на работа в сладкарничката ни.И когато си почиваше на обяд аз се учех да карам колело на него.Два пъти изкревях кормилото и един път счупих фарчето.Що бой отнасях до като се науча да го карам на седло а не само под рамката.Много здрава марка велосипеди с тънки гуми бяха.Втория беше немска марка-мюфе.Мой собствен.Лъсках го като автомобил.
55
1
 
2
 
! Отговори
до 54 преди 1 месец
Да, асемблатори са. Производител значи на направиш нещо от нулата. Е, това го правят в Китай, а не тук!
54
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Хахаха

То и тези с Шимано произвеждат или асемблират. Как мислиш?

Производителите на автомобили като ползват агрегати на Денсо, Хитачи, Континетал и тн. , производители или асемблатори са ...

Всъщност не ми отговаряй
53
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 50

"Понеже сме седми то за това ли няма български велосипеди по магазините. Гледам на всички пише China."

Не знаеш какво гледаш. Рамките се сглобяват в Азия, но проектирането им, боядисване, окомплектоване и настройване се прави в България
52
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Христо Христов

Грешка във валутата е.

Пише, че предната година България е произвела 775 хил велосипеда за 157 млн лева, а на следващата година производството е намаляло до 525 хил велосипеда за 132 млн евро, т.е. производството е паднало с 30% а пък според сумата , са продадени велосипеди за 40% повече пари. Вероятно става дума за 132 милиона лева.
51
6
 
3
 
! Отговори
анонимен преди 1 месец
Браво на нашите управляващи по времето на соца да сме произвеждали велослпеди или нещо друго нищо не правехме освен доматени консерви.Сега благодарение на ГЕРБ и ЕС правим велосипеди а на вярно и още нещо ще измислят да правиме и тези които са чужбина ще се върнат защото тук ще имат вече работа.
50
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Понеже сме седми то за това ли няма български велосипеди по магазините. Гледам на всички пише China.
49
2
 
7
 
! Отговори
Хахаха преди 1 месец
Между сглобяване на велосипеди с китайски части и производство на велосипеди има доста съществена разлика.