Как да влезем във форма в края на лятото?

Трябва да неутрализираме киселините
11 сеп 2017 10:07, Eкип на Puls.bg
0
Как да влезем във форма в края на лятото?
Reuters

Обичайно свързваме зимните месеци и празници с опасността за покачване на нежелани килограми, но лятото се оказва не по-малко критично в това отношение. Разхлаждащите напитки и сладоледи имат изненадващо високо съдържание на калории, а склонността за злоупотреба с алкохол и десерти рязко се покачва по време на почивката. Освен с нарастването на теглото, небалансираното хранене нарушава и алкално-киселинното равновесие на организма. 

Как да върнем добрата си форма и да поправим нанесените през ваканцията щети?
 
Хранене за разтоварване на метаболизма и неутрализиране на киселините в организма
 
В рамките на няколко седмици можем да се придържаме към следните препоръки за хранене: зърнено-житни култури (просо, ечемик, овес, спелта, пшеница) могат да се консумират в много ограничени количества. Месо да се яде максимум веднъж седмично, препоръчително е да е пилешко или риба. Без консумация на свинско месо и колбаси, тъй като съдържат наситени мазнини, които натоварват киселинно организма. Да се прекрати също приема на краве мляко и млечни продукти (кашкавал, сирене, кисело мляко, извара). Те повишават образуването на слуз в организма и натоварват имунната система. Без захар и храни, съдържащи захар, които са киселинообразуващи и натоварват метаболизма.
 
При силен глад за десерти (но не всеки ден!), може да се консумират печени ябълки или круши, поръсени с канела и подсладени с по малко мед или кленов сироп. Канелата е известна с това, че съдейства за регулирането на нивата на кръвната захар и холестерола. А ароматът и вкусът й ни помагат да устоим на желанието за сладки храни. Алкохолът е абсолютно забранен, тъй като натоварва черния дроб и възпрепятства елиминирането на токсините от тялото.
 
Напитки като подсладени натурални сокове, нектари, лимонади и всякакви газирани напитки също се изключват, тъй като съдържат фруктоза. Установено е, че високо фруктозният царевичен сироп (освен в безалкохолните, той присъства в голяма част от пакетираните храни), отключва механизми, водещи до превръщане на захарите в мазнини и натрупването им в тялото. Ако спрем да консумираме храни, съдържащи фруктоза, печелим значително ускоряване на метаболизма. Подобна диета помага за регулиране на наднорменото тегло, полезна е при затлъстяване на черния дроб, диабет, висока кръвна захар и др.
 
Гладуването е най-големият ви враг! По време на диетите се губят не само телесни мазнини, но и мускулна маса. Това забавя метаболизма и след прекратяването на диета връщате обратно (дори в повече) излишните килограми. Затова заредете хладилника си с достатъчно свежи зеленчуци и плодове по ваш вкус. Избирайте местни, свежи продукти, които съдържат повече полезни вещества и по-малко химия, нужна за продължителното им съхранение и транспортиране, когато идват от далеч.

0
Напиши коментар Коментари

Храни, които подобряват кръвообращението и намаляват риска от съсиреци
Храни, които подобряват кръвообращението и намаляват риска от съсиреци

Храни, които подобряват кръвообращението и намаляват риска от съсиреци

Прически на знаменитости, които не излизат от мода (галерия)
Прически на знаменитости, които не излизат от мода (галерия)

Прически на знаменитости, които не излизат от мода (галерия)