»два несигурност за индустри€та на електромобили в √ермани€

Michelin и Continental AG об€виха, че ще затвор€т заводите си там
ќбновена: 6 дек 2023 06:29 | 5 дек 2023 23:15, јниси€ »ванова
25
»два несигурност за индустри€та на електромобили в √ермани€
—нимка: Bloomberg TV Bulgaria

Ќедостигът на станции за зареждане и намал€ването на субсидиите вече допринесоха за забав€нето на разпространението на електрически превозни средства в √ермани€. —ега индустри€та се подготв€ за още една потенциална пречка.

ѕравителството на канцлера ќлаф Ўолц е заделило около 212 млрд. евро до 2027 г. за проекти, включващи зар€дни станции, заводи за батерии и фабрики за полупроводници. »зненадващо решение на най-висшата съдебна инстанци€ в страната обърка фискалното планиране и породи съмнени€ дали всички средства все още ще бъдат на разположение.

ѕравителството може да се наложи да запълни дупка в бюджета за следващата година в размер на 24 млрд. евро, за€ви тази седмица пред телевизи€ Bloomberg високопоставен депутат от коалици€та на Ўолц. ¬ъпреки че канцлерът за€ви, че Ѕерлин ще осигури финансиране за проектите, които са от съществено значение за трансформаци€та на най-гол€мата европейска икономика, думите са евтини за ръководителите, които искат да получат гаранции, че обещаните пари ще постъп€т в касите на компаниите. Ќаблюдателите очакват политическите борби за разрешаване на кризата да се проточат и през следващата година.

«абав€ни€та породиха несигурност сред компаниите, работещи по проекти за електрически превозни средства, включително плановете на Volvo AB, Daimler Truck Holding AG и Traton на Volkswagen AG за инсталиране на 1700 зар€дни устройства за електрически търговски превозни средства в ц€ла ≈вропа. “€хното съвместно предпри€тие, наречено Milence, планира да открие първи€ си център за зареждане следващата седмица в холандски€ град ¬енло.

Milence отказа да съобщи кога ще разшири дейността си в √ермани€, ко€то е определена като най-големи€ ѝ потенциален пазар, или колко обекта планира да открие в тази страна. √ермани€ е предвидила бюджет от около 1,5 млрд. евро годишно от 2024 г. за инсталиране на високоефективни зар€дни устройства.

„¬сички все още се над€ват, че ще бъде намерено решение и нещата ще продължат по план“, коментира говорител на компани€та. „¬се още сме уверени, че можем да постигнем целите си - не само 1700 в ц€ла ≈вропа, но и тези в √ермани€.“

√ерманската индустри€ за електрически превозни средства вече се сблъскваше с множество проблеми - от вътрешно забав€не на процеса на отказване от автомобилите с вътрешно горене до спънки в софтуера и слабо търсене на първите модели, задвижвани с батерии. “ази седмица Volkswagen сигнализира, че може да съкрати още персонал в едноименната си марка, след като вече отмени смени и освободи временни работници заради намал€ващите поръчки на електрически автомобили. ƒоставчици, сред които Michelin и Continental AG, об€виха, че планират да затвор€т заводите си в страната.

√одините на погрешна енергийна политика, склерозиралата бюрокраци€ и кризата с разходите за живот натежаха върху привлекателността на √ермани€ като идеална дестинаци€ за нови инвестиции и според прогнозите страната, заедно с »тали€, ще отбележи най-слаби€ растеж сред основните държави от еврозоната през тази година. ћеждувременно «аконът за намал€ване на инфлаци€та на президента на —јў ƒжо Ѕайдън привлича компании, които искат да произвеждат повече батерии и електрически превозни средства.

Ўведската компани€ Northvolt AB тр€бваше да получи финансиране за завод за батерии за електромобили в —еверна √ермани€, а Ѕерлин обеща и помощ от около 20 млрд. евро за насърчаване на местното производство на чипове в стремежа си да подкрепи доставките за технологични€ сектор на страната в услови€та на ескалиращо геополитическо напрежение, съобщава Bloomberg TV Bulgaria.

ѕарите са предназначени за проекти, сред които завод за полупроводници на Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. в ƒрезден на стойност 10 млрд. евро и завод за чипове на Intel Corp. в ћагдебург на стойност 30 млрд. евро. ќчаква се тези съоръжени€ да снабд€ват автомобилни компании, наред с други клиенти.

„ѕравителството тр€бва възможно най-бързо да представи план за това как ще оформи бъдещето на √ерман舓, за€ви говорител на VDA, основното автомобилно лоби в √ермани€. „ѕредпри€ти€та от германската автомобилна индустри€, както и потребителите, спешно се нужда€т от €снота, сигурност при планирането и надеждни рамкови услови€.“

“ова се случи Dnes, за важното през ден€ ни последвайте и в Google News Showcase


25
ќще от
—понсорирано съдържание
Ќапиши коментар  оментари
19
0
 
4
 
! ќтговори
‘ък дъ ≈” преди 2 месеца
ƒо grisho ва екологи€ бе човек? ѕроизводството на батерии е едно от най-мръсните, рециклирането им е още по-мръсно :)
18
1
 
7
 
! ќтговори
јнонимен преди 2 месеца
grisho, разликата е, че след 5 години ползване, 100000 км пробег и почти фалирала батери€, н€ма да намериш шмиргел, който да се излъже да ти купи електричката и ще се принудиш да платиш хил€дарки, за да ти € утилизират.
17
2
 
4
 
! ќтговори
’ристо ’ристов преди 2 месеца
ƒо 18 "—лед 5 години ползване и 100000 км капацитета на батери€та е на 50-60%." - ÷.
16
2
 
9
 
! ќтговори
’ристо ’ристов преди 2 месеца
Ќемската индустри€ е толкова добра, че без субсидии н€ма да съществува изобщо. “ова е то "великата" германи€. ѕѕ. “акава е била и преди години, но не се е чувало заради строгата цензура и контрол (и ниските заплати, държащи масата на социално ниво).
15
4
 
1
 
! ќтговори
grisho преди 2 месеца
ƒо ћишоƒ¬√ струва 80-90 хил€ди ново, след 10 години струва 10-14 хил€ди, каква е разликата?ти€ н€колко хил€ди + в цената се покриват от разликата ток с/у петрол.екологи€та не € закачаме щот сме готини
14
2
 
16
 
! ќтговори
ћишо преди 2 месеца
ƒа кажем, че сме се хванали на въдицата и сме си купили електричка. —лед 5 години ползване и 100000 км капацитета на батери€та е на 50-60%. –еални€т пробег пада на нещо около 100 +/- 20 км.  олата ни е струвала 100 000 лева. ¬ъпрос на кой и за колко ще € продам след 5 години?
13
0
 
21
 
! ќтговори
 ирчо преди 2 месеца
—тарите батерии ще ги складираме в Ѕългари€ да се топлим на т€х.
12
6
 
19
 
! ќтговори
јнонимен преди 2 месеца
“ова е заради парите за укрите бе.ќт там идва ц€лото объркване
11
1
 
25
 
! ќтговори
јнонимен преди 2 месеца
Ќе мога да пов€рвам какво си причин€ват германците .... това е лишено от вс€каква логика , безумно е ????
10
2
 
29
 
! ќтговори
јнонимен преди 2 месеца
¬ √ермани€ даже започнаха да ограничават мощността на зар€дните станции. Ќ€ма възможност за пълно зареждане на батери€та и поради по-слабата мощност времето на зареждане се удължава тройно. ¬чера на станци€ с 10 места б€х само аз, за 3 часа зареди батери€та, колкото да се пробера вкъщи. ƒнес остав€м електричката и отивам на работа с дизела
9
6
 
27
 
! ќтговори
јнонимен преди 2 месеца
ќтлично написано! "ѕогрешна енергийна политика". “ова е и целта на —јў. ѕод предлог "–уската заплаха и агреси€" да се откажем от ефтините руски енергоресурси. —ега ефтините енергоресурси минават през јзи€ (»нди€ и  итай, също и “урци€ забравих), и после да двойни и тройни цени отиват в ≈—. ѕо този начин азиатската и американската икономики направо премазват европейската икономика и € задушават. јко тази енергийна политика продължи, още по- зле за нас ще става.
8
3
 
20
 
! ќтговори
да преди 2 месеца
а тр€бваше да се измисл€т преобразователи за изгорелите газове, купуваш, слагаш, след три месеца см€на и това е! н€ма по надеждна енерги€ от течното гориво!
7
1
 
36
 
! ќтговори
јнонимен преди 2 месеца
јко икономиката им € държеше нещо, това б€ха автомобилните заводи. Ќа коли с двг. ¬ електромобилите изостанаха сериозно. “есла и китайците прав€т такива.  итайците са и по-евтини значително. ƒруг е въпроса, че като се запали една електричка и изгори, освен че може да те овъгли, отдел€ емисии като за 5-6 живота на кола с двг. Ѕатериите са пт тежки метали, които у нас н€ма къде да св съхран€ват. ≈дно въшливо –ено за града е 50 бона втора ръка. » кой може да си позволи такова безумие? » за какво?
6
3
 
31
 
! ќтговори
јнонимен преди 2 месеца
Ќе е несигурност, а деиндустриализаци€, криза, рецеси€, крах. –езултат от антируските санкции. –уси€ се оказа гол€м залък за ’егемона и 50-те му слуги.
5
1
 
32
 
! ќтговори
јнонимен преди 2 месеца
в мюмюнхен летището затворено заради сн€г дето вал€ преди три ден€. улиците им неизчистени, паркингите пред супермаркетите неизчистени, магистралите как усп€ха да си изчист€т им се чуд€. да ви кажа ли отде е дупката в бюжето? сещайте се. на афроевропейците да им б€ха дали поне по една лопата да чист€т ама афроевропеецо е скаран с лопатата и метлата. това е работа само за добичет€ от балканите. и то само за *** и полатинчените им братовчеди романскотата.
4
3
 
38
 
! ќтговори
јнонимен преди 2 месеца
Ѕезумие е цели€ този зор. Ќикой не говори къде ще отидат всички тези батерии на електромобилите и какво излъчват те.
3
1
 
31
 
! ќтговори
“ериториален преди 2 месеца
»дват ≈¬–ќ избори ,тр€бва да спасим ≈вропа докато още можем....
2
1
 
46
 
! ќтговори
»ме преди 2 месеца
212млрд хвърлени на ***! —лед това ще хвърл€т 500млрд, за да чист€т "лaйнaтa" от "зелената" 212млрд. инвестици€!
1
4
 
35
 
! ќтговори
јнонимен преди 2 месеца
 ой ще се изръси за ти€ електрически смешни коли?! јко задел€т 100 млрд евро и да ги подар€ват ще си куп€т хората, но инак е безумно!