ЕП забранява стандартните автомобили

Приет е нов документ
9 юни 2022 11:45, Росен Стойчев
175
ЕП забранява стандартните автомобили
Снимка: БГНЕС/EPA

Европейският парламент одобри документ за забрана на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене, съобщи ДПА.

Предстои да започнат преговори със страните в групата. Те трябва да приемат обща позиция, което означава, че текстът може да бъде променен.

Решението трябва да влезе в действие след 13 години.

Още по темата
ЕС отдавна обсъжда подобно решение.

То е част от програмата на групата за климата. Трябва да се въведат различни решения по темата.

Те ще търсят широко налагане на електромобили. Планирана е забрана за закупуването на нови автомобили с вътрешно горене.

Предстои да се провери дали това е възможно в определения срок.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


175
Още по темата: ЕСЗаконколи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
96
1
 
1
 
! Отговори
Крундел преди 1 година
До БобиСилиций се добива от кварцов прясък с алуминотермия, т.е. пясък и алуминиев прах, запалени с магнезиева лента, както и флюс за втечняване на шлаката, резултата е кристали силиции, които се разтварят в солна киселина и се получава силан, който се разпада термично върху силициева подложка на силиций и водород, след това се топи зонно в инертна атмосфера докато се получи чист силиций 99.99999% което е изключително трудно и енергоемко, не случайно само тайван ги прави в момента.
95
1
 
3
 
! Отговори
До никк преди 1 година
И за какво са ни соларки като ще ползваме други източници?Като тия източници могат да произвеждат ток 24 часа в денонощието. Безумие е да ползваш централа за производство на ток само през нощта, като можеш да я ползваш 24 часа.
94
2
 
0
 
! Отговори
Никк преди 1 година
АЕЦ-а, други ВЕИ, внос на Ел енергия.
93
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тука не става дума за екология приятели :) : За да се произведе една 100-киловатчасова батерия, каквато е нужна за съвременните електромобили с пробег 300-400 км, се изразходват изкопаеми горива с въглероден отпечатък от 15 до 17 тона. Това е еквивалентът един среден седан с четири врати да пропътува 150 000 - 200 000 километра.
92
0
 
5
 
! Отговори
Тенгри кан преди 1 година
Мога само ви каа, че дотогава Путин ша е влезнал в България и всички ще карат Лада Нива;))) т.е. ДВГ;)))
91
1
 
1
 
! Отговори
Крундел преди 1 година
До АнонименТо неправилно зареждане няма всъщност, освен ако не му пъхнеш 220 волта, има контролер известен като БМС(BMS, battery management system), който управлява заряда/разряда на батерията.Проблемът е в програмировката - как точно се зарежда/разрежда и термичният режим, т.е. дали се зарежда бързо със силен ток за всяка клетка и дали се разрежда докрай, както и дали прегрява.Казано просто - слагаме евтини компоненти и ги "надуваме" докато постигнем показателите, които рекламираме.
90
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Няма да стане. За батериите е нужен никел и литий. Никел се добива само в Русия, а литий неясно къде. Производството на батерии е далеч от екологията. След кризата в Украйна един автомобил с ДВГ е скочил средно с 1000 евро, а електромобил с 3000. Всеки да мисли и да си прави изводите.
89
0
 
6
 
! Отговори
До никк преди 1 година
Тия фотоволтаици произвеждат ток САМО през деня.Нощно време какво правим тогава ?
88
7
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Йосарян, едно време на площадката играхме. Сега където и да минеш има кола на някой бордюр. Така че е в реда на нещата 1 семейство да използва 1 кола за всичките си нужди, а не всеки член сам в кола. Мантрата, че автомобила ти давал свобода приключи. Има други видове транспорт. Сутрин между 7 и 8 и вечер 17 и 18 в квартала е като някой натоварен булевард. Обаче никой не ме пита дали искам да дишам.
87
6
 
1
 
! Отговори
Никк преди 1 година
Пропускате 2 неща - едното е развитието и подобряването на батериите за автомобили. Другото е развитието и подобряването на възобновяемите енергийни източници - имам предвид фотоволтаиците, които произвеждат ток от слънцето
86
1
 
0
 
! Отговори
Крундел преди 1 година
До БобиДа уран може да се добива и по този метод, ако си ***/предател/слуга на СССР, щото подаването през сондажни отвори на сярна киселина под налягане води до интересни неща, примерно уран във подпочвените води(както и всичко друго, разбира се, което прави разтворими сулфати), оттам в реколтата и накрая в нещастниците, които живеят наблизо, както и разбира се лунна повърхност отгоре, защото в сярна киселина нищо не живее.Иначе да, извличаме уранилсулфат без проблеми по този метод.
85
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Крундел - същата работа изпитах и аз - старият ми таблет е на 5 години, в момента батерията му е в по-добро състояние от тази на новия, която след година взе да деградира, и на година и половина е просто зле. И двата са еднакъв клас, ползвани от един и същ човек по еднакъв начин - с правилно зареждане.
84
1
 
10
 
! Отговори
До 87 преди 1 година
Точно така е-автомобилът дава свобода.Кеф ти да идеш на едно място ,кеф ти на друго.Докато с обществен транспорт си зависим. Целта е да се държат хората в подчинение и да приемат безропотно всякакви гаври и високи цени.
83
1
 
8
 
! Отговори
Крундел преди 1 година
До АнонименАз прогреса в батериите го виждам примерно при лаптопите - преди 12 години произведена батерия и сега - 12 годишната е на 45% "живот", новата, пауч тип(за да пестим кожух и материал) на 2 години е тотална щета, надута като баница, говорим са един и същи клас машини, модела е даже същият..толкова за батериите, има изключения литиево желязофосфатните, не горят и издържат с 20% повече от ли-ион, както и нямат такъв пад на напрежението под товар като ли-ион.Но за коли още е слаба работа
82
0
 
5
 
! Отговори
До 79 преди 1 година
Пропускаш руснаците. Имат много петрол и почвали пак да правят ладата. Ще компенсират и даже повече от тая глупост със забраните на ДВГ. По-разумно би било леките коли да ги ограничат по мощност, защото колата е основно за придвижване и 80-100 квт. мощност са предостатъчни.
81
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Да ви светна. Те не искат да смените старите си автомобили с електромобили.Електро разпределителните мрежи няма да издържът на такава консумация на ток.Много малко хора ще имат електромобили в бъдеще.Обикновенните хора ще са пеша и с колела.Ерата на свободното придвижване приключи.Има филмчета на Deutsche Welle те го казват. Които разбрал разбрал.
80
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В България не знам как ще стане тая работа. Ще има бунтове.И аз ще протестирам. Без автомобил не мога да ходя на работа, да си карам децата на детска градина и училище,щото живея в село извън града. Остава вариант всички да се набутаме в градовете, ама при тия цени на жилищата в момента е лудост да купиш жилище. Абе да го д..ухат.
79
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Коментиращите не отчитат от кога ще тече забраната. 13 години са много време в контекста на технологичното развитие. Само за последните няколко години капацитета на батериите е нараснал двойно. Вярно, прогресията не е гарантирана, но при милиардите инвестиции в сферата е доста вероятна. Всичките оплаквания срещу ел. автомобилите е заради батериите. След 13 години би следвало да няма нужда от забраната, дори. Защото ще е тъпо да се правят ДВГ-та тогава.
78
2
 
3
 
! Отговори
ни са знай преди 1 година
Откаченяци, ще я отменят!
77
1
 
2
 
! Отговори
Крундел преди 1 година
До ЙосарянДа, така ще стане, разбира се, като соц-а, само с градският, ок, става, проблемът е, че градският в частност при нас в БГ е "адски", то затова са колите предимно, освен за перчене пред чалготеката/на село - какъв мерц си купих на далавера...